امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 25890
  پرینت تاریخ انتشار : 25 جولای 2021 - 20:00 | 26 بازدید
قائم مقام وزیر بهداشت خبرداد

تزریق ۲۰۸ هزار دُز واکسن کرونا در همدان

به گزارش همدان نوین، قائم مقام وزیر بهداشت در استان همدان گفت: تاکنون در کل استان ۲۰۸ هزار دُز واکسن تزریق کردیم و از سه هفته پیش واکسن برکت در سبد واکسیناسیون استان قرار گرفته است. دکتر رشید حیدری مقدم یک‌شنبه ۳ مردادماه در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، اظهار کرد: در ۲۴ […]

تزریق ۲۰۸ هزار دُز واکسن کرونا در همدان

به گزارش همدان نوین، قائم مقام وزیر بهداشت در استان همدان گفت: تاکنون در کل استان ۲۰۸ هزار دُز واکسن تزریق کردیم و از سه هفته پیش واکسن برکت در سبد واکسیناسیون استان قرار گرفته است.

دکتر رشید حیدری مقدم یک‌شنبه ۳ مردادماه در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ مورد مثبت کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۳۶۴ بیمار سرپایی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان، مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶ نفر بستری شدند و سه نفر نیز فوت کردند تا آمار موارد فوت استان به دو هزار و ۳۲۰ نفر برسد.

حیدری‌مقدم تصریح کرد: از ابتدای تیرماه تا امروز، روند مراجعه بیماران بستری و سرپایی رو به افزایش است و در این بازه زمانی تعداد موارد بستری در استان از ۳۸۰ نفر به ۶۸۰ نفر رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه شاخص سرایت‌پذیری کروناویروس به ۱.۳۲ درصد رسیده است، مطرح کرد: ۳۸ درصد مبتلایان به علت شرکت در اجتماعات و ۶۱ درصد در تماس درون خانوادگی به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ابن‌سینا همدان در رابطه با واکسیناسیون در استان همدان، گفت: با ارزیابی انجام شده ۸۵ درصد موارد فوتی بالای ۷۰ سال سن دارند و  مرگ زیر ۶۰ ساله‌ها فقط ۵ درصد مرگ‌ومیر را شامل می‌شود.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه تمایل به تزریق واکسن در مناطق روستایی قابل قبول نیست، اظهار کرد: تا الان در کل استان ۲۰۸ هزار دُز واکسن تزریق کردیم و قرار است ۱۳ مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان، راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه ما عادی انگاری مردم به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر است همچنین تا الان ۷۰ درصد موارد مرگ و میر و بستری در مناطق شهری بودند و روستاییان کمتر مورد ابتلا قرار  گرفتند و حساسیت بالایی برای درگیری با این بیماری دارند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان با بیان اینکه قرنطینه یک طرح شکست خورده است، گفت: ماهیت کرونا ویروس این است که سرایت‌پذیری بالایی دارد و نمی‌توان آن را در یک محیط جغرافیایی محدود کرد و ما باید تلاش کنیم که مردم به یکباره در معرض ویروس قرار نگیرند.

حیدری‌مقدم در رابطه با تزریق واکسن برکت در استان، اظهار کرد: از سه هفته پیش تزریق واکسن برکت در استان آغاز شده و هرکسی بخواهد واکسن بزند می‌تواند واکسن برکت را انتخاب کند.

وی ادامه داد: هر واکسنی که در کشور وجود دارد می‌تواند موارد فوتی را کاهش بدهد و تا الان موارد فوتی به علت ابتلا به کروناویروس در میان افراد واکسینه شده نداریم.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.