امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37484
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ | 37 بازدید
مشکل گرانی در کشور رفع شود

همدان جزو شهرهای گران کشور در حوزه مسکن است

به گزارش همدان نوین، امام جمعه همدان با بیان اینکه در همدان مشکل مسکن داریم و از شهرهای گران کشور هستیم گفت: مردم و مستاجران منتظر هستند که طرح اقدام ملی مسکن انجام شود. آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه […]

همدان جزو شهرهای گران کشور در حوزه مسکن است/

به گزارش همدان نوین، امام جمعه همدان با بیان اینکه در همدان مشکل مسکن داریم و از شهرهای گران کشور هستیم گفت: مردم و مستاجران منتظر هستند که طرح اقدام ملی مسکن انجام شود.

آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه تکذیب نقاط ضعف و یا تمرکز بر نقاط ضعف، نشانه بی‌تقوایی است اظهار کرد: دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی به خاطر راه الهی است که در پیش گرفته است همانطور که همه انبیای الهی دشمن داشتند.

وی افزود: در طول ۴۳ سال گذشته هیچ نظامی به اندازه جمهوری اسلامی دشمن نداشته است به طوری که ۲ هزار شبکه ماهواره‌ای رایگان  قابل دریافت است در حالی که کشورهای استکباری اداره‌کننده این شبکه‌ها، برای مردم خودشان تلویزیون‌های پولی دارند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در شبکه‌های اجتماعی چون توییتر قلم می‌زنند تا نقاط ضعف نظام را برجسته کنند و با ایجاد ناامیدی اعتماد به نفس مردم را از آنها بگیرند.

وی ادامه داد: در اینستاگرم سالیانه بالغ بر یک‌میلیارد پست تولید می‌شود که بسیاری از آنها به ضرر جمهوری اسلامی است و این مساله در رسانه‌های مختلف هم تحریف واقعیت‌ها در حال انجام است.

شعبانی خاطرنشان کرد: نقطه ضعف و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما اگر مشکلات ۱۰ واحد هست توسط دشمن بزرگنمایی شده و ۱۰۰ واحد نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه روایت‌های دشمن تحریف‌گونه است و باید بصیر بود گفت: دشمنان داعش را در اروپا و آمریکا به عنوان اسلام معرفی می‌کنند و سخنان فرعی مرجعیت و روحانیت را منتشر می‌کنند در حالی که اعتراض مرجعیت به ربا در بانک‌ها و مسائل اقتصادی را روایتگری نمی‌کند.

امام جمعه همدان اظهار کرد: رئیس جمهور در جلسه‌ای برادرانه جمله‌ای گفتند و این مساله در همه رسانه‌ها بازتاب داده شد اما هیچ رسانه‌ای به این مساله نپرداختند که دولت ده‌ها هزار میلیارد اوراق بدهی دولت گذشته و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق قرضه و خارجی را پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ما دشمن داریم، دشمنی که برنامه دارد، مدیریت و رسانه فعال دارد که کار می‌کند تصریح کرد: امروز دستگاه رسانه‌ای دشمن با تمام قوت کار می‌کند اما صدای ما به جایی نمی‌رسد، و حرف ما را حذف می‌کنند.

شعبانی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری اشاره کردند که درآمدهای ارزی باید صرف زیرساخت‌های کشور شود نه واردات کالا.

وی با بیان اینکه دولت موفق شده در ما‌ه‌های گذشته ۱.۵ میلیون بشکه نفت بفروشد، درآمدهای ارزی ارتقا یافته و پول‌های نفتی در حال بازگشت است خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که مهم است، مردم باید تاثیر این درآمدها را در بازار ببینند و دولت باید در کنترل قیمت‌ها موفق شود ما هنوز با افزایش قیمت مواجه هستیم و باید تنظیم بازار رخ دهد و نظارت‌ها بیشتر و کارهای اساسی تامین شود.

امام جمعه همدان در ادامه به وجود مشکل در برخی از زیرساخت‌های کشور پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه آب است و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری انتظار داریم این مسائل برطرف شود.

وی افزود: اگر با همین وضعیت و بدون بارندگی پیش برویم قطعا در تابستان با مشکل مواجه می‌شویم سال گذشته در دولت سابق واقعا مشکل آب در شهر همدان وجود داشت و چاه اجاره شد تا مشکل حل شود.

شعبانی با بیان اینکه امروز ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب مصرف می‌شود و شرایط مطلوبی نیست تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان همدان تصویب شد که آب شهر همدان از سد تالوار تامین شود و قرار است در هر ثانیه ۶۰۰ لیتر آب به همدان منتقل شود.

وی ادامه داد: اکثریت این پروژه انجام شده و حدود ۱۶ سال است که از آغاز آن می‌گذرد، بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان دولت پرداخت کرده و شاید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد  تومان دیگر نیاز است و بر اساس منویات مقام معظم رهبری امیدواریم که امسال برطرف تمام شود.

امام جمعه همدان مورد دیگر را ایستگاه قطار راه آهن دانست که باید وارد شهر شود و گفت: بیمارستان‌ اکباتان تقریبا تکمیل شده و فقط ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات لازم دارد که انتظار است که وزارتخانه آن را اختصاص دهد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های بیمارستان هزار تختخوابی است که بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد و اکنون در حال انتخاب زمین است ضمن اینکه انتظار بر این است این پروژه در مناطق کمتر برخوردار برپا شود.

شعبانی افزود: مرکز جامع سرطان یکی از زیرساخت‌های ما برای پیشگیری از سرطان است که باید از بنیاد فرشچیان بابت کمک‌های آن  تشکر کرد و دولت باید ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند.

وی تصریح کرد: مساله بعدی پتروشیمی ابن سیناست که در مساله اشتغال بسیار موثر بوده و تصویب شده که ۷ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و باید پیگیری شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه منطقه ویژه فناوری‌های برتر یکی از مناطق اقتصادی که در مساله اشتغال می‌تواند موثر باشد باید دنبال شود گفت: این موارد مطالبات ماست، ما در پایان سال عملکرد مسؤولان را با این زیرساخت‌ها قضاوت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۹ کنارگذر غربی همدان ناقص است، پروژه‌ای که بار ترافیکی را از دوش شهر برمی‌دارد و ترافیک ورودی‌های شهر همدان را کنترل می‌کند تأکید کرد: این پروژه حدود ۶۰ میلیارد تومان نیاز دارد، البته مسؤولان و نمایندگان وحدت کلمه دارند تا این زیرساخت‌ها مهیا شود.

شعبانی با اشاره به اینکه پروژه‌های شهر هم چون پل سردار شهید همدانی نیز وجود دارد افزود: پروژه‌های ناقص شهری نیز باید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه امید است در پایان سال مسؤولان بیایند و از این تریبون اعلام کنند که چند مورد را انجام دادند خاطرنشان کرد: ما در همدان مشکل مسکن داریم و از شهرهای گران کشور هستیم، مردم و مستاجران منتظر هستند که طرح اقدام ملی مسکن انجام شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ما برخی از موارد سنت‌هایی داریم که می‌توان هزینه‌های آن را به سمت و سوی آزادی زندانیان سوق دهیم اظهار کرد: امروز یک پدر و یک مادر به دلیل مشکلات غیر عمد در زندان هستند و می‌توان به این مساله پرداخت.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.