امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 23160
  پرینت تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2021 - 12:45 | 8 بازدید
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان

افتتاح بازارچه صنایع‌دستی در تپه هگمتانه/ نمایشگاه صنایع‌دستی در باغ نظری

به گزارش همدان نوین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از افتتاح بازارچه صنایع‌دستی در تپه هگمتانه و نمایشگاه صنایع‌دستی در باغ نظری خبر داد. علی مالمیر امروز در همدان ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته صنایع‌دستی اظهار کرد: ۲۵ برنامه برای هفته صنایع‌دستی در همدان پیش‌بینی شده است. وی از […]

افتتاح بازارچه صنایع‌دستی در تپه هگمتانه/ نمایشگاه صنایع‌دستی در باغ نظری

به گزارش همدان نوین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از افتتاح بازارچه صنایع‌دستی در تپه هگمتانه و نمایشگاه صنایع‌دستی در باغ نظری خبر داد.

علی مالمیر امروز در همدان ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته صنایع‌دستی اظهار کرد: ۲۵ برنامه برای هفته صنایع‌دستی در همدان پیش‌بینی شده است.

وی از رونمایی از طرح سنتی سردر کارگاه‌های مبل منبت روستاهای اشترمل، سیدشهاب و جیجانکوه خبر داد و گفت: بازدید از کارگاه آقای کُروند پیشکسوت و کارآفرین رشته منبت در روستای اشترمل از دیگر برنامه‌های این استان در هفته صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی به مدت یک هفته در عمارت باغ نظری اشاره کرد و یادآور شد: در این هفته بازارچه صنایع‌دستی نیز در تپه هگمتانه برپا خواهد شد.

وی به تجلیل اساتید و پیشکسوتان صنایع‌دستی و بانوان کارآفرین اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه مجازی صنایع‌دستی اصیل هنرمندان همدانی برای شرکت در مسابقات نشان ملی کشور از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در همدان است.

مالمیر معرفی شهرهای جهانی در بستر فضای مجازی و بازدید از روستای داویجان در رشته مرواربافی از برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: بررسی ماهیت روستا برای دفاع به عنوان روستای ملی مروار در سال ۱۴۰۰ و رونمایی از سند راهبردی افق ۱۴۰۴ شهر جهانی منبت و مبلمان نیز در این هفته انجام می‌شود‌.

وی از افتتاح کارگاه مرواربافی در ملایر خبر داد و عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ساخت صنایع‌دستی نفیس در رشته چوب و معرق نیز در این ایام برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: افتتاح کارگاه سفال‌سازی دو روستا در شهر جهانی سفال لالجین و اعطای نشان اعتماد صنایع‌دستی به فروشگاه‌های سفال در شهر جهانی سفال نیز انجام خواهد شد.

وی نشست با تشکل‌ها و پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی استان با موضوع آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی برای شرایط کرونا را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و گفت: بازارچه بزرگ سیفیه نیز در این هفته راه‌اندازی می‌شود.

مالمیر به آغاز به کار پروژه عمرانی مجموعه کارگاهی کوثر ملایر و کارگاه آموزش صنایع‌دستی با عنوان صنایع‌دستی و پیوند نسل‌ها در تویسرکان اشاره کرد و افزود: از پیشکسوتان صنایع‌دستی در شهرستان رزن و درگزین نیز تجلیل خواهد شد.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.