امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 23157
  پرینت تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2021 - 12:41 | 8 بازدید
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان

طرح توسعه پارک جنگلی همدان باید بدون قطع درخت اجرا شود

به گزارش همدان نوین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بر توجه به مولفه های بهسازی، زیبایی و سبک سازی در توسعه پارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری محدوده سد اکباتان تاکید کرد و گفت: در جریان اجرای این طرح نباید هیچ درخت و یا درختچه ای قطع شده و یا از بین برود. “اسفندیار خزائی” روز پنج‌شنبه  افزود: […]

طرح توسعه پارک جنگلی همدان باید بدون قطع درخت اجرا شود

به گزارش همدان نوین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بر توجه به مولفه های بهسازی، زیبایی و سبک سازی در توسعه پارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری محدوده سد اکباتان تاکید کرد و گفت: در جریان اجرای این طرح نباید هیچ درخت و یا درختچه ای قطع شده و یا از بین برود.

“اسفندیار خزائی” روز پنج‌شنبه  افزود: حفظ پوشش گیاهی در روند اجرای طرح توسعه پارک جنگلی اکباتان اهمیت بسیاری دارد چراکه پوشش گیاهی یکی از عوامل موثر در جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ آب منطقه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه پارک جنگلی همدان ظرفیت تبدیل شدن به پارک فرا منطقه ای را دارد  تاکید کرد: اسناد بالادستی در اجرای همه طرح ها به ویژه پروژه پارک ۲۳۴ هکتاری سد اکباتان باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان همچنین به ضرورت رعایت مسائل زیربنائی در توسعه پارک جنگلی سد اکباتان اشاره و تصریح کرد: در روند اجرای طرح توسعه این پارک جنگلی باید توجه ویژه ای به مقوله مهم نوع درختان و همچنین تقویت و افزایش پوشش گیاهی منطقه داشته باشیم.

خزایی افزود: ظرفیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و توسعه این پارک از جانب شهرداری همدان ایجاد شده که همه بخش‌های مرتبط باید در رسیدن به این هدف نقش‌آفرین باشند.

وی اظهار داشت: پارک جنگلی سد اکباتان با توجه به موقعیت جغرافیایی و بهره مندی از چشم‌اندازی طبیعی و کم نظیر، می‌تواند به یک تفرجگاه جنگلی و کوهستانی شاخص تبدیل شده و با جذب گردشگر، زمینه انجام فعالیت های اقتصادی، ایجاد اشتغال و کسب درآمد را برای اهالی منطقه فراهم کند.

خزایی خاطرنشان کرد: علاوه بر توسعه این پارک باید به زیبایی‌های طبیعی منطقه نیز توجه کرد تا آسیبی به درختان و طبیعت بکر آن وارد نشود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه جنگل و منابع طبیعی همواره پشتوانه فعالیت های اقتصادی و تولیدی هستند، افزود: این سازمان از واگذاری و احاله مدیریت پارک‌های جنگلی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان استقبال می‌کند به شرطی که این توسعه نباید به مسائل زیر بنائی، زیست محیطی و منابع طبیعی منطقه خدشه ای وارد کند.

وی افزود: اقدامات شهرداری و سرمایه‌گذاران توسعه پارک جنگلی سد اکباتان باید همسو با مسائل زیست‌ محیطی، پیوست‌های آن و رعایت استاندارهای مربوطه باشد.

به گزارش ایرنا، پروژه پارک جنگلی منطقه سد اکباتان با وسعت حدود ۲۵۰ هکتار توسط شهرداری همدان در حال اجرا است

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.