امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 37439
  پرینت تاریخ انتشار : 10 آوریل 2022 - 19:31 | 113 بازدید
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت:

شاخص کیفیت هوای همدان در شرایط ناسالم است

به گزارش همدان نوین، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوای استان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد ضمن اینکه این شاخص در برخی از شهرها برای همه گروه ها ناسالم است. سیدعادل عربی روز یک‌شنبه افزود: گرد و غبار از روز جمعه وارد آسمان […]

شاخص کیفیت هوای همدان در شرایط ناسالم است

به گزارش همدان نوین، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوای استان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد ضمن اینکه این شاخص در برخی از شهرها برای همه گروه ها ناسالم است.

سیدعادل عربی روز یک‌شنبه افزود: گرد و غبار از روز جمعه وارد آسمان استان همدان شده و موجب بروز آلودگی و کاهش کیفیت هوا در سطح منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته(شنبه) کمی از وضعیت آلودگی هوای در سطح استان همدان کاسته شد اما امروز با ورود موج جدیدی از گرد و غبار، شاهد ناسالم شدن دوباره کیفیت هوای همدان هستیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه منشا گرد و غبار شمال کشور عربستان، عراق، اردن و سوریه است، تاکید کرد: باید کانون های داخلی گرد و غبار به خوبی مدیریت شود تا این پدیده تشدید نشود.

عربی اظهار داشت: برنامه عمل مدیریت گرد و غبار از ستاد ملی مقابله با این پدیده به استان ها ابلاغ شده است که در این برنامه وظیفه هر یک از دستگاه ها مشخص شده و برنامه عمل در کارگروه امور زیر بنایی مصوب شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

تاکنون ۴۸ هزار هکتار کانون گرد و غبار در استان همدان شناسایی شده که دشت های قهاوند، کبودرآهنگ، فامنین و آورزمان را شامل می شود.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.