امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 37436
  پرینت تاریخ انتشار : 10 آوریل 2022 - 19:28 | 20 بازدید
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان

۱۰۶ هزار مسکن روستایی در استان همدان مقاوم سازی شد

به گزارش همدان نوین، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: این استان بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی دارد که از این تعداد تاکنون ۱۰۶ هزار واحد بازسازی و بهسازی شده است. مسعود رضایی روز یکشنبه در دیدار با استاندار همدان که به مناسبت ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و […]

۱۰۶ هزار مسکن روستایی در استان همدان مقاوم سازی شد

به گزارش همدان نوین، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: این استان بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی دارد که از این تعداد تاکنون ۱۰۶ هزار واحد بازسازی و بهسازی شده است.

مسعود رضایی روز یکشنبه در دیدار با استاندار همدان که به مناسبت ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: بنیاد مسکن استان همدان برای دایر کردن کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی آمادگی کامل دارد.

وی اظهار داشت: تهیه طرح هادی برای یک هزار و ۴۵ روستا، بازنگری طرح هادی در ۳۴۹ روستا، اجرای فاز یک و۲ طرح هادی در ۷۷۶ روستا که ۵۱۵ روستا خاتمه یافته، بافت باارزش در هفت روستا، صدور سند مالکیت در ۹۲ درصد روستاها، تملک اراضی در ۶۱۰ هکتار و واگذاری زمین در ۲۴۰۰ قطعه از جمله اقدامات صورت‌گرفته در این بخش است.

رضایی تصریح کرد: اجرای طرح هادی در استان همدان پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته و الگوی سایر استان ها است، به طوری که می‌توان همدان را در این بخش پیش‌قراول خواند.

وی ساخت مسکن در روستاها را یکی از ابزارهای تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده خواند و افزود: بازسازی و بهسازی مسکن روستایی از دستورات رهبر معظم انقلاب بعد از زلزله زرند بود که  استان با آمار ۶۴ درصدی در این بخش از میانگین کشوری بالاتر است و نزدیک به ۱۰۶ هزار واحد روستایی را مقاوم‌سازی کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به مجموع پرداختی‌های کمک حساب ۱۰۰ امام نیز اعلام کرد: چهار هزار و۵۰۰ فقره کمک شامل ۲۸ میلیارد تومان از حساب ۱۰۰ امام (ره) تقدیم مردم شده، ۹۰ میلیارد تومان بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز از اقدامات صورت‌گرفته در این بخش است.

رضایی گفت: آمار واحدهای در دست اقدام مسکن شهری، نشان می‌دهد جمع کل واحدهای در حال احداث شده سه هزار و ۳۲۳ واحد، بنیاد ساخت ۲ هزار و ۸۷۱ واحد و گروه‌ساخت ۴۵۲ واحد است.

وی ادامه داد: در بخش ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن نیز تعداد متقاضیان ثبت‌نامی، ۴۱ هزار و ۳۵۰ نفر، تعداد متقاضیان واجد شرایط ۱۶ هزار ۷۰۹ نفر و زمین تحویلی ۲۶ هکتار بوده است.

رضایی در ادامه ذکر پروژه‌های نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: پیشرفت قابل توجهی در پروژه ۲۰۰ واحدی شهرک بهشتی، ۱۱۴ واحدی بلوار چمران و۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی را شاهد هستیم و کار با سرعت خوبی در حال انجام است. ضمن اینکه انجمن خیرین نیز یک پروژه ۱۰۷ واحدی را به اتمام رسانده است.

وی به برنامه هفت ساله ترسیم شده برای بنیاد مسکن نیز اشاره کرد و متذکر شد: بازنگری طرح هادی در ۶۷۰ روستا، اجرای طرح هادی فاز یک و دو در ۹۲۱ روستا، اجرای ۱۳ روستا با هدف گردشگری و بافت با ارزش، اتمام صدور سند مالکیت و همکاری در تک‌برگی کردن اسناد صادره قبلی، تملک ۵۰۰ هکتار از اراضی و واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در زمره برنامه‌های آتی ما در بنیاد مسکن است.

رئیس بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به ماده پنج اساس ‌نامه بنیاد مسکن، تصریح کرد: کمک در جهت تامین مصالح ساختمانی کشور از طریق تولید علاوه بر وظایف جاری بنیاد است که با توجه به ظرفیت و آمادگی دایر کردن کارگاه های ساختمانی در راه اندازی سه کارگاه در این بخش برای ایجاد اشتغال نیازمند مساعدت استاندار هستیم.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.