امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 35009
  پرینت تاریخ انتشار : 16 ژانویه 2022 - 23:00 | 19 بازدید
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش

آغاز کار جهادی در آموزش و پرورش/ بهره‌مندی از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در عدالت آموزشی

به گزارش همدان نوین،‍ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کار جهادی در آموزش و پرورش آغاز شده است گفت: به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در عدالت آموزشی هستیم. حمید طریفی حسینی عصر امروز در‌ مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان […]

آغاز کار جهادی در آموزش و پرورش/ بهره‌مندی از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در عدالت آموزشی

به گزارش همدان نوین،‍ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کار جهادی در آموزش و پرورش آغاز شده است گفت: به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در عدالت آموزشی هستیم.

حمید طریفی حسینی عصر امروز در‌ مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد:  همه مدیران ما ارزشی و انقلابی هستند و طبیعی است در کار کم و کاستی‌هایی هم وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم شاهد تحقق اهداف سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش باشیم گفت: دنبال کار جهادی هستیم که خوشبختانه تحولاتی در آموزش و پرورش در این زمینه آغاز شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه باید در یک مدل مردمی و مشارکتی فرایند تحول بنیادین در سطح شهرستان و مدارس پیاده شود و همه نیز در این مسیر کمک کنند گفت: این موضوع از اولویت‌های امروز آموزش و پرورش بوده که دولت به طور جدی دنبال تحقق آن است و باید از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد نیز بهره برد تا عدالت آموزشی در مدارس اجرایی شود.

وی با اشاره به ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش گفت: انتظار می‌رود به موضوع جوان گرایی توجه ویژه شده و از جوانان متعهد و متخصص استفاده و مسیر رشد آنها فراهم شود.

طریفی حسینی با بیان اینکه باید منزلت و شان و کرامت معلمان حفظ شود یادآور شد: کیفیت آموزشی در کنار عدالت تربیتی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مدل مشارکتی آموزش و پرورش مدرسه محوری نقش کلیدی دارد و این باید محقق شود گفت: به دنبال این هستیم که بی‌نام و نشان کار کنیم و امروز آقای نقوی؛ مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان تجربیات خوبی دارد و می‌توان از ظرفیت او به بهترین شکل بهره برد تا شاهد تغییر و تحول در آموزش و پرورش بود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه همه ما یک روز شاگرد بودیم و تنها سطوح فرق می‌کند و ما مدیون معلمان هستیم اظهار کرد: حوزه آموزش و پرورش تجاری نیست و حاکمیتی و زیر بنایی است.

فتح الله توسلی با بیان اینکه گام دوم انقلاب تمدن‌سازی است گفت: این تمدن سازی قطعا بدون توجه به حوزه آموزش و پرورش امکان پذیر نخواهد بود چراکه مبنای تمدن فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه کشوری که در حوزه آموزش و پرورش نتواند به جایگاه واقعی برسد قطعا در این زمینه موفق نخواهد بود ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مبنای سیاست نظام و انقلاب و دولت آموزش و پرورش است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس تربیت انسان‌های مومن، متفکر، اندیشمند و دارای اخلاق اسلامی را مهم عنوان کرد و افزود:  نقشه راه آموزش و پرورش هم همین است که انسان هایی با این ویژگی‌ها تربیت کند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین اهداف کلان و راهبردهای ملی مشخص شده است و بر این اساس سند اجرایی آن باید تهیه می‌شد اما تاکنون محقق نشده است گفت: یکی از موضوعات مورد توجه عدالت آموزشی است ‌تا از استعدادهای موجود در استان  استفاده و حمایت شود.

توسلی بیان کرد: در آموزش و پرورش استان کمبود نیرو وجود دارد و باید مشکلات را برطرف کرد.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.