امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 34293
  پرینت تاریخ انتشار : 04 ژانویه 2022 - 14:03 | 18 بازدید
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان

مشکل اصلی گاوداری‌های همدان کمبود علوفه است نه نهاده‌های دامی!

به گزارش همدان نوین،‍ مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان مشکل اصلی گاوداری‌ها را کمبود علوفه خواند و گفت: با توجه به خشکسالی در سال‌جاری شاهد کمبود علوفه برای دام و گرانی آن هستیم. علی خدارحمی اظهار کرد: در سال‌جاری با توجه به خشکسالی میزان علوفه(کاه و یونجه) کاهش و ارزش آنها نسبت به […]

مشکل اصلی گاوداری‌های همدان کمبود علوفه است نه نهاده‌های دامی!

به گزارش همدان نوین،‍ مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان مشکل اصلی گاوداری‌ها را کمبود علوفه خواند و گفت: با توجه به خشکسالی در سال‌جاری شاهد کمبود علوفه برای دام و گرانی آن هستیم.

علی خدارحمی اظهار کرد: در سال‌جاری با توجه به خشکسالی میزان علوفه(کاه و یونجه) کاهش و ارزش آنها نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت به‌گونه‌ای که کاه از ۴۰۰ تومان به هزار و ۳۰۰ تومان و یونجه نیز از سه  هزار به هفت هزار تومان رسید.

وی افزود: دامداران در سال‌های گذشته با مشکل خشکسالی مواجه نبودند و دامها به مدت طولانی تر در طبیعت حضور داشتند در حالیکه امسال تنها دو تا سه ماه در طبیعت حضور داشته و مابقی دوره  تغذیه آنها توسط دامدار تامین می‌شود.

خدارحمی با بیان اینکه ۶۰ درصد تغذیه دام‌ها با علوفه بوده و ۴۰ درصد دیگر از طریق نهاده‌های دامی تامین می شود، تصریح کرد: غذای اصلی نشخوارکنندگان علوفه بوده و در صورت استفاده مداوم از نهاده‌های دامی بیمار می‌شوند و این موضوع گاوداری‌ها را نگران می‌کند که به علت خشکسالی با کمبود علوفه و گرانی آن مواجه هستند که برخی دامداران توان خرید علوفه را ندارند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی با اشاره به تامین نهاده‌ها و افزایش دریافت نهاده‌های دامی در سال‌جاری خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی‌هایی که از قبل داشتیم میزان تامین نهاده‌های دامی را نسبت به سال‌های گذشته افزایش دادیم و دامداران در صورت درخواست برای دریافت نهاده می‌توانند به تعاونی‌های دامداران مراجعه کنند.

وی گفت: تامین علوفه مشکل اصلی دامداران است که فشار بر روی آنها را مضاعف کرده و این مشکل مختص همدان نبوده و به علت خشکسالی سایر استان‌ها با این موضوع درگیر هستند.

خدارحمی با بیان اینکه بر دامداران فشار مضاعف وارد است و باید بار سنگین سختی‌ها از روی دوش آنها برداشته شود، تاکید کرد: کارخانجاتی که از دامداری‌ها شیر خریداری می‌کنند باید هزینه شیر خریداری شده از دامداران به به موقع پرداخت کنند تا فشار اقتصادی آنها کاسته شود.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.