امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 164493
  پرینت تاریخ انتشار : 30 نوامبر 2023 - 21:19 | 44 بازدید
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان درسومین مجمع عمومی سلامت :

جوانی جمعیت موضوع کلیدی و با اهمیت مجمع‌عمومی سلامت استان همدان

به گزارش همدان نوین،  رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: اولویت مجمع سلامت در سال گذشته بیماری غیرواگیر، تغییر اقلیم و جوانی جمعیت بود که در زمینه بیماری‌های غیرواگیر کارگروه‌های سلامت تشکیل شد و در قالب تفاهم‌نامه بین‌بخشی به‌ موضوع سلامت مواد غذایی به‌عنوان مؤلفه مؤثر در بیماری‌های مزمن و غیرواگیر توجه شد. محمد مهدی مجذوبی […]

جوانی جمعیت موضوع کلیدی و با اهمیت مجمع‌عمومی سلامت استان همدان

به گزارش همدان نوین،  رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: اولویت مجمع سلامت در سال گذشته بیماری غیرواگیر، تغییر اقلیم و جوانی جمعیت بود که در زمینه بیماری‌های غیرواگیر کارگروه‌های سلامت تشکیل شد و در قالب تفاهم‌نامه بین‌بخشی به‌ موضوع سلامت مواد غذایی به‌عنوان مؤلفه مؤثر در بیماری‌های مزمن و غیرواگیر توجه شد.

محمد مهدی مجذوبی با بیان اینکه پویش غربالگری فشارخون و دیابت به رسمی کار خود را در چند روز گذشته آغاز کرده است، اظهار کرد: این پویش می‌تواند تأثیر بسزایی برای پیشگیری از بیماری‌های با منشأ فشارخون و دیابت داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در حوزه جوانی جمعیت در سطح دانشگاه و بخش‌های مرتبط با این حوزه به‌صورت مستمر جلساتی برگزار شده اما برای دستیابی به نتیجه مطلوب به ورود جدی‌تر دستگاه متولی نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: سه اولویت امسال مجمع سلامت استان همدان، حوادث ترافیکی، اهمیت خدمات توان‌بخشی در نظام سلامت و تبیین سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذا و تغذیه است.

مجذوبی با اشاره به اینکه  اگر نتوانیم در حوزه جوانی جمعیت اقدامی موثر انجام دهیم قافیه را باخته‌ایم، گفت: کفایت و امنیت غذایی دو مؤلفه بسیار مهم هستند که در سند امنیت غذا موردتوجه قرار گرفته است.

 

وی افزود: سند امنیت غذا و تغذیه یک سند راهبردی برای خودکفایی و ایمنی غذا بوده و این مؤلفه مقدمه‌ای برای حصول سایر جنبه‌های امنیت است

مجذوبی در پایان تصریح کرد: باتوجه‌به احتمال بروز بیماری عفونی و آلودگی‌های میکروبی از طریق غذا، کارهای دقیقی در معاونت غذا و دارو در حال اجرا است .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.