امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 29395
  پرینت تاریخ انتشار : 23 اکتبر 2021 - 12:00 | 5 بازدید
امام جمعه همدان:

حماسه ۳۰ مهر فصل جدید مبارزه دانش‌آموزان علیه ظلم بود

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با صدور پیامی به مناسبت حماسه ۳۰ مهر اظهار داشت: ۳۰ مهر ۱۳۵۷ را باید به حق، روز بیداری عمومی دانش آموزان همدانی دانست که با معصومیت و بصیرت، فصل جدید و روشنی از مبارزه علیه ظلم و ظالم را به ثمر […]

حماسه ۳۰ مهر فصل جدید مبارزه دانش‌آموزان علیه ظلم بود

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با صدور پیامی به مناسبت حماسه ۳۰ مهر اظهار داشت: ۳۰ مهر ۱۳۵۷ را باید به حق، روز بیداری عمومی دانش آموزان همدانی دانست که با معصومیت و بصیرت، فصل جدید و روشنی از مبارزه علیه ظلم و ظالم را به ثمر نشاندند.

 آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در این پیام آورده است: تظاهرات خودجوش و گسترده علیه رژیم پهلوی در آن روز توسط دانش آموزانی رقم خورد که با درک درست از شرایط زمان و با شجاعت و غیرت انقلابی موج جدیدی از مبارزه با شاه را به صورت علنی و فراگیر در همدان ایجاد کردند.

در ادامه این پیام آمده است: حرکت دانش آموزان همدانی در ۳۰ مهر سال ۵۷ را باید نقطه اوج حرکت ظلم ستیزانه در مبارزه با طاغوت زمانه دانست.

امام جمعه همدان در این پیام می افزاید: حمایت حضرت امام خمینی(ره) از این دانش آموزان و حماسه‌ای که آفریدند مهر تاییدی بود بر روش و منش درست انقلابی از سوی نوجوانانی که از ظلم رژیم به تنگ آمده و فریاد آزادی سر داده بودند.

آیت الله شعبانی موثقی در ادامه پیام آورده است: این حماسه خود مقدمه‌ای برای اعتراض دانش آموزان در روزهای بعد به رژیم طاغوت در شهرهای دیگر استان و کشور، مانند قیام پنجم آبان کبودراهنگ و ۱۳ آبان ۵۷ تهران شد.

امام جمعه همدان یادآور شد: حالا پس از گذشت ۴۳ سال از آن حماسه جاوید، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران سی ام مهر همدان و تاکید بر ولایت پذیری و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مهمترین اصول زندگی معنوی، آرزو داریم دانش آموزان امروز رهروان خوبی برای حماسه سازان سی‌ام مهر ماه ۵۷ همدان و شهدای گرانقدر آن باشند.

به گزارش ایرنا، ۳۰ مهر سال ۵۷ شماری از دانش‌آموزان همدانی در اعتراض به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان، سینما رکس آبادان و سرکوب دانش‌آموزان تظاهرات دبیرستان پروین همدان در مرکز شهر همدان فریاد الله اکبر سر دادند، فریادهایی که کم کم تبدیل به مرگ بر شاه شد.

شاهدان عینی حضور بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت را در تظاهرات اعلام کردند که پیش قراولان آن دانش آموزان و نوجوانانی بودند که شجاعانه برای دفاع از حق به میدان آمده بودند و مأموران رژیم طاغوتی در خیابان شورین قدیم (شهدا فعلی ) آنان را به گلوله بستند.

خروش ضد طاغوتی همدانی‌ها که حماسه ۳۰ مهر را رقم زد، بازتاب‌های گسترده‌ای در سطح ملی و جهانی داشت، به طوری که پس از آن، سلسله تظاهرات بسیاری علیه رژیم شاهنشاهی به راه افتاد که یکی از آن‌ها حماسه ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ بود.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.