امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 29392
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ | 7 بازدید
رئیس اتحادیه قصابان و آلایش دامی استان همدان

افزایش ۱۰ درصدی میزان کشتار دام و مصرف گوشت قرمز گرم در همدان

به گزارش همدان نوین، رئیس اتحادیه قصابان و آلایش دامی استان همدان اظهار کرد: با توجه به کمبود مرغ و گرانی آن و نیز افزایش قیمت گوشت قرمز منجمد امسال به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد میزان مصرف گوشت قرمز گرم و کشتار دام به نسبت سال گذشته در شهرستان همدان افزایش داشته است. اکبر سپهری وفا  با بیان […]

افزایش ۱۰ درصدی میزان کشتار دام و مصرف گوشت قرمز گرم در همدان

به گزارش همدان نوین، رئیس اتحادیه قصابان و آلایش دامی استان همدان اظهار کرد: با توجه به کمبود مرغ و گرانی آن و نیز افزایش قیمت گوشت قرمز منجمد امسال به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد میزان مصرف گوشت قرمز گرم و کشتار دام به نسبت سال گذشته در شهرستان همدان افزایش داشته است.

اکبر سپهری وفا  با بیان اینکه با شرایط کمبود مرغ در برخی از مواقع امسال و گرانی آن و نیز افزایش قیمت گوشت قرمز منجمد مردم ترجیح دادند گوشت قرمز گرم مصرف کنند، افزود: البته با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز میزان قدرت خرید مردم در مورد گوشت پایین آمده است و این امر به تبع در تضرر و تعطیلی برخی از قصابی‌های سطح استان نقش موثری داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان همدان دارای ۲۸۰ قصابی بوده و به دلیل شرایط کسادی بازار از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۲ واحد قصابی شهرستان نسبت به ابطال پروانه کسب و تعطیلی واحد خود اقدام کرده‌اند، یادآور شد: به دلیل اینکه شغل قصابی‌ها تره بار به شمار رفته و امکان انبار و نگهداری کالا وجود ندارد و میزان ماندگاری گوشت تنها سه روز است با توجه به کمبود تقاضا این امر موجب سررسید تاریخ انقضا گوشت قصابی‌ها و تضرر آنان می‌شود که به ناچار به دلیل کمبود مشتری این تعداد واحدها اقدام به تعطیلی واحد خود کرده‌اند.

سپهری وفا خاطر نشان کرد:با احتساب کشتارگاه ،حمل گوشت ،سلاخ و قصابی‌ها تعداد ۶۰۰ نفر در شهرستان همدان به صورت مستقیم در این عرصه مشغول به فعالیت بوده و ارتزاق می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ رأس گوسفند و ۵۰ تا ۶۰ رأس گاو برای مصرف سطح شهرستان همدان و عرضه در قصابی‌ها کشتار می‌شود که به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد کشتار دام برای مصرف شهرستان همدان افزایش داشته و همانگونه که اشاره شد گرانی مرغ و گوشت منجمد از دلایل این افزایش بوده است.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.