امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 29401
  پرینت تاریخ انتشار : 23 اکتبر 2021 - 12:28 | 6 بازدید
مدیر کل دامپزشکی همدان مطرح کرد؛

ضبط و معدوم سازی چهار هزار کیلوگرم چربی غیر قابل مصرف در ملایر

به گزارش همدان نوین، مدیر کل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم سازی چهار هزار کیلوگرم چربی غیر قابل مصرف و ۵۰ بشکه چربی آب شده غیر بهداشتی خبر داد.  به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، دکتر محمود رضا رسولی اظهار کرد: در راستای صیانت از بهداشت و سلامت عمومی […]

ضبط و معدوم سازی چهار هزار کیلوگرم چربی غیر قابل مصرف در ملایر

به گزارش همدان نوین، مدیر کل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم سازی چهار هزار کیلوگرم چربی غیر قابل مصرف و ۵۰ بشکه چربی آب شده غیر بهداشتی خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، دکتر محمود رضا رسولی اظهار کرد: در راستای صیانت از بهداشت و سلامت عمومی جامعه و همچنین تلاش برای تحقق شعار نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره، بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان در قالب دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر  فعالیت خود را با هدف نظارت بر مراحل تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآوردههای خام دامی سالم و بهداشتی بصورت مرتب و روزانه انجام می‌دهند.

وی افزود: در پی بازرسی کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این اداره‌کل در شهرستان ملایر، مقدار حدود چهار هزار کیلوگرم چربی غیر قابل مصرف و پنجاه بشکه چربی آب شده به علت غیر بهداشتی بودن و نگهداری در شرایط کاملا نامناسب در یک واحد دامداری در شهرستان ملایر کشف و با دستور دادستان شهرستان توقیف شد همچنین مقصد این محموله، استانی دیگر بوده که در شهرستان ملایر تخلیه شد.

وی حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه را یکی از وظایف مهم و مورد توجه دامپزشکی دانست و گفت:چشمان بازرسان دامپزشکی باز است و به متخلفین عرصه بهداشت عمومی،  اجازه به خطر انداختن سلامت جامعه را نمی‌دهند.

این مقام مسئول افزود: در همین راستا در۶ ماهه ابتدای سالجاری میزان ۴۶ هزار مورد  بازرسی از اماکن عرضه مواد خام دامی و بیش از ۱۰ میلیون قطعه طیور و ۱۴۰ هزار لاشه دام در کشتارگاه‌های دام و طیور استان توسط بازرسان دامپزشکی مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته و بیش از ۳۱۷ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف توسط همکاران پرتلاشمان کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده و تعداد  ۳۷۹  واحد متخلف بهداشتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیر کل دامپزشکی از شهروندان خواست هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به شرایط نگهداری و تاریخ تولید و انقضاءآن توجه کرده و درصورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی حوزه دامپزشکی با شماره گیری ۱۵۱۲ مراتب را برای رسیدگی به بازرسان بهداشتی دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.