امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 29238
  پرینت تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2021 - 18:29 | 4 بازدید
معاون درمان اعلام کرد؛

روند کاهشی کرونا در همدان کُند است

به گزارش همدان نوین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا روند کاهش مبتلایان به کرونا در استان همدان را در پیک پنجم کُند اعلام کرد و گفت: روند کاهشی کرونا در این پیک به کندی در حال کاهش است. دکتر ابراهیم جلیلی  اظهارکرد: پیک‌های قبلی به سرعت روند ابتلا افزایش یافت و به همان […]

روند کاهشی کرونا در همدان کُند است

به گزارش همدان نوین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا روند کاهش مبتلایان به کرونا در استان همدان را در پیک پنجم کُند اعلام کرد و گفت: روند کاهشی کرونا در این پیک به کندی در حال کاهش است.

دکتر ابراهیم جلیلی  اظهارکرد: پیک‌های قبلی به سرعت روند ابتلا افزایش یافت و به همان سرعت نیز روند کاهشی شد اما در پیک پنجم همان‌گونه که روند مبتلایان به کندی در حال افزایش بود، روند کاهش نیز به کندی در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز مشکلات و علائم تنفسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا دیده می‌شود، گفت: مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان علائم تنفسی را کاهش دهند و این در حالیست که برخی شهروندان در استفاده از ماسک سهل انگاری کرده و نسبت به زدن ماسک بی‌تفاوت هستند.

دکتر جلیلی تصریح کرد: استفاده از ماسک در سال گذشته به گونه‌ای بود که میزان شیوع آنفلوآنزا را به طور چشمگیری کاهش داد و امیدواریم روند استفاده از ماسک با استقبال بیشتری همراه شود.

وی ادامه داد: در صورتیکه افراد سیستم ایمنی ضعیفی دارند بهتر است واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند اما خوشبختانه با گذشت یک ماه از فصل پاییز تا کنون هیچ گونه گزارشی از آنفلوآنزا در همدان نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به افزایشی شدن روند ابتلا به کرونا در برخی شهرها گفت: برخی شهرها وراد پیک ششم شده‌اند که اگر شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی‌تفاوت باشند همدان نیز وارد پیک ششم می‌شود، بنابراین شهروندان باید از حضور در دورهمی‌ها خودداری کرده و در صورت نیاز به حضور در اجتماع از ماسک استفاده کنند همچنین محدودیت‌های تردد برای جلوگیری از سفرهای تفریحی اعمال شود.

وی گفت: با توجه به تجربه‌های گذشته از پیک اول تا پنجم نیز مجموعه معاونت درمان به صورت آماده باش بوده و از توان حداکثری برای مقابله با کرونا و پذیرش مبتلایان به کرونا در پیک ششم را دارد.

دکتر جلیلی به میزان واکسیناسیون شهروندان علیه کرونا اشاره کرد و افزود: زمانی واکسیناسیون اثر گذار خواهد بود که دز دوم نیز انجام شود و تعداد زیادی از افراد واکسیناسیون شده باشند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.