امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29241
  پرینت تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2021 - 18:31 | 4 بازدید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان

۲۷ درصد اشتغال استان همدان در بخش کشاورزی است

به گزارش همدان نوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بیش از ۲۷ درصد از اشتغال و ۲۹ درصد ارزش افزوده بخش اقتصاد در استان همدان به کشاورزی اختصاص دارد.  منصور رضوانی‌جلال در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات، گفت: هر سال به رغم محدودیت‌های […]

۲۷ درصد اشتغال استان همدان در بخش کشاورزی است

به گزارش همدان نوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بیش از ۲۷ درصد از اشتغال و ۲۹ درصد ارزش افزوده بخش اقتصاد در استان همدان به کشاورزی اختصاص دارد.

 منصور رضوانی‌جلال در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات، گفت: هر سال به رغم محدودیت‌های موجود به خصوص محدودیت‌های ناشی از کرونا، نمایشگاه بین‌المللی همدان، سنگ تمام گذاشته و نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات کشاورزی را برگزار می‌کند، همچنین برپایی این نمایشگاه به همت تمامی صنعت‌گران و تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه بوده است که از تمام آن‌ها قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: بیش از ۲۷ درصد از اشتغال و ۲۹ درصد ارزش افزوده بخش اقتصاد در استان همدان به کشاورزی اختصاص دارد. همچنین بیش از ۱۱۷ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در این استان فعالیت می‌کنند که خوشبختانه فعالان این عرصه در استان از کشاورزان و بهره‌برداران پیشرو کشور هستند و یکی از دلایل برگزاری هر ساله این نمایشگاه، استقبال خوب کشاورزان است.

رضوانی‌جلال افزود: در سال‌های اخیر ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی از یک و دو دهم به بیش از دو رسیده که عددی بسیار خوب است و از میانگین کشوری که یک و هشت دهم است، بیشتر است، مکانیزاسیون در بخش کشاورزی از ارکان اصلی است که اگر بخواهیم به امنیت غذایی بپردازیم، نقش مکانیزاسیون غیرقابل انکار است، علاوه بر این تأمین امنیت غذایی از اولویت‌های نظام و وزارت جهاد کشاورزی است.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از عوامل کمک کننده به تأمین امنیت غذایی بهره‌وری است و یکی از اصول اولیه در بهره‌وری مکانیزه کردن تولید است. بخشی از فرآیند مکانیزاسیون مربوط به آبیاری است که خوشبختانه در استان همدان ۱۶۰ هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده و استان را به یکی از استان‌های برتر در این حوزه تبدیل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: استان همدان با تولیدی در حدود ۵ میلیون تن، بیش از ۴ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند که نسبت به مساحت اراضی کشاورزی موجود تولید مناسبی است و امیدواریم این نمایشگاه علاوه بر ارتقاء دانش کشاورزان، بتواند باعث ارتقاء کمی و کیفی عملکرد مزارع شود.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.