امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29220
  پرینت تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2021 - 12:53 | 135 بازدید
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان

ارزیابان یونسکو از هگمتانه بازدید می‌کنند

به گزارش همدان نوین، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ارزیابان یونسکو تا ساعاتی دیگر وارد همدان شده و از کاروانسراهای “تاج‌آباد” و “فرسفج” بازدید می‌کنند. سیده مریم مختاری‌موسوی با اشاره به اینکه در این بازدید این دو کاروانسرای تاریخی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ارزیابان […]

ارزیابان یونسکو از هگمتانه بازدید می‌کنند

به گزارش همدان نوین، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ارزیابان یونسکو تا ساعاتی دیگر وارد همدان شده و از کاروانسراهای “تاج‌آباد” و “فرسفج” بازدید می‌کنند.

سیده مریم مختاری‌موسوی با اشاره به اینکه در این بازدید این دو کاروانسرای تاریخی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ارزیابان در ابتدا از کاروانسرای “فرسفج” شهرستان تویسرکان و سپس از کاروانسرای “تاج‌آباد” شهرستان بهار بازدید خواهند کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این دو بازدید تخصصی، بازدید از تپه تاریخی هگمتانه نیز پیش‌بینی شده است و امیدواریم ارزیابان مجال بازدید از این اثر ارزشمند را نیز داشته باشند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان ارزیاب یونسکو در پی تدوین پرونده زنجیره‌ای ثبت جهانی کاروانسراهای ایران و به منظور بررسی ویژگی‌های کالبدی و مستندات پرونده کاروانسراهای “فرسفج” شهرستان تویسرکان و “تاج‌آباد” شهرستان بهار تا ساعاتی دیگر وارد استان همدان شده و از این دو بنای تاریخی بازدید می‌کنند.

گفتنی است کاروانسرای “تاج‌آباد” یکی از معدود کاروانسراهای مدور ایران و تنها کاروانسرای دایره‌ای شکل غرب کشور، در روستای تاج‌آباد شهرستان بهار استان همدان قرار دارد. این کاروانسرا در سال ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۸۷۲ در فهرست آثار ملی ثبت شده است. همچنین کاروانسرای شاه‌عباسی”فرسفج” یکی از ابنیه تاریخی و ارزشمند شهرستان تویسرکان و متعلق به دوران صفویه است که در میان طبیعت روح‌ افزای دشت قلقلرود و شهر فرسفج خود نمایی می‌کند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.