امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 23617
  پرینت تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2021 - 15:46 | 5 بازدید
/انتخابات ۱۴۰۰/

فرماندار خبر داد: افزایش ۸ درصدی شعبه‌های اخذ رأی در همدان

به گزارش همدان نوین، فرماندار شهرستان همدان از افزایش هشت درصدی شعبه های جدید اخذ رأی شهرستان برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد. محمدعلی محمدی جمعه ۲۸ خردادماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه وضعیت انتخابات شهرستان همدان با سایر شهرستان‌ها قابل قیاس نیست، افزود: این شهرستان که همدان، جورقان، مریانج و قهاوند را شامل می‌شود، […]

فرماندار خبر داد: افزایش ۸ درصدی شعبه‌های اخذ رأی در همدان

به گزارش همدان نوین، فرماندار شهرستان همدان از افزایش هشت درصدی شعبه های جدید اخذ رأی شهرستان برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

محمدعلی محمدی جمعه ۲۸ خردادماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه وضعیت انتخابات شهرستان همدان با سایر شهرستان‌ها قابل قیاس نیست، افزود: این شهرستان که همدان، جورقان، مریانج و قهاوند را شامل می‌شود، وضعیت و مسائل خاص خود را دارد.

وی با اعلام اینکه ۲۱۳ شعبه اخذ رأی در شهرستان داریم، ادامه داد: نوع و بافت جمعیتی و جمعیت شهرنشین همدان که بیش از ۸۰ درصد است، شرایط اخذ رأی را با دیگر شهرستان‌ها متفاوت کرده است و ویژگی‌هایی دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

محمدی با اشاره به اینکه تلاش شده است زمینه را مهیا کنیم که مردم شرایط مناسبی برای حضور در انتخابات داشته باشند، اظهار کرد: در انتخابات دوره گذشته ۲۹۷ صندوق در سطح شهرستان همدان وجود داشت اما برای این دوره به علت شرایط کرونایی علاوه بر افزایش تعدادی از شعب قبلی، تعدادی از شعب که در مراکز بهداشتی بود نیز جابه جا شدند.

فرماندار همدان تصریح کرد: نقاط جمعیتی جدیدی شناسایی شد و بازنگری دوباره صورت گرفت همچنین از نرم افزای استفاده شد که راحت‌ترین و امن‌ترین مسیر را انتخاب و تیمی برای صحت سنجی آماده شد.

وی با بیان اینکه ۳۳ شعبه را تغییر مکان دادیم که دارای فضای گسترده‌تر و محوطه‌دار باشد، گفت: در انتخابات ۱۴۰۰، هشت درصد به آمار شعبه های شهرستان اضافه کردیم، در حال حاضر ۲۱۳ شعبه در سطح همدان وجود دارد که ۱۱ شعبه سیار و بقیه ثابت هستند و شش شعبه در مریانج، شش شعبه در جورقان و شش شعبه در قهاوند است.

محمدی ادامه داد: ۸۶ شعبه روستایی در شهرستان وجود دارد که از ۵۷ شعبه در بخش مرکزی، ۱۱ شعبه سیار است علاوه بر این یک صندوق سیار عشایری نیز برای اخذ رأی وجود دارد.

وی در ادامه اعلام کرد: تعداد نفراتی که در شهرستان همدان ثبت نام کردند، در بخش شهری ۴۱۷ نفر بوده که ۱۶ نفر در هیئت اجرایی و ۲۵ نفر در هیئت نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند و تا روز گذشته ۶۵ نفر انصرافی داشتیم و در نهایت ۳۲۱ نفر باقی ماندند که از این تعداد، ۲۷۹ نفر در همدان، ۱۸ نفر مریانج، ۱۷ نفر جورقان و هفت نفر در قهاوند هستند.

محمدی اضافه کرد: همچنین در بخش روستایی ۶۱۹ کاندیدا ثبت نام کردند که ۹ نفر توسط هییت اجرایی و ۴۹ در هیئت نظارت رد صلاحیت شدند که از این تعداد در نهایت ۴۱ نفر تأیید صلاحیت شدند و ۲۲ انصرافی در روستاها وجود داشت که در نهایت ۵۷۱ نفر در بخش مرکزی به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ تعداد ۴۲ شهر از جمله همدان به عنوان شهرهایی که انتخابات تمام الکترونیک شوراها در آنها برگزار می‌شود، گفت: مشکل دستگاه‌ها تنها مختص همدان نیست و یک‌ مسئله کشوری است و به علت مشکل عدم مغایرت کد با کارت ناظران ایجاد شده بود که وقفه یک ساعت و نیمه‌ای به وجود آورد.

محمدی با بیان اینکه تمهیداتی اندیشیده شده بود که در صورت بروز مشکل انتخابات شورا به صورت دستی انجام شود، ادامه داد: بنابراین بخشی از آراء به صورت سنتی و بخش عمده‌ای تمام الکترونیک اخذ شده است در ضمن تمام کاربران اخذ رأی حدود یک ماه است که آموزش‌های لازم را می‌بینند و در این مدت کارشناسانی در کنار آنها بودند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.