امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17580
  پرینت تاریخ انتشار : 06 فوریه 2021 - 11:49 | 11 بازدید
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان

باران به هوای همدان طراوت بخشید

به گزارش همدان نوین، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک موج ناپایدار در آسمان همدان، بارش باران بیشتر نقاط را فرا گرفت و موجب طراوت هوای این استان شد. محمدحسن باقری شکیب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی […]

باران به هوای همدان طراوت بخشید

به گزارش همدان نوین، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک موج ناپایدار در آسمان همدان، بارش باران بیشتر نقاط را فرا گرفت و موجب طراوت هوای این استان شد.

محمدحسن باقری شکیب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران و ریزش برف در مناطق کوهستانی، گاهی رعد و برق و وزش ملایم باد پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، بیشتر بارش‌های این سامانه، در نیمه غربی و جنوبی رخ می‌دهد.

باقری شکیب عنوان کرد: این سامانه بارشی تا بعد از ظهر فردا یکشنبه در بیشتر نقاط استان فعال است و پس از آن به تدریج از سمت شرق خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: بارش‌های باران این سامانه روز گذشته به اوج خود رسید و در ارتفاعات کوهستانی استان به صورت ریزش برف، نمایان شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: پس از خروج این سامانه، دمای هوای بیشتر نقاط استان بین سه تا پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر کرفس از توابع شهرستان درگزین با ۳۰ میلیمتر بیشترین بارش استان را داشته و در اسدآباد و ایستگاه باران سنجی دانشگاه بوعلی سینا همدان به ترتیب ۲۸ و ۱۷ میلیمتر بارش ثبت شده است.

باقری شکیب خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، نهاوند و ملایر با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با صفر درجه سانتی‌گراد، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دمای کمینه و بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب چهار و ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.