امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17583
  پرینت تاریخ انتشار : 06 فوریه 2021 - 11:59 | 10 بازدید
پروژه بخش دیالیز جدید بیمارستان شهید بهشتی

پروژه بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش همدان نوین، پروژه بخش دیالیز جدید بیمارستان شهید بهشتی افتتاح شد. پروژه بخش دیالیز جدید بیمارستان شهید بهشتی با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان، رییس دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه و مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی افتتاح شد.  این پروژه با مشارکت معاونت درمان دانشگاه، […]

پروژه بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش همدان نوین، پروژه بخش دیالیز جدید بیمارستان شهید بهشتی افتتاح شد.

پروژه بخش دیالیز جدید بیمارستان شهید بهشتی با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان، رییس دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه و مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی افتتاح شد.

 این پروژه با مشارکت معاونت درمان دانشگاه، معاونت توسعه دانشگاه و مرکز بیماری‌های خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در هفتمین رو دهه فجر افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین افتتاح پروژه بخش دیالیز جدید بیمارستان شهید بهشتی اظهار کرد: در ۱۵ ماه گذشته تعداد دستگاه‌های دیالیز استان همدان از ۸۵ دستگاه به ۱۸۲ دستگاه رسیده است.

رشید حیدری‌مقدم یادآور شد: تعداد تحت‌های دیالیز مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی ۳۰ تخت دیالیز بود که هم‌اکنون به ۵۶ تخت دیالیز افزایش یافته است.

وی گفت: پیش از این بیماران دیالیزی به جای سه بار دیالیز در هفته دو بار دیالیز می‌شدند که با افزایش تخت‌های دیالیز این مشکل رفع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به مسئله مراجعه بیماران شمال استان به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی برای دریافت خدمات دیالیز از تجهیز بیمارستان بهار و رزن به بخش دیالیز خبر داد و افزود: بخش دیالیز شهرستان فامنین در حال حاضر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه برای ۶ سال آینده دغدغه ای برای دیالیز بیماران دیالیزی ندارد خاطر‌نشان کرد: اردیبهشت‌ماه هیچ یک از بیماران دیالیزی شهرستان‌های استان برای دیالیز نیاز به مرکز استان ندارند‌.

وی استاندارد جهانی برای ارائه خدمات دیالیز را چهار تخت به ازای یک بیمار دانست و یادآور شد: پیش از این این نسبت ۶ به یک بوده است.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی نیز اظهار کرد: مساحت فضای بخش دیالیز را ۵۰۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: تعداد تخت ۲۶ تخت تعداد تخت ایزوله ۲ تخت اعتبار هزینه شده ۲۵ میلیارد ریال است.

جمالی با بیان اینکه پروژه بخش دیالیز مهر ماه ۹۸ آغاز شده و دی ماه ۹۹ اتمام یافته است یادآور شد: ظرفیت تخت‌های دیالیز مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی و پذیرش بیماران دیالیزی در گذشته کم بود و با مشکلاتی در این زمینه مواجه بودیم که با راه‌اندازی بخش تا سه یا چهار سال آینده مشکلی برای پذیرش بیماران نداریم.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بخش دیالیز شهرستان بهار بار بزرگی را از دوش بخش دیالیز مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی برداشت، گفت: مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی سانتر بیماران داخلی غرب کشور است و نیمی از بیماران استان همدان را پوشش می‌دهد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی خاطر‌نشان کرد: مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی نفرلوژی و ارولوژی استان همدان است و سانتر تخصصی این دو حوزه با بهره‌گیری از پزشکان فوق‌تخصصی خدمات ارائه می‌دهد.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.