امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14409
  پرینت تاریخ انتشار : 11 دسامبر 2020 - 13:46 | 3 بازدید
حمام سنگی در روستای چارلی کبودراهنگ

شناسایی ۱۸۰ هزار مشترک کم‌مصرف برق در همدان/ اعمال تخفیف صددرصدی بها

به گزارش همدان نوین، مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: حمام سنگی در روستای چارلی کبودراهنگ به دلیل عدم استفاده در طول سالیان گذشته تخریب شده که نیازمند اعتباری حدود سه میلیارد ریال برای مرمت است.  مهدی غلامی در این باره افزود: قسمت طاق های سردبینه و گرم بینه این حمام به […]

شناسایی ۱۸۰ هزار مشترک کم‌مصرف برق در همدان/ اعمال تخفیف صددرصدی بها

به گزارش همدان نوین، مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: حمام سنگی در روستای چارلی کبودراهنگ به دلیل عدم استفاده در طول سالیان گذشته تخریب شده که نیازمند اعتباری حدود سه میلیارد ریال برای مرمت است.

 مهدی غلامی در این باره افزود: قسمت طاق های سردبینه و گرم بینه این حمام به دلیل عدم استفاده در طول سالیان گذشته تخریب شده که نیازمند مرمت و نوسازی است.

وی ادامه داد: حمام سنگی در روستای «چارلی» مشابه حمام سنگی باشقورتران است و از مصالح بومی در ساخت این بنا استفاده شده است که نیازمند مرمت و بازسازی برای ثبت در فهرست آثار ملی است.

غلامی افزود: در این بنا از سنگ های موجود در منطقه برای جداره و طاق‌های بنا استفاده شده و به احتمال زیاد قدمت این بنا به دوره‌های اواخر تیموری و صفویه بر می گردد.

وی خاطرنشان کرد: حمام سنگی چارلی شامل ورودی پله ها، سردبینه، هشتی ها، گرم بینه، خزینه سرد وگرم، آبنما و فضاهای جانبی خانه است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: در هفته جاری به همت شورای اسلامی روستا نخاله های داخلی حمام تخلیه شد تا مقدمات لازم برای برداشت اطلاعات بنا جهت تکمیل پرونده حفاظتی و ثبتی انجام شود.

غلامی افزود: کاربری این بنا بعد از مرمت حفظ اصالت خود حمام در اولویت است و با توجه به اینکه احتمال ضعیفی برای ورود مسافر و گردشگر به این روستا وجود دارد، ایجاد دفتر دهیاری و یا کتابخانه می تواند از این بنا حفاظت و در معرفی این بنا نقش آفرینی کند.

شهرستان کبودراهنگ هم اکنون۲۳۴ اثر تاریخی ،طبیعی و فرهنگی دارد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.