امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14413
  پرینت تاریخ انتشار : 11 دسامبر 2020 - 14:00 | 2 بازدید
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان

۴۴۰ نیروی اورژانس همدان در طرح زمستانی مشارکت دارند

به گزارش همدان نوین، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۴۴۰ نیروی این مجموعه از ۲۰ آبان به مدت سه ماه در طرح زمستانی آمادگی امدادرسانی به مصدومان احتمالی در سوانح برون و درون شهری و حوادث احتمالی را دارند. دکتر حبیب الله معصومی روز جمعه  اظهار داشت: […]

۴۴۰ نیروی اورژانس همدان در طرح زمستانی مشارکت دارند

به گزارش همدان نوین، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۴۴۰ نیروی این مجموعه از ۲۰ آبان به مدت سه ماه در طرح زمستانی آمادگی امدادرسانی به مصدومان احتمالی در سوانح برون و درون شهری و حوادث احتمالی را دارند.

دکتر حبیب الله معصومی روز جمعه  اظهار داشت: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد در این طرح مشارکت دارند و خودروهای آمبولانس اورژانس در ۳۸ پایگاه جاده ای و ۲۲ پایگاه شهری مستقر هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به سخت‌گذر و کوهستانی بودن جاده‌های برون شهری این استان ۱۵ دستگاه از آمبولانس های اورژانس این استان ۲ دیفرانسیل و کمک دار هستند تا بتوانند به راحتی در محل حادثه حضور یافته و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: با آغاز فصل سرما وضعیت آمبولانس ها از نظر سالم بودن سیستم فنی، لاستیک‌ها، چراغ‌ها، وجود ضدیخ، زنجیر چرخ مورد بررسی قرار گرفت همچنین حتی در صورت نبود ماموریت باید آمبولانس ها هر چند ساعت یکبار در طی شبانه روز روشن شوند تا آماده اجرای ماموریت های احتمالی باشند.

معصومی ادامه داد: وضعیت پایگاه های امدادی نیز از نظر سرمایشی و گرمایشی مورد بررسی قرار گرفته و داروها و سُرم ها در صورت ضرورت برای پیشگیری از یخ زدن در داخل پایگاه امداد جاده‌ای نگهداری می شود.

وی افزود: میزان ماموریت‌های اورژانس در فصل های گرم سال به علت رشد مسافرت‌ها و قرار داشتن در فصل کشت و کار و فراوانی آمد و شد بین روستایی افزایش می‌یابد اما با ورود به فصل سرد سال تا ۱۰ روز مانده به نوروز آمار ماموریت‌ها نزولی می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و  کاهش سفرها، میزان سوانح درون و برون شهری نیز کاهش داشته و این وضعیت در پایین آمدن ماموریت‌های اورژانس تاثیر داشته است.

معصومی گفت: به دنبال ابلاغ دستورالعمل‌های طرح زمستانی، این شیوه نامه‌ها در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز برای افزایش آمادگی قرار می گیرد همچنین هماهنگی های برون بخشی با پلیس راه، راهداری و هلال احمر برای اجرای مطلوب ماموریت ها صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: در کنار سوانح جرحی و فوتی در مسیرهای برون شهری ماموریت های درون شهری نظیر مسمویت با گاز مونوکسیدکربن، مجروحیت ناشی از ورزش مفرح اما خطر آفرین تیوب سواری روی برف، لیز خوردن افراد به ویژه سالمندان هنگام عبور از روی سطح صاف و ضرب دیدگی و شکستگی استخوان و سرما زدگی افزایش می یابد.

طرح زمستانی تیم های امدادی و انتظامی از ۲۰ آبان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.