امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 14262
  پرینت تاریخ انتشار : 08 دسامبر 2020 - 13:29 | 1 بازدید
یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان

شایع‌ترین روش‌ انتقال کروناویروس

به گزارش همدان نوین، یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان گفت: شیوع بیماری معمولاً از طریق سرفه، عطسه و تماس با مخاط‌ها اتفاق می‌افتد و شایع‌ترین روش انتقال، فرد به فرد است و  احتمال انتقال در فواصل نزدیک، بسیار زیاد است. دکتر میلاد مسائلی اظهار کرد: آنچه که در رابطه با انتقال […]

شایع‌ترین روش‌ انتقال کروناویروس

به گزارش همدان نوین، یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان گفت: شیوع بیماری معمولاً از طریق سرفه، عطسه و تماس با مخاط‌ها اتفاق می‌افتد و شایع‌ترین روش انتقال، فرد به فرد است و  احتمال انتقال در فواصل نزدیک، بسیار زیاد است.

دکتر میلاد مسائلی اظهار کرد: آنچه که در رابطه با انتقال کرونا بیشتر مدنظر متخصصان است، این است که در صورت بیماری یک فرد خانواده‌ها معمولاً همه مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه ذرات موجود در هوا هم توانایی انتقال بیماری را دارند، توضیح داد: حضور در مکان بسته و فضاهایی که تعداد و تجمع ویروس زیاد است، احتمال انتقال ویروس را زیاد می‌کند و در یک فضای بسته با جمعیت زیاد که بیمار مبتلا به کووید ۱۹ وجود دارد، لازم نیست حتماً با فرد صحبت کنیم یا عطسه کند تا به این بیماری مبتلا شویم چراکه این بیماری از طریق ذرات داخل هوا قابل انتقال است اما عامل اصلی انتقال بیماری نیست.

این پزشک متخصص مطرح کرد: شیوع بیماری معمولاً از طریق سرفه، عطسه و تماس با مخاط‌ها اتفاق می‌افتد البته این ویروس در ترشحات غیرتنفسی مانند مدفوع و ادرار نیز وجود دارد اما احتمال انتقال از آن طریق بسیار ناچیز است.

مسائلی خاطرنشان کرد: مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده از ماسک، عدم حضور در مکان های بسته و رعایت فاصله یک و نیم تا دو متری با بقیه افراد است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه انتقال از افراد بدون علامت ناقل وجود دارد، تأکید کرد: این روش بسیار شایع بوده و در محیط های بسته احتمال انتقال بیشتر است.

وی بیان کرد: آلودگی های محیطی نیز از روش‌های انتقال این ویروس است. ویروس کرونا که باعث بیماری کووید ۱۹ می شود، مشخص نیست تا چه زمانی بر روی سطوح باقی می‌ماند اما سایر ویروس های کرونا ۶ تا ۹ روز باقی می مانند.

مسائلی با بیان اینکه طبق اعلام مقالات علمی این ویروس ۶ روز بر روی سطوح باقی می‌ماند، گفت: الکل ۶۲ تا ۷۱ درصد اتانول اگر یک دقیقه بر روی سطح بماند همچنین قرار گرفتن مستقیم نور خورشید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ویروس را از بین می‌برد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.