امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 23 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9585
  پرینت تاریخ انتشار : 11 آگوست 2020 - 10:20 | 24 بازدید
بی توجهی راننده به جلو و رعایت نکردن اصول ایمنی

۴۰ راس گوسفند در تصادف همدان تلف شدند

به گزارش همدان نوین، رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یک‌دستگاه کامیون با گله گوسفندان در همدان ۴۰ راس گوسفند تلف شدند. سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: بی توجهی راننده به جلو و رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام عبور از عرض جاده توسط چوپان موجب بروز این سانحه و تلف شدن گوسفندان […]

۴۰ راس گوسفند در تصادف همدان تلف شدند

به گزارش همدان نوین، رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یک‌دستگاه کامیون با گله گوسفندان در همدان ۴۰ راس گوسفند تلف شدند.

سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: بی توجهی راننده به جلو و رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام عبور از عرض جاده توسط چوپان موجب بروز این سانحه و تلف شدن گوسفندان شده است.

وی اضافه کرد: بروز این سانحه جاده ای موجب بروز ترافیک و اخلال در تردد خودروها شده بود که پس از نیم ساعت تلاش اهالی روستا برای انتقال گوسفندان تلف شده به حاشیه راه، جاده برای تردد خودروها بازگشایی شد.

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد برخورد خودرو با گله گوسفندان نیم ساعت قبل از غروب آفتاب رخ می‌دهد اضافه کرد: چوپان باید گله گوسفندان را هنگام روشن بودن هوا از عرض جاده عبور دهد.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: همچنین در صورت تردد شب هنگام باید لباس روشن بر تن داشته و از پارچه قرمز یا زرد رنگ و چراغ قوه به منظور مطلع کردن راننده برای کاهش سرعت استفاده کند در عین حال برای عبور دادن خودرو از عرض جاده باید حداقل سه چوپان این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: هر هفته شاهد بروز یک فقره تصادف بین خودرو و احشام در جاده‌های برون شهری این استان هستیم و به تازگی بر اثر برخورد «هیوندا سوناتا» با گله گوسفندان ۵۰ راس گوسفند تلف شدند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: بیشترین میزان تصادف احشام مربوط به روستاهای حاشیه جاده است چراکه اهالی روستا در هر دو طرف جاده دارای زمین بوده همچنین چوپان برای تردد به سمت چراگاه مجبور به عبور از عرض جاده است.

سرهنگ عزیزی درباره ضرورت ساخت زیرگذر در روستاهای مجاور جاده اصلی توضیح داد: راه‌های زیادی نیاز به تعریض، بهسازی و توسعه دارند که نسبت به این موضوع در اولویت هستند و ساخت یک زیرگذر بسیار هزینه بر بوده بنابراین بهتر است اهالی روستا برای پیشگیری از بروز سانحه توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

چهار ماهه نخست امسال ۸۲ تن در سوانح جاده‌ای استان همدان جان باخته و ۵۵۹ تن نیز مجروح و مصدوم شدند که به ترتیب ۲۷ درصد سوانح فوتی و ۵۳ درصد سوانح جرحی کاهش داشته است./ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.