امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 25 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9413
  پرینت تاریخ انتشار : 05 آگوست 2020 - 13:20 | 12 بازدید
یک دهیار مطرح کرد

نبود مخزن و شبکه آبرسانی مناسب در «ترخین‌آباد» اسدآباد

به گزارش همدان نوین، دهیار روستای ترخین‌آباد شهرستان اسدآباد گفت: نبود مخزن و شبکه آبرسانی مناسب یکی از عواملی است که موجب مهاجرت ساکنان این روستا به شهر می شود که تعویض شبکه و احداث مخزن آب شرب روستا ضرورت دارد. نادر احسانی با بیان این مطلب افزود: از امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد […]

نبود مخزن و شبکه آبرسانی مناسب در «ترخین‌آباد» اسدآباد

به گزارش همدان نوین، دهیار روستای ترخین‌آباد شهرستان اسدآباد گفت: نبود مخزن و شبکه آبرسانی مناسب یکی از عواملی است که موجب مهاجرت ساکنان این روستا به شهر می شود که تعویض شبکه و احداث مخزن آب شرب روستا ضرورت دارد.

نادر احسانی با بیان این مطلب افزود: از امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد تقاضا داریم در راستای رفع این مشکل مهم روستای ترخین آباد مساعدت کرده چراکه توجه به این امر با توجه به نزدیکی روستا به شهر اسدآباد و همجواری روستا با روستای گردشگری ملحمدره از نقش موثری در روند مهاجرت معکوس اهالی به روستا برخوردار خواهد بود.

وی تغییر اساسی در بافت روستای ترخین آباد را نیز امری ضروری دانست و اظهار کرد: با بهسازی روستا بافت و ظاهر روستا تغییر پیدا خواهد کرد که این امر نیز خود عاملی در جهت ماندگاری ساکنان بوده و حتی زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم می کند.

احسانی از بازگشایی قسمتی از خیابان اصلی روستا خبر داد و تصریح کرد: با تخریب تعدادی از منازلی که امکان ادامه بهسازی در خیابان اصلی را سد کرده بود، تاکنون توانسته ایم ۵۰ درصد از این خیابان را بهسازی کنیم که امیدواریم با همکاری و مساعدت بنیاد مسکن و اهالی روستا مابقی خیابان اصلی بهسازی، جدولگذاری و آسفالت شود.

وی با اشاره به مقاوم سازی منازل روستای ترخین آباد نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰ واحد مسکونی از بنیاد مسکن تسهیلات مقاوم سازی مسکن دریافت و منازل خود را زیرنظر کارشناسان بنیاد مسکن مقاوم سازی کردند.

دهیار روستای ترخین‌آباد شهرستان اسدآباد همچنین از معرفی ۳۰ پرونده جدید مقاوم سازی به بنیاد مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: در صورت پرداخت تسهیلات به این تعداد پرونده، نیمی از منازل مسکونی روستا مقاوم سازی خواهد شد.

وی در ادامه از فعالیت یک واحد خانه بوم گردی در این روستا خبر داد و یادآور شد: درخت ۴۰۰ ساله گردوی روستای ترخین آباد یکی از جمله آثار طبیعی بوده که در سوم مردادماه سال ۸۸ ثبت فهرست آثار ملی طبیعی کشور شده است و در طول سال با توجه به قرار گرفتن روستای ترخین آباد در همجواری روستای هدف گردشگری ملحمدره، بسیاری از گردشگران و مسافران از این درخت ۴۰۰ ساله بازدید می کنند./ایسنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.