امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 37426
  پرینت تاریخ انتشار : 10 آوریل 2022 - 19:14 | 238 بازدید
استاندار همدان:

ائمه جمعه با تبیین خدمات دولت نقش حمایتی خود را ایفا کنند

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: ائمه جمعه و جماعات می‌توانند با تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم، نقش حمایت‌کننده در راستای ارائه خدمت بهینه به مردم را ایفا کنند.  «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز یکشنبه در دیدار با آیت‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و جماعات در استان از همکاری، […]

ائمه جمعه با تبیین خدمات دولت نقش حمایتی خود را ایفا کنند

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: ائمه جمعه و جماعات می‌توانند با تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم، نقش حمایت‌کننده در راستای ارائه خدمت بهینه به مردم را ایفا کنند.

 «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز یکشنبه در دیدار با آیت‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و جماعات در استان از همکاری، توجه و تشریک مساعی ائمه جمعه و جماعات با دولت مردمی و انقلابی قدردانی کرد.

وی حضور و وجود نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان را یک‌ نعمت دانست و ادامه داد: امام جمعه همدان ضمن خیرخواهی و نیک‌اندیشی تام و تمام، محور وحدت و انسجام‌ در استان هستند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با حمایت و هدایت آیت الله شعبانی موثقی در استان، توفیقات فرهنگی کسب شد و سند قرآنی و سند فرهنگی استان به همت گروه‌هایی علمی و تحقیقاتی و نظارت نماینده ولی فقیه در استان تدوین و تهیه شد.

قاسمی فرزاد گفت: در این ایام یکی از عاملان جهل و سلفی‌گری به سه روحانی در حرم مطهر امام رضا(ع) حمله کرد که ۲ تن از آنها از جمله حجت‌الاسلام دارایی و حجت‌الاسلام اصلانی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند که یاد و خاطره آنها را گرامی می داریم.

استاندار همدان بر ضرورت انعکاس دستاوردهای دولت مردمی و انقلابی در راستای جهاد تبیین تاکید کرد و افزود: با توجه به اقدامات دشمنان و معاندین در راستای تحریف دستاوردها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری تکلیفی با عنوان “جهاد تبیین” برعهده ما گذاشتند که ضرورت دارد در این راستا حرکت کنیم.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: در بحث جهاد تبیین دو رویکرد وجود دارد، یکی اقدام علیه تحریف دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دیگری اقدام علیه سیاه‌نمایی‌ها توسط امپراطوری رسانه‌ای استکبار و نظام سلطه که مشکلات پیش و پا افتاده نظام را چند برابر نشان می‌دهند.

استاندار همدان با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات کشور زمان‌بر است ادامه داد: دشمنان مردم و این انقلاب تحریم‌های زیادی انجام داده که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است.

بازدید ۷۷۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان

قاسمی فرزاد در ادامه با بیان اینکه اقدامات ستاد اجرایی سفر استان مورد تایید و رضایت‌خاطر مقامات عالی بود افزود: در استان همدان بیش از ۱۲۰ هزار گردشگر در مراکز اقامتی رسمی، اسکان داشتند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز روزانه به صورت متوسط هفت هزار نفر از غار علیصدر بازدید و در مجموع بیش از ۷۷۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

استاندار همدان اظهار داشت: سال گذشته ترددهای جاده‌ای استان همدان ۱۱میلیون بود که این آمار امسال به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد افزایش یافت.

احیای ۵۰ واحد تولیدی راکد استان همدان 

استاندار همدان با بیان اینکه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، حداقل ۵۰ واحد تولیدی راکد، به چرخه تولید بازگردانده شد گفت: ۳۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار و همه مصوبات آن انجام و اجرایی شد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: برای اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در ۵۰ واحد تولیدی احیا شده، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

 

استاندار همدان: ائمه جمعه با تبیین خدمات دولت نقش حمایت‌کننده ایفا کنند

وی ادامه داد: در این جلسات معضلات و مسائل ذوب آهن غرب کشور پس از ۱۰ سال رفع و معادن نیمه فعال استان که برخی از آن‌ها به صورت راکد بودند، تعیین تکلیف شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: پرداخت ۷۵ درصد منابع بانکی استان با تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها، برای بخش تولید انجام شده است.

قاسمی فرزاد از کلنگ‌زنی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به همدان و سایر شهرهای استان در راستای تسهیل در انجام طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است.

به گفته وی دولت سیزدهم تعیین تکلیف کرده است که چهار میلیون مسکن در طی چهار سال باید ساخته شود، که سهم استان همدان ۱۰۰هزار واحد است.

وی اظهار داشت: برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی، زمین در نظر گرفته شده و زمینه احداث بیمارستان در شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی فرزاد گفت: طی اقدامات کارشناسی معضلات طرح جامع شهری همدان نیز که سال‌ها مورد مناقشه بود، رفع مشکل شد.

استاندار همدان تصریح کرد: امور مربوط به تنظیم سند ۲۰۰ هکتاری زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد انجام شده است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه دولت متناسب با وضعیت کشور، اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده است اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که شیوع ویروس کرونا در اوج بود و کشور با مشکلات مختلف اقتصادی و سیاسی که از گذشته روی زمین مانده، رو به رو بود.

وی ادامه داد: دولت با سر و سامان دادن به سلامت و بهداشت مردم و وارد کردن واکسن کرونا، شور و نشاطی در تعطیلات نوروز امسال برای مردم رقم زد.

قاسمی فرزاد پیگیری تامین آب شرب شهر همدان از طریق پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان را از اقدامات دولت در استان عنوان کرد و گفت: این طرح در دستور کار جدی قرار گرفت و اعتباراتی در این راستا جذب شد.

استاندار همدان راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی همدان پس از چند سال تعطیلی را از دیگر اقدامات  دولت در استان همدان عنوان کرد.

وی رویکرد امسال را توجه ویژه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری یعنی «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» عنوان کرد و افزود: ۵۳ شرکت دانش بنیان در استان مشغول فعالیت هستند که در سال جدید بر اساس تکلیف شعار سال به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

قاسمی فرزاد رویکرد پیشبرد برنامه‌های دولت در استان را بر اساس طرح‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و ادامه داد: سفرهای شهرستانی از دیگر برنامه های استان برای سال جاری است.

استاندار همدان گفت: اقدام جهادی در راستای راه‌اندازی اردوهای راهیان نور در جنوب انجام گرفت که ۲ اردوگاه مورد نظر بازسازی و تجهیزات آن نیز تکمیل شد.

وی با بیان اینکه در انتصابات مدیران، بومی‌گزینی صددرصد در اولویت قرار گرفته است اظهار داشت: یکی‌ از اقداماتی که در استان پس از سال‌ها در دستور کار قرار گرفت انتصابات بومی صددرصدی است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.