امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 37423
  پرینت تاریخ انتشار : 10 آوریل 2022 - 19:13 | 160 بازدید
معاون استاندار همدان:

موضوع تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا در کمیته‌ای تخصصی بررسی می‌شود

به گزارش همدان نوین، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: کمیته‌ای متشکل از سازمان‌های هواشناسی، محیط زیست، علوم پزشکی و مدیریت مدیریت بحران با هماهنگی و انسجام و بر اساس داده های آماری، درباره تعطیلی مدارس استان به علت آلودگی هوا تصمیم گیری می‌کند.  فرزاد تیموری روز یک‌شنبه در جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای استان […]

موضوع تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا در کمیته‌ای تخصصی بررسی می‌شود

به گزارش همدان نوین، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: کمیته‌ای متشکل از سازمان‌های هواشناسی، محیط زیست، علوم پزشکی و مدیریت مدیریت بحران با هماهنگی و انسجام و بر اساس داده های آماری، درباره تعطیلی مدارس استان به علت آلودگی هوا تصمیم گیری می‌کند.

 فرزاد تیموری روز یک‌شنبه در جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای استان همدان، اظهار داشت: نتیجه نشست و تصمیم اعضای این کمیته با نظر و تایید استاندار همدان، ابلاغ و اجرا می شود.

وی افزود: راضی به تعطیلی مدارس نیستیم اما در صورت قرار گرفتن در وضعیت بحرانی و برای حفظ سلامت دانش آموزان، نسبت به تعطیلی مدارس برای عبور از این شرایط تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: دستورالعمل آلودگی هوا با شرح وظایف به هر یک از دستگاه های مسئول ابلاغ شود تا برنامه ها برای این شرایط را ارائه دهند چرا که زمان پایان آلودگی هوا در استان و بازگشت به شرایط عادی هنوز مشخص نیست.

تیموری، از شهرداری ها خواست در صورت ضرورت برای اجرای طرح ترافیک با همکاری پلیس اقدام کرده و در صورت ضرورت نشست فوری اعضای شورای حمل و نقل و ترافیک همدان برگزار و پیشنهاد دستگاه ها در این باره بررسی شود.

وی خواستار پیشگیری از تردد خودروهای عمومی از جمله اتوبوس به صورت روشن درجا در پایانه ها شد و گفت: رانندگان اتوبوس هنگام توقف طولانی مدت در پایانه برای پیاده و سوار کردن مجدد مسافر نباید وسیله نقلیه را روشن نگه‌دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تاکید کرد: کشور هم اینک با چالش هایی همچون کرونا، آلودگی هوا، خشکسالی، کاهش بارندگی، محدودیت در کشت بهاره مواجه شده و پایین آمدن ذخیره و ححم آب سدها آلودگی هوا را تشدید کرده است.

تیموری ادامه داد: برای پیگیری حق آبه تالاب آق گل ملایر به زودی نشستی با حضور مسئولان استان مرکزی به ویژه مدیرعامل آب منطقه ای و محیط زیست ۲ استان همدان و مرکزی برگزار و مشکلات بررسی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان نیز دراین جلسه گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار دید افقی را در شهر همدان به هشت کیلومتر و در نهاوند به چهار کیلومتر کاهش داده است.

حسین عابد با استناد به الگوهای هواشناسی پیش بینی کرد: کیفیت هوای همدان روز دوشنبه و چهارشنبه هفته جاری در وضعیت سالم و پاک باشد و روزهای سه شنبه و پنج‌شنبه دوباره با پدیده گرد و غبار رقیق مواجه شویم.

وی سه عامل آلودگی در استان همدان را منشا داخل استانی، مرکز و غرب کشور دانست و توضیح داد:  منشا داخلی گرد و غبار پی ام ۱۰ است اما پی ام ۲.۵ از سایر استان ها وارد همدان می شود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: طبق گزارش محیط زیست، غلظت گرد و غبار در بامداد افزایش می یابد که علت آن سنگینی و سرما و بروز پدیده وارونگی هوا در شب هنگام و در ادامه نفوذ هوای آلوده به پایین است.

عابد درباره چشم انداز استان در سالجاری گفت: با توجه به کاهش بارندگی، بروز خشکسالی در کشور ایران و عراق و تاثیر بسیار بالای خشکسالی در بروز پدیده گرد و غبار، امسال بر خلاف سه سال گذشته همدان از نظر کیفیت هوا شرایط مناسبی نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: با توجه به بازگشایی مدارس پس از ۲ سال تعطیلی، تعطیل کردن مدارس تصمیم سختی است چرا که بازگشت دوباره دانش آموزان به مدرسه را با مشکل مواجه می کند.

محمود نقوی افزود: با این وجود در راستای کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز، کاهش بار ترافیکی و شیوع کرونا، زمان حضور دانش آموزان در مدارس کاهش یافته است.

شاخص کیفیت هوای استان همدان طی چند روز گذشته در شرایط ناسالم قرار گرفته است

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.