امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 37404
  پرینت تاریخ انتشار : 06 آوریل 2022 - 22:03 | 15 بازدید
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان

شهید «میرزا محمد سلگی» خالق عملیات مرصاد بود

به گزارش همدان نوین، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهید «میرزامحمد سلگی» از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس بود، گفت: با بازخوانی و بررسی ابعاد شخصیتی و فرماندهی این شهید می‌توان ادعا کرد که وی خالق عملیات مرصاد و عملیات‌های مهم سرنوشت‌ساز دوران دفاع مقدس بود.  سردار حسن […]

شهید «میرزا محمد سلگی» خالق عملیات مرصاد بود

به گزارش همدان نوین، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهید «میرزامحمد سلگی» از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس بود، گفت: با بازخوانی و بررسی ابعاد شخصیتی و فرماندهی این شهید می‌توان ادعا کرد که وی خالق عملیات مرصاد و عملیات‌های مهم سرنوشت‌ساز دوران دفاع مقدس بود.

 سردار حسن ظفری روز چهارشنبه در ویژه‌برنامه گرامیداشت دومین سالگرد شهید میرزا محمد سلگی و افتتاحیه ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در تیپ انصارالحسین(ع) همدان با گرامیداشت یاد و نام شهید والامقام، میرزا محمد سلگی، این شهید را از جمله حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس دانست.

وی خاطرنشان کرد: این شهید مظهر و اسوه بارز اخلاص، جهاد و غیرت دینی بود و بزرگی این شخصیت را مقام معظم رهبری درک کردند که فرمودند: «اگر برایم ممکن بود برای دیدن این مرد به همدان می‌رفتم».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: انگیزه رزمندگان و شهدا حفظ ناموس بود و در اندیشه امثال شهید سلگی و همه شهدا ناموس منحصر در خانواده نیست بلکه مرزهای کشور، دین، امام، انقلاب و آرمانها را شامل می‌شود.

سردار ظفری به تشریح برخی شاخصه‌ها و ویژگی‌های شهدای جنگ در نگاه بیگانگان پرداخت و گفت: یکی از این ویژگی‌ها که تعجب دشمنان را برانگیخت، روحیه شهدا و رزمندگان بود که با قدرت و امید به پیروزی قطعی، کارها را انجام می‌دادند و با دشمنان می‌جنگیدند.

وی اظهار داشت: تبعیت محض رزمندگان و فرماندهان از امام راحل(ره) و همچنین حضور فرماندهان در خط مقدم جنگ، از دیگر ویژگی‌هایی است که اندیشمندان نظامی غرب آن را عنوان کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: همین ویژگی‌ها در کنار ایثارگری و جان نثاری رزمندگان، پیروزی ایران در نبرد هشت ساله را موجب شد.

وی همچنین به نقش رزمندگان لشکر انصارالحسین(ع) در صحنه‌های حساس جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: این یگان نماد جهاد و دفاع در استان همدان است.

سردار ظفری با تاکید بر ضرورت حفظ آمادگی‌ در شرایط فعلی، وضعیت جهانی، منطقه‌ای و داخلی را به گونه‌ای دانست که غفلت می‌تواند برای کشور مشکل درست کند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.