امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 37276
  پرینت تاریخ انتشار : 27 مارس 2022 - 14:41 | 25 بازدید
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان

حدود ۳۳۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کردند

به گزارش همدان نوین، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان گفت: از تاریخ ۲۶ اسفند تا ششم فروردین، ۳۳۶ هزار و ۹۰۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کرده‌اند و جاذبه‌های تاریخی با ۱۷۱ هزار و ۵۵۹ نفر در صدر بازدیدها قرار دارد. «علی مالمیر» روز یکشنبه اظهار داشت: در میان […]

حدود ۳۳۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کردند

به گزارش همدان نوین، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان گفت: از تاریخ ۲۶ اسفند تا ششم فروردین، ۳۳۶ هزار و ۹۰۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کرده‌اند و جاذبه‌های تاریخی با ۱۷۱ هزار و ۵۵۹ نفر در صدر بازدیدها قرار دارد.

«علی مالمیر» روز یکشنبه اظهار داشت: در میان جاذبه‌های گردشگری همدان، غار علیصدر همچنان در صدر پذیرش مهمانان نوروزی است و پس از آن کتیبه‌های تاریخی گنجنامه، آرامگاه بوعلی‌سینا و آرامگاه باباطاهر در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۷ هزار و ۳۰۷ نفر در مراکز اقامتی استان حضور داشته‌اند، افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۷۳۶ مسافر در هتل‌ها، یک هزار و ۵۳۸ نفر در مهمان‌پذیرها، یک هزار و ۱۰۵ نفر در هتل‌ آپارتمان‌ها اسکان یافتند.

مالمیر خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار و ۴۰۵ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۲ هزار و ۳۷۸ نفر در خانه‌مسافرها، ۶ هزار و ۸۶۶ نفر در اقامتگاه‌های موقت، ۲۹ هزار و ۱۴۳ نفر در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش و بیش از ۲هزار نفر در سایر اقامتگاه‌های استان همدان حضور یافتند.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.