امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 37273
  پرینت تاریخ انتشار : 27 مارس 2022 - 14:38 | 25 بازدید
ارائه خدمات به بیش از  ۸ هزار بیمار

حال خوب نوروز با خدمات نوع دوستانه مدافعان سلامت اسدآباد

به گزارش همدان نوین، ستاد نوروزی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ۲۵اسفند به تبع سراسر کشور فعالیت خود را  با خانواده بزرگ مدافعان سلامت آغاز کرده و  در ایام تعطیلات نوروز نیز کادر سلامت در صحنه خدمت به مردم حضور دارد و هیچ خدماتی در این ایام تعطیل نخواهد بود. در آستانه شروع به کار این […]

حال خوب نوروز با خدمات نوع دوستانه مدافعان سلامت اسدآباد

به گزارش همدان نوین، ستاد نوروزی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ۲۵اسفند به تبع سراسر کشور فعالیت خود را  با خانواده بزرگ مدافعان سلامت آغاز کرده و  در ایام تعطیلات نوروز نیز کادر سلامت در صحنه خدمت به مردم حضور دارد و هیچ خدماتی در این ایام تعطیل نخواهد بود.

در آستانه شروع به کار این ستاد در طرح سلامت نوروزی آمادگی مجموعه‌های مختلف این دانشکده مورد ارزیابی قرار گرفت تا تمامی بخش‌ها با آمادگی کامل خدمت‌رسانی لازم و بی وقفه را مانند بسیاری دیگر از دستگاه‌های خدمات رسان به شهروندان و مسافران نوروزی این شهرستان داشته باشند تا پس از دو سال از شیوع کرونا هموطنان و شهروندان بدون هیچ دغدغه و نگرانی  نوروز خاطره انگیزی را تجربه کنند.

ارائه خدمات به بیش از  ۸ هزار بیمار

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد از ارائه خدمات به بیش از ۸ هزار بیمار توسط مدافعین سلامت این شهرستان از ۲۹ اسفندماه تا پنجم فرودین ۱۴۰۱ خبر داد.

سجاد حیدری بهروز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط مدافعین سلامت در حوزه معاونت درمان و بیمارستان قائم (عج)این شهرستان طی مدت فوق اظهار کرد: از ابتدای سال تا پنجم فرودین ۲۱ نوزاد در بیمارستان شهرستان متولد شده‌اند که از این تعداد موالید ۱۶ مورد به روش طبیعی و  ۵ مورد به روش سزارین بوده است.
وی با بیان اینکه از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰  تا پنجم فرودین ۱۴۰۱ تعداد ۸ هزار ۱۴۱ بیمار به بیمارستان قائم (عج ) مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند، افزود: ۳۲۰۵ ویزیت انجام شده در اورژانس،ارائه خدمات به ۲۹۴۳ بیمار سرپایی اورژانسی،۱۹۱ بیمار تحت نظر در اورژانس،بستری ۲۵۳ بیمار در بخش،پذیرش و بستری ۳ بیمار کووید ۱۹ در بخش کرونا،پذیرش ۲۰ بیمار تصادفی اورژانسی،اعزام ۹ بیمار، انجام  دو مورد CPR، تعداد دو مورد کد ۷۲۴، انجام ۱۵۰ مورد CT  و ۹ مورد اعمال جراحی از جمله اهم خدمات انجام شده توسط مدافعین سلامت در حوزه معاونت درمان و بیمارستان قائم (عج)این شهرستان می توان برشمرد.

صدور ۳۰ مورد اخطار به متخلفین بهداشتی

معاونت بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد هم از صدور ۳۰ مورد اخطار به متخلفین بهداشتی این شهرستان در طرح سلامت نوروزی تا پنجم فرودین ۱۴۰۱ خبر دادو تصریح کرد: در این طرح طی مدت فوق دو مورد  از متخلفین بهداشتی نیز  به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

الهام عظیمی خاطر نشان کرد: با شروع طرح سلامت نوروزی تا ابتدای نیمه دوم تعطیلات نوروزی تعداد ۱۸۷ مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای و ۲۷ مورد بازدید مشترک با ادارات مرتبط توسط حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به دیگر آمار فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط مدافعین سلامت در حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، یاد آور شد: جمعا ۲۷ دُز واکسیناسیون روتین نوزادان زیر ۲سال شامل دو و چهار و شش ماهگی، یک سالگی و ۱۸ ماهگی در نیمه اول تعطیلات توسط این حوزه انجام گرفت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اسدآباد در ادامه از تزریق ۸۰ دُز واکسیناسیون کرونا در این شهرستان طی مدت فوق خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد دُز آمار واکسیناسیون کرونا هفت دُز به نوبت اول،۳۸ دُز به نوبت دوم و ۳۵ دُز به نوبت سوم اختصاص داشته است.

عظیمی با بیان اینکه طی این ایام ۲۴ مورد تست pcr انجام  گرفت که پنج مورد آن مثبت اعلام شد،گفت: از تعداد ۹۷ رپیدتست تعداد ۱۸ نفر با روش تست سریع مثبت اعلام شدند.

۲ اخطار به عدم حضور مسئول فنی داروخانه‌ها مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد هم با اشاره به اهم فعالیت مدیریت غذا و دارو این شهرستان و پایش حوزه غذا و دارو در ایام طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۱ اظهار کرد: طی این مدت۱۰ مورد ️بازرسی از داروخانه‌ها توسط این حوزه انجام گرفت که در این بازرسی ها دو مورد اخطار  به عدم حضور مسئول فنی داروخانه‌ها متخلف داده شد.

ساحل قبادی با تاکید بر استمرار این بازرسی و پایش‌ها تا پایان تعطیلات با دستور کار تشدید نظارت‌ها اضافه کرد:۴ مورد بازرسی از فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی و آرایشی-بهداشتی،۹ مورد ️بازرسی آنلاین به منظور نظارت بر برچسب گذاری و انطباق محصولات غذایی در قالب طرح تشدید نظارت نوروزی،دو مورد️بازدید از داروخانه سرپایی و انبار دارویی بیمارستان حضرت قائم(عج) به منظور  بررسی مشکلات دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی را از دیگر اقدامات انجام شده این حوزه در مدت فوق می‌توان یاد کرد.

انتقال ۳۰ مصدوم تصادفی به بیمارستان اسدآباد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اسدآباد هم از انتقال ۳۰  مصدوم تصادفی به بیمارستان  توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان از آغاز طرح سلامت نوروزی تا پنجم فرودین ماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت:۱۳۰ مورد ماموریت کارشناسان فوریت‌های پزشکی،۲۰ مورد تشنج افت قند خون،۹ مورد مشکل تنفسی و تنگی نفس،هشت مورد انواع مسمومیت های دارویی ،هفت مورد قلبی و فشار خون، پنج مورد کاهش سطح هوشیاری،سه مورد سقوط از ارتفاع،یک مورد زایمان موفق و یک مورد انتقال مادر باردار از جمله اهم خدمات ارائه شده توسط کارکنان درمان و اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی شهرستان از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا مدت فوق بوده است.

بهمن اشرفیان همچنین با اشاره به سه مورد حادثه ویژه از شروع طرح سلامت نوروزی تا ابتدای نیمه دوم تعطیلات نوروزی در شهرستان شامل تصادفات و انفجار خانه مسکونی،در خصوص استقرارها و حوادث ویژه اورژانس ۱۱۵  نیز افزود: در ۱۰ روز ابتدایی این طرح ۱۰۰۰ نفر ساعت  استقرار در جاده ، شش دستگاه  آمبولانس‌مستقر  و همکاری ۴  دانشجو با اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده انجام شده است.

دبیر طرح سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد همچنین از انفجار یک منزل مسکونی و تصادف تعداد بالا و دارای دو مورد فوتی در ایام تعطیلات نوروز در این شهرستان خبر داد و گفت: طی این ایام، تعداد بسیار زیادی از مسافرین به پایگاه‌های در مسیر مراجعه کرده و خدمات فوریت‌های پزشکی دریافت کردند که بیشترین تعداد مراجعه حضوری مربوط به پایگاه گردنه بوده است.

به گزارش ایسنا، در دو سال گذشته با وجود بیماری کرونا حوزه سلامت سال‌ پر فراز و نشیبی را سپری کرد و مدافعان سلامت در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان متحمل سختی‌ها و زحمات زیادی شدند که به پاس قدردانی از زحمات آنان و کاستن از حجم سختی کار این عزیزان در نوروز نیز نباید از رعایت پروتکل ‌های بهداشتی و واکسیناسیون مغفول ماند و با سهل انگاری و مسامحه زحمات این فرشتگان زمینی را مضاعف کرد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.