امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 37211
  پرینت تاریخ انتشار : 20 مارس 2022 - 21:47 | 24 بازدید
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان

۴۰۰ نوروزگاه همزمان با تعطیلات سال نو در استان همدان برگزار می شود

به گزارش همدان نوین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ایجاد و اجرای ۴۰۰ مکان-برنامه نوروزگاهی همزمان با تعطیلات سال جدید در سطح جاذبه‌ها، محورها و مقاصد گردشگری و روستاهای هدف این استان پیش بینی شده است.  «علی مالمیر» روز یکشنبه در آیین گشایش (نوروزگاه) برنامه‌های نوروزی استان همدان در تپه […]

۴۰۰ نوروزگاه همزمان با تعطیلات سال نو در استان همدان برگزار می شود

به گزارش همدان نوین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ایجاد و اجرای ۴۰۰ مکان-برنامه نوروزگاهی همزمان با تعطیلات سال جدید در سطح جاذبه‌ها، محورها و مقاصد گردشگری و روستاهای هدف این استان پیش بینی شده است.

 «علی مالمیر» روز یکشنبه در آیین گشایش (نوروزگاه) برنامه‌های نوروزی استان همدان در تپه هگمتانه،  اظهار داشت: برنامه های متنوعی در ۴۰۰ نوروزگاه با هدف ایجاد فضای شاد همراه با نشاط برای مردم و مسافرین و نیز معرفی میراث ناملموس استان برگزار می‌شود.

مالمیر از برگزاری ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها بیش از ۲۱۴ غرفه به منظور عرضه مصنوعات تولیدی هنرمندان استان به گردشگران برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان افزود: فعالیت ۲۱ بوم‌گردی استان از دیگر برنامه‌های اجرایی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این ایام است.

به گفته وی، چهار هزار و ۵۰۰ تخت از زیر مجموعه تاسیسات گردشگری استان همدان برای استفاده مسافران آماده شده است.

مالمیر اظهار داشت: ۱۴ موزه استان همدان در ایام نوروز آماده بازدید گردشگران است و ۸۰۰ شیفت برای راهنمایان گردشگری در راستای معرفی تخصصی جاذبه‌های استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه منظر تاریخی-شهری «از هگمتانه تا همدان» اثر پیشنهادی استان همدان برای ثبت جهانی در سال ۱۴۰۱ است  گفت: در آستانه شروع قرن جدید و جشن نوروز باستانی، آیین آغازین نوروزگاه استان در یکی از مهم‌ترین سایت‌های تاریخی استان یعنی تپه هگمتانه آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خاطرنشان کرد: منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان روایتگر تحولات شهر همدان از زمان شکل گیری در ۳۵۰۰ سال پیش تا کنون است.

در پایان این آیین از عکاسان خبری حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقدیر شد و برنامه های شاد و متنوعی از جمله نقالی، سیاه بازی، اجرای موسیقی پاپ و سنتی، نمایش طنز، مسابقه و حرکات جذاب دوچرخه سواری اجرا شد.

وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیانگر  استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است.

آبشار و کتیبه های گنجنامه، تپه باستانی هگمتانه، غارعلیصدر بزرگترین غار آبی جهان، آرامگاه بوعلی سینا، گنبد علویان، بازار سرپوشیده، سرابهای نهاوند، کاروانسرای تاج آباد و آرامگاه استر و مُردخای از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان همدان هستند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.