امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 37131
  پرینت تاریخ انتشار : 08 مارس 2022 - 19:11 | 16 بازدید
مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد

چراغ جشنواره کلره پزی و نان محلی چشمه قنداب دوباره جان گرفت

به گزارش همدان نوین، مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از برگزاری سومین جشنواره کلره پزی و نان محلی روستای چشمه قنداب این شهرستان در روزهای آینده خبر داد. کامران اکبری شایگان  اظهار کرد:به دلیل شرایط کرونا جشنواره کلره پزی و نان محلی چشمه قنداب در دوسال گذشته برگزار نشده بود که […]

چراغ جشنواره کلره پزی و نان محلی چشمه قنداب دوباره جان گرفت

به گزارش همدان نوین، مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از برگزاری سومین جشنواره کلره پزی و نان محلی روستای چشمه قنداب این شهرستان در روزهای آینده خبر داد.

کامران اکبری شایگان  اظهار کرد:به دلیل شرایط کرونا جشنواره کلره پزی و نان محلی چشمه قنداب در دوسال گذشته برگزار نشده بود که امسال در روزهای آتی به زودی این جشنواره با توجه به مساعد بودن به تصمیم ستاد کرونا شهرستان برگزار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از سال‌های قبل در تلاش بودیم با همکاری مسئولین شهرستان پخت نان سنتی و کلره این روستا را ثبت آثار ناملموس کشوری کنیم، تصریح کرد: به دلیل برگزار نشدن این جشنواره در دو سال گذشته تحقق این برنامه میسر نشد اما در  جشنواره امسال با همکاری استان نسبت به مستند کردن این مراسم و آیین در این روستا اقدام و برای ثبت آن در آثار ناملموس کشور پیگیری خواهیم کرد.

اکبری شایگان خاطر نشان کرد:در حال حاضر غذای آش خیار اسدآباد در آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده و قصد بر آن داریم علاوه بر پیگیری به ثبت رسیدن پخت نان سنتی و کلره محلی چشمه قنداب،آیین سنتی شکرگزاری برداشت محصول در کنار تالاب پیرسلمان نیز به عنوان یکی از مراسم و آیین‌ها با قدمت ۴۰۰ ساله نیز ثبت آثار ناملموس کشور برسد.

به گزارش ایسنا، زنان روستای چشمه قنداب اسدآباد بر اساس آداب و سنن باقی مانده از گذشتگان خود هر ساله در روزهای باقی مانده آخر سال نسبت به پخت نان محلی و گرده پزی با مشارکت یکدیگر اقدام‌می‌کنند که کیفیت و مرغوبیت گرده و نان محلی این روستا از تفاوت خاصی برخوردار بوده و در سال‌های اخیر جشنواره گرده پزی و نان محلی در این روستا برگزار است اما به دلیل شرایط کرونا این جشنواره در دوسال گذشته با وقفه مواجه شد که برگزاری دوباره این جشنواره نویدی برای علاقمندان منتظر خواهد بود.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.