امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 37113
  پرینت تاریخ انتشار : 07 مارس 2022 - 9:30 | 10 بازدید
نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان امروز(یکشنبه)

کاشت نهال توسط نماینده ولی فقیه و استاندار همدان به مناسبت روز درختکاری

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان امروز(یکشنبه) و همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اقدام به کاشت چند اصله نهال در محوطه ساختمان صدا و سیمای مرکز همدان کردند. در این مراسم که فرماندار همدان و جمعی از مقامات و مسئولان استان حضور داشتند، آیت الله […]

کاشت نهال توسط نماینده ولی فقیه و استاندار همدان به مناسبت روز درختکاری

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان امروز(یکشنبه) و همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اقدام به کاشت چند اصله نهال در محوطه ساختمان صدا و سیمای مرکز همدان کردند.

در این مراسم که فرماندار همدان و جمعی از مقامات و مسئولان استان حضور داشتند، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی و علیرضا قاسمی فرزاد، اقدام به کاشت چند اصله نهال به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کردند.

کاشت نهال توسط نماینده ولی فقیه و استاندار همدان به مناسبت روز درختکاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: در آموزه های دینی توجه زیادی به کاشت نهال و توجه به طبیعت شده است حتی پیامبر اسلام (ص) در بسیاری از موارد قطع و شکستن شاخه درختان را ممنوع کرده اند.

«اسفندیار خزایی» افزود: همچنین در حدیثی از حضرت محمد(ص) نقل شده که اگر در آستانه قیامت هم قرار گرفتیم و شرایط کاشت درخت وجود داشت، باز هم باید نسبت به کاشت درخت همت کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از هم استانی ها خواست تا هریک در منزل یا محل فعالیت اقدام به کاشت یک اصله نهال کنند تا با این کار این سنت حسنه را استمرار ببخشند.

وی اظهار داشت: علاوه بر کاشت نهال توسط امام جمعه و استاندار همدان، غرس نهال به جای سبزه توسط شهرداری، بهره برداری از طرح‌های آبخیزداری، افتتاح خیابان جنگلبان، رژه خودرویی یگان حفاظت، پویش بذرکاری جنگلی در کوهستان الوند، کاشت نهال در مناطق و شهرک‌های صنعتی از مهمترین برنامه های هفته منابع طبیعی است.

خزایی تصریح کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در سطح استان همدان کاشته می‌شود.

در سالنامه ملی ایران ۱۵ اسفند روز درختکاری و از ۱۵ تا ۲۱ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.