امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 37108
  پرینت تاریخ انتشار : 07 مارس 2022 - 9:00 | 13 بازدید
امام جمعه همدان:

نظارت بر روند اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضروری است

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا است، گفت: اجرای کامل مصوبات این شورا در حوزه ها و بخش های مختلف مستلزم رصد اقدامات و نظارت بر روند کار است. آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در […]

نظارت بر روند اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضروری است

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا است، گفت: اجرای کامل مصوبات این شورا در حوزه ها و بخش های مختلف مستلزم رصد اقدامات و نظارت بر روند کار است.

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی و قرآنی استان همدان، اظهار داشت: هنوز با اجرای کامل و مطلوب مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سطح استان فاصله داریم که تحقق این مهم نیازمند تلاش و اهتمام بیشتر دستگاه های مسئول در بخش های مرتبط است.

وی با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: شورای فرهنگ عمومی در بحث آسیب‌های اجتماعی با رویکردی پیشگیرانه وارد عمل شده که پیگیری اجرای مصوبات نقش موثری در تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده و مدنظر شورا دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تدوین و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور و برش استانی آن نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌ها، رسانه ها و اقشار فرهیخته جامعه است، گفت: حضور نمایندگان مجلس به‌ عنوان اعضای شورای فرهنگی عمومی با هدف زمینه سازی برای اجرای مصوبات لازم است.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه برش سالیانه سند قرآنی استان همدان آماده شده که برنامه های اجرایی آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود، افزود: امیدواریم با همراهی و حمایت دستگاه های اجرایی شاهد اجرای دقیق سند قرانی استان در راستای قدردانی از تلاش های فعالان این عرضه باشیم.

امام جمعه همدان اظهار داشت: نخبگان فرهنگی و صاحب نظران می توانند با ارائه نظرات راهگشای خود به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نقش موثری را در تهیه سند فرهنگی استان که در حال تدوین است، ایفا کنند.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اهمیت برگزاری مستمر جلسات شورای فرهنگ عمومی، گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، هفت جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان همدان تشکیل شده که با این روند می توان مشکلات، ضعف های مربوط به گذشته دراین حوزه را جبران کرد.

وی در خصوص برنامه های متناسب ماه مبارک رمضان نیز گفت: لازم است شهرداری و شورای اسلامی اعتباری را برای غنی سازی محتوا و برنامه های پیشنهادی مرتبط با این اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به ضرورت حمایت از تشکیل جلسات و محافل قرآنی ماه مبارک رمضان در مناطق روستایی استان، افزود: مجموعه های مردمی و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی برای اجرا و پیشبرد برنامه ها و طرح های این ایام نیازمند حمایت مالی هستند.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر ضرورت اختصاص بودجه و امکانات برای بهره گیری از ظرفیت‌ها در راستای توسعه فرهنگی استان همدان، اظهار داشت: این استان ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری با رویکرد فرهنگی و تربیتی دارد که ضروری است به نحو شایسته از این امکانات برای رشد و تعالی فرهنگ استان استفاده شود.

در این جلسه گزارشی از روند تدوین برش سند مهندسی فرهنگی استان همدان ارائه شد و هر یک از کمیته ها به تشرح فعالیت های خود در زمینه تدوین برش سند مهندسی فرهنگی پرداختند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.