امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 37116
  پرینت تاریخ انتشار : 07 مارس 2022 - 10:00 | 11 بازدید
استاندار همدان:

سند شورای فرهنگ عمومی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب باشد

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان با تاکید بر ضرورت استفاده از تمامی مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در سند شورای فرهنگ عمومی استان گفت: برنامه‌های این سند باید مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب باشد.  «علیرضا قاسمی فرزاد» روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی و قرآنی استان با اشاره به اینکه اقدامات بنیادین […]

سند شورای فرهنگ عمومی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب باشد

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان با تاکید بر ضرورت استفاده از تمامی مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در سند شورای فرهنگ عمومی استان گفت: برنامه‌های این سند باید مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

 «علیرضا قاسمی فرزاد» روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی و قرآنی استان با اشاره به اینکه اقدامات بنیادین در شورای فرهنگ عمومی می‌تواند ساختارهای معیوب و فرسوده را تغییر دهد افزود: شورای فرهنگ عمومی در راستای تغییر قوانین کهنه، فرسوده و تدوین قوانین مبتنی بر اسلام و نظام قرآنی حرکت کند.

وی ادامه داد: خروجی شورای فرهنگ عمومی استانی و کارگروه‌های آن برای شورای فرهنگ عمومی کشور، باید تصمیم‌ساز باشد و مسیر مقررات و مصوبات کهنه و دست‌ و پاگیر را تغییر دهد.

استاندار همدان یکی از مشکلات اساسیِ ساختار اقتصادی را که موجب ناکارآمدی دولت ها شده خود ساختار اقتصادی دانست و گفت: کمیته‌های زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی که بررسی مشکلات فرهنگی استان را بر عهده دارند باید با تلفیق علم و تجربه مسائل اساسی را احصا و در راستای آن اقدام کنند.

قاسمی فرزاد با اشاره به شناسایی پنج مساله اساسی فرهنگی استان، بر ضرورت استفاده از ظرفیت کمیته‌های زیرمجموعه ستاد شورای فرهنگ عمومی در راستای حل و فصل آن‌ها تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات ساختاری توسط بهترین افراد نیز حل نخواهد شد و باید به صورت مبنایی برای مشکلات ساختار اقتصادی چاره جویی کرد.

استاندار همدان درمان ساختار اداری و دولتی ناکارآمد را کوچک‌سازی دولت دانست و افزود: بسیاری از اقداماتی که در ساختار اداری توسط دولت انجام می‌شود باید به صورت برون‌سپاری و یا واگذاری باشد.

قاسمی فرزاد، یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را توجه به سند قرآنی برشمرد و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید طبق شرح وظایف در این موضوع مشارکت عمومی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ثقل سند قرآنی استان تقویت و توجه به تشکل‌های مردمی است افزود: تقویت تشکل‌های مردمی در اولویت است که با همکاری و همراهی اداره اوقاف می‌توان در راستای تقویت تشکل‌های مردمی اقدام کرد.

استاندار همدان با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان پیشنهاد داد که مراسم های قرآنی و معرفت افزایی در این ماه پر نور، در حسینیه حضرت امام(ره) شهر همدان و دیگر شهرهای استان برگزار شود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت، جذب نسل جوان در محافل قرآنی و آشنایی با آوای قرآنی در این ماه ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات قرآنی از جمله سنت‌های حَسَنه‌ای است که از گذشتگان به یادگار مانده و باید در حفظ آن کوشید خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز استان نیز می‌تواند مراسم قرآنی ماه مبارک رمضان را به صورت گسترده برای مردم استان پخش کند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.