امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 37105
  پرینت تاریخ انتشار : 07 مارس 2022 - 8:30 | 246 بازدید
استاندار همدان:

معلمان جهادگران عرصه علم هستند

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: در شرایط کرونایی، معلمان و فرهنگیان به عنوان جهادگران عرصه علم و دانش، رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند.  “علیرضا قاسمی فرزاد” روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان با گرامیداشت میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار افزود: معلمان با وجود همه سختی‌ها، […]

معلمان جهادگران عرصه علم هستند

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: در شرایط کرونایی، معلمان و فرهنگیان به عنوان جهادگران عرصه علم و دانش، رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند.

 “علیرضا قاسمی فرزاد” روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان با گرامیداشت میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار افزود: معلمان با وجود همه سختی‌ها، رسالت خود، که به تعبیر امام خمینی(ره) ” معلمی شغل انبیا است” را به خوبی انجام می دهند.

وی اظهار داشت: در شرایط کرونایی و ارائه آموزش‌ها به صورت مجازی، کاستی‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: بیماری کرونا طی ۲ سال گذشته آموزش‌ها را غیر حضوری کرده که با وجود همه نوآوری‌ها، مشکلاتی را نیز در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه توجه به محتوای آموزشی باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش کیفیت آموزش‌ها، برگزاری حضوری کلاس‌های درس در مدارس، از تاکیدات رییس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا است.

استاندار همدان با تاکید بر ارائه مهارت‌های کلیدی در حوزه آموزشی و پرورشی، در دوره‌های مختلف تحصیلی به دانش‌آموزان تصریح کرد: عدالت آموزشی باید در بین همه دانش آموزان برقرار شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه آموزش و پرورش مرهون خدمات و بخشش‌های خیران نیک اندیش است افزود: باید با یک انسجام بخشی استانی، از ظرفیت خیران کشوری در حوزه مدرسه سازی استان استفاده شود.

استاندار همدان اظهار داشت: اعتقاد ما، تقویت و تحول در آموزش و پرورش است و باید رویکرد عدالت محوری در آموزش و پرورش اجرا شود.

وی تصریح کرد: عدالت محوری رویکرد اصلی دولت سیزدهم، در حوزه آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به اینکه استان همدان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی دارد، گفت: اگر عمر مفید هر واحد آموزشی به صورت میانگین، ۴۰ سال باشد، باید سالانه ۶۰ مدرسه در استان ساخته شود.

“محمود نقوی” با بیان اینکه در دوران کرونا، با افزایش تعداد دانش آموزان استان مواجه شدیم، افزود: از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۵۷ هزار دانش آموز به ظرفیت مدارس استان همدان افزوده شده است.

وی اظهار داشت: تراکم دانش آموزان به ازای هر کلاس درس در استان همدان از ۱۹ نفر به ۲۵ نفر افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: در سال جاری نزدیک به ۴۳۳ میلیارد تومان اعتبار، از محل منابع ملی، استانی و خیری برای ساخت و تکمیل ۴۶۱ پروژه مدرسه سازی استان همدان در نظر گرفته شده است.

«محمد حسین مرادی» افزود: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده، تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که معادل نزدیک به ۶۵ درصد است.

وی اظهار داشت: در پنج سال گذشته، به طور میانگین ۳۵ درصد تخصیص اعتبار در حوزه نوسازی توسعه و تجهیز استان داشتیم.

مرادی تصریح کرد: برای تکمیل طرح های عمرانی این حوزه، از محل اعتبارات ملی ۲۰۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

در پایان این جلسه از شورای آموزش و پرورش استان همدان به خاطر کسب عنوان برتر کشور تجلیل شد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.