امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 37102
  پرینت تاریخ انتشار : 07 مارس 2022 - 8:12 | 12 بازدید
استاندار همدان:

میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در همدان، قابل قبول نیست

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان، گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در استان، قابل قبول نیست و کرونا باعث اختلالاتی در آموزش شده است.  علیرضا قاسمی‌فرزاد ۱۵ اسفندماه در شورای آموزش‌وپرورش استان همدان، اظهار کرد: کرونا باعث اختلالاتی در آموزش شد و تبعات بدی داشت. قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: فرایند تحصیل در کشور […]

میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در همدان، قابل قبول نیست

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان، گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در استان، قابل قبول نیست و کرونا باعث اختلالاتی در آموزش شده است.

 علیرضا قاسمی‌فرزاد ۱۵ اسفندماه در شورای آموزش‌وپرورش استان همدان، اظهار کرد: کرونا باعث اختلالاتی در آموزش شد و تبعات بدی داشت.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: فرایند تحصیل در کشور و استان، نتیجه خوبی نداشته و رو به افول بودیم. میانگین نمرات امتحان نهایی قابل پذیرش نیست و باید فکری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما بحث نمره نداریم و آنچه مهم است یادگیری علم و دانش است و باید به محتوا توجه کرد. ما از محتوا خارج شدیم و پایه و اساس دانش‌آموزان، ضعیف است.

استاندار همدان، تاکید کرد: آنچه ما در سطوح ابتدایی و میانی لازم داریم این است که در نظام تعلیم و تربیت باید بازنگری شود و محتوا باید تغییر پیدا کند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تحول اساسی باید در ساختار آموزش‌وپرورش ایجاد شود، گفت: آموزش‌وپرورش یک دستگاه بسیار کلیدی است و عملکرد آموزش‌وپروش باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اهمیت بازسازی و نوسازی مدارس، مطرح کرد: اقدامات خوبی در دهه ۸۰ در تخریب و بازسازی مدارس صورت گرفت و ما الان نیز یک طرح تحولی مانند آن زمان برای بازسازی مدارس، احتیاج داریم.

محمود نقوی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در این جلسه، اظهار کرد: در دهه ۹۰ توانستیم در ارزیابی نمرات نهایی پایه دوازدهم به بالای میانگین کشور، برسیم و رتبه ۱۲ کنکور را کسب کردیم اما در سال‌های اخیر به پایین میانگین رسیدیم.

نقوی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا میانگین نمرات نهایی پایه دوازدهم و درصد قبولی را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: میانگین نمرات نهایی رشته ریاضی در خردادماه سال ۹۸ در استان همدان ۱۲.۰۳ و در کشور ۱۳.۲۸ بوده که این آمار در خردادماه سال ۹۹ در استان همدان به ۱۲.۲۲ و در کشور به ۱۳.۵۱ افزایش پیدا کرده و با یک روند کاهشی در خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان به ۱۰.۹۳ و در کشور به ۱۲.۳۶ رسیده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، خاطرنشان کرد: میانگین نمرات نهایی رشته علوم تجربی در خردادماه سال ۹۸ در استان همدان ۱۳.۴۲ و در کشور ۱۳.۷۷ بوده که این آمار در خردادماه سال ۹۹ در استان همدان به ۱۳.۲۲ و در کشور به ۱۳.۷۴ کاهش پیدا کرده و با ادامه روند کاهشی در خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان به ۱۷.۷۳ و در کشور به ۱۳.۱۹ رسیده است.

نقوی در رابطه با وضعیت نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان در پایه دوازدهم انسانی، توضیح داد: میانگین نمرات نهایی رشته انسانی در خردادماه سال ۹۸ در استان همدان ۱۱.۲۷ و در کشور ۱۰.۷۶ بوده که این آمار در خردادماه سال ۹۹ در استان همدان به ۱۱.۲۹ و در کشور به ۱۱.۳۵ افزایش پیدا کرده اما با یک روند کاهشی در خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان به ۱۰.۳۵ و در کشور به ۱۰.۴۲ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت موجود در استان همدان، برنامه‌ریزی‌هایی داریم و در توان مدیریتی استان نیز وجود دارد که با درخواست ما برای بهبود شرایط موجود، تلاش‌هایی صورت بگیرد و برای بالابردن نمرات و درصد قبولی در کنکور به دنبال روش‌هایی مانند در اختیار گذاشتن نمونه سؤالات کنکور و امتحان نهایی در مناطق محروم، هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در رابطه با وضعیت اماکن آموزشی استان، بیان کرد: دو هزار و ۵۰۰ مجموعه اموزشی در استان داریم و با توجه به تراکم دانش‌آموزان و روند افزایشی آن‌ها تا شش سال آینده باید در سال ۶۰ مدرسه بسازیم.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.