امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35365
  پرینت تاریخ انتشار : 24 ژانویه 2022 - 18:46 | 2 بازدید
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره)

سامانه امداد هوشمند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه کمیته امداد است

به گزارش همدان نوین،‍معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سامانه امداد هوشمند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه کمیته امداد در چند سال اخیر بوده است که در این سامانه شرایطی فراهم شده تا با استفاده از بستر الکترونیک و فناوری خدمت به مددجویان و اقشار نیازمند ارائه شود. جعفر صباغیان […]

سامانه امداد هوشمند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه کمیته امداد است

به گزارش همدان نوین،‍معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سامانه امداد هوشمند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه کمیته امداد در چند سال اخیر بوده است که در این سامانه شرایطی فراهم شده تا با استفاده از بستر الکترونیک و فناوری خدمت به مددجویان و اقشار نیازمند ارائه شود.

جعفر صباغیان در مراسم اهدای ۲۸۷ دستگاه آبگرمکن گازی و ۲۶۳ مورد جهیزیه به مددجویان کمیته امداد همدان، حفظ حرمت و کرامت مددجویان و نیازمندان را از مزایای این سامانه دانست و بیان کرد: اکنون بهره‌مندی افراد از خدمات کمیته امداد به صورت حضوری است که با راه‌اندازی این سامانه، افراد می‌توانند از محل سکونت خود و به صورت غیرحضوری نیازهای خودشان را ثبت کنند.

صباغیان یکی دیگر از کاربردهای این سامانه را ایجاد شفافیت دانست و ادامه داد: در این سامانه نیکوکاران می‌توانند محل هزینه کرد و افراد بهره‌مند از کمک‌ها را رصد کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد اثربخشی منابع درآمدی را از دیگر مزیت‌های سامانه امداد کارآمد و هوشمند دانست و اظهار کرد: هر اندازه نیازسنجی واقعی و دقیق صورت گیرد، اثربخشی منابع درآمدی کمیته امداد بیشتر ارتقا پیدا می‌کند.

صباغیان با بیان اینکه اثربخشی منابع باعث می‌شود که عدالت توزیع در مجموعه کمیته امداد برقرار شود، اظهار کرد: این امر سبب می‌شود که یک خانوار و خانواده تنها از یک مرکز و خیریه کمک بگیرد و این نباشد که یک خانوار از مراکز خیریه متعدد کمک بگیرد و خانوار نیازمند دیگر از هیچ سازمان و مراکز خیریه کمکی دریافت نکند.

وی افزود: هدف اصلی از تشکیل کمیته امداد توانمندسازی افراد بوده است و هوشمند سازی سامانه‌ها تأثیر بسیار زیادی بر توانمندسازی افراد دارد، بایستی در حوزه‌های مختلفی نگاه ما این باشد که اگر شغلی داریم برای اقشار نیازمند ایجاد می‌کنیم و به این نکته توجه کنیم که حتماً در اسرع زمان افراد بتوانند در درآمد ثابت و پایداری دست یابند و از کمیته امداد خارج شوند.

این مسئول با بیان اینکه توجه به حوزه‌های مختلف اقشار آسیب‌پذیر تحت نظر کمیته امداد در بودجه ۱۴۰۰ مد نظر گرفته شده بود، یادآور شد: این تسهیلات و بودجه در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته نشده است، اما از آنجایی که دولت در نظر دارد که فقرزدایی در کشور انجام دهد لازم است که تلاش کنیم که بودجه و تسهیلات را جذب کنیم.

صباغیان بیان کرد: به‌رغم اینکه مشکلات معیشتی مددجویان و نیازهای اقتصادی آن‌ها زیاد است، اما خوشبختانه افزایش پرونده چشمگیری نسبت به سال گذشته نداشتیم.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد بیان کرد: خانواده مددجویان، قدرشناس کمک‌هایی که از سوی نظام به آن‌ها می‌شود هستند و سعی می‌کنند با حداقل‌هایی که دارند زندگی خود را دنبال کنند مگر جایی که واقعاً به مشکل بخورند و حقوقشان تضییع شود که در این صورت منجر به صدور پرونده و پیگیری قضائی توسط آن‌ها می‌شود و در مجموع با افزایش پرونده‌های قضائی مواجه نبودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجموعه کمیته امداد ۱۷ برنامه را دنبال و پیگیری می‌کند، اظهار کرد: ۱۲۰ نوع خدمت در مجموعه کمیته امداد شامل حوزه‌های مسکن، اشتغال، معشیت و … بررسی و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه پلت‌فروم حوزه مسکن در سامانه هوشمند امداد در حال بارگذاری است، مطرح کرد: افرادی که تحت نظر کمیته امداد باشند و به مسکن نیاز داشته باشند می‌توانند به این سامانه مراجعه و ثبت نام کنند و بر اساس شرایطی که برای مسکن مدد جویان در نظر گرفته شده است از امکانات و تسهیلات آن استفاده کنند.

رسول شیخی‌زاده، مدیر کمیته امداد همدان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی کمیته امداد کمک به ازدواج آسان مخصوصا تامین و تهیه جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش و همچنین تامین لوازم ضروری زندگی برای خانواده‌های تحت حمایت است.

وی ادامه داد:  در این دو بخش از ابتدای سال تاکنون  بالغ بر هشتصد مورد جهیزیه به اعتباری بالغ بر ۱۲ و نیم میلیارد تومان چه به صورت کالا و نقدی به غیر از برنامه‌ای که امروز در حال اجرا است پرداخت شده است.

شیخی‌زاده افزود: در بحث لوازم ضروری زندگی در فصول سرد و گرم سال از ابتدای سال جاری، ۷۲۰ مورد تحویل وسایل ضروری زندگی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان به خانواده‌های تحت پوشش صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز نیز  ۲۶۳ مورد جهیزیه که شامل کالاهای اساسی و ضروری زندگی از قبیل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، جاروبرقی، فرش و ماشین لباسشویی  تقدیم خانواده ها می‌شود.

شیخی‌زاده افزود: این کالاها به همراه تقریبا ۲۸۷ مورد آبگرمکن گازی به ارزش ریالی بالغ بر ۵ ونیم میلیارد تومان است که امروز با حضور معاونت حقوقی و امور مجلس، صباغیان تحویل خانواده‌های نیازمند تحت پوشش خواهد شد.

وی در خصوص سامانه هوشمند امداد گفت:  این سامانه از ششم آذر ماه شروع به کار کرده و در حال راه اندازی است، در حال پایش خانواده‌ها و بروزرسانی سیستم هستیم و بخش‌هایی از سامانه هنوز راه اندازی نشده که در حال راه اندازی است‌ و تا چهارده اسفند سال جاری تکمیل خواهد شد.

مدیر کمیته امداد همدان بیان کرد: سامانه هوشمند امداد، دارای محاسن بسیار زیادی است که شان و کرامت انسانی در این بحث بسیار قوی دیده شده و از مراجعات اضافی مددجویان به کمیته امداد کاسته خواهد شد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.