امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 35356
  پرینت تاریخ انتشار : 24 ژانویه 2022 - 17:17 | 6 بازدید
خیران و نیکوکاران ملایری

خیران ملایری پیشگام در عرصه سلامت

به گزارش همدان نوین،‍ خیران و نیکوکاران ملایری در برآورده کردن نیازهای مردم و بخشش مال خود برای کاهش آلام دردمندان، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند و این احساس مسئولیت، ملایر را در جایگاه بهترین شهرها از نظر خیران سلامت قرار داده است. ملایر شهر واقفان خیراندیش، صحنه‌های زیادی از بخشش و نیکوکاری خلق کرده […]

خیران ملایری پیشگام در عرصه سلامت

به گزارش همدان نوین،‍ خیران و نیکوکاران ملایری در برآورده کردن نیازهای مردم و بخشش مال خود برای کاهش آلام دردمندان، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند و این احساس مسئولیت، ملایر را در جایگاه بهترین شهرها از نظر خیران سلامت قرار داده است.

ملایر شهر واقفان خیراندیش، صحنه‌های زیادی از بخشش و نیکوکاری خلق کرده است، این فرهنگ نیک را از بزرگان و خیرانی همچون شادوران سیف‌الدوله، شادروان شیخ‌الملوک، حاج عیسی بیگلربیگی، حاج محمد ملایری و فخرالحاجیه میراث‌داری می‌کند.

پایه‌گذار عرصه سلامت این شهرستان شادروان سکینه سهرابی ملقب به “فخرالحاجیه” بود که برای نخستین بار بیمارستان فخریه ملایر را وقف کرد، البته مهمترین نیت شادروان سیف‌الدوله نیز در حوزه درمان است که این راه نورانی را برای خیران و نیکوکاران بزرگی همچون حاج علی طوسی، حاج حسن توکلی، حاج مترضی بلوردی، حاجیه خانم قمر جوکار، حاجیه خانم اکرم شایگان، حاج یدالله کاکاوند، حاج ربیع عبدلی، حاج محمود ساریخانی، دکتر سمیه عاملی، حاج محمدعلی رحیمی، حاج اصغر شریعت‌پناه و حاجیه خانم مهین فراهانی و ده‌ها خیّر نیک‌نام هموار کرد.

در این گام خیر و ماندگار اما دکتر “عباس آذرهمایون” رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان نقشی مهم و اثرگذار ایفا کرد، اگر نبود مجمع خیران سلامت، کمک‌های خیران در حوزه بهداشت و درمان شاید به شکل کنونی هدفمند در حوزه سلامت هزینه نمی‌شد.

خیران ملایری پیشگام در عرصه سلامت

احداث بخش همودیالیز ۳۲ تخته بیمارستان امام حسین(ع) توسط برادران معراجی‌فر، بازسازی بخش‌های داخلی زنان و مردان ۳۲ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) به نیت شادروانان حاجیه خانم فرخ مظاهری و حاج حسن هندی، بازسازی بخش ۱۰ تختخوابی آی.سی.یو بیمارستان توسط اخوان سعیدپور، توسعه و بازسازی بخش سی.سی.یو ۱۹ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) توسط حاج علی میرزایی، احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی و همراه‌سرا، نمازخانه و فضای اداری بیمارستان دکتر غرضی به همت حاج حسن توکلی تنها گوشه‌ای از همت بلند خیران ملایری است.

در این گام خیر و ماندگار اما دکتر “عباس آذرهمایون” رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان نقشی مهم و اثرگذار ایفا کرد، اگر نبود مجمع خیران سلامت، کمک‌های خیران در حوزه بهداشت و درمان شاید به شکل کنونی هدفمند در حوزه سلامت هزینه نمی‌شد.

گام‌های ماندگار خیران ملایری همچنین در بازسازی و توسعه بخش ۱۰ تخته ای.سی.یو و توسعه فضای اداری و استراحت مادران بیمارستان مهر به نیت شادروان فاطمه میرزایی، احداث ساختمان اداری مجمع خیران سلامت به نیت شادروانان حاج صفر بیات و زیبا بیات، احداث ساختمان پایگاه شهری ۳ اورژانس ۱۱۵ شهری ملایر به نیت شادروان حاج یدالله کاکاوند، ساخت پارکینگ بیمارستان امام حسین(ع) به نیت شادروان حاجیه خانم قمر جوکار، ساخت پد هلیکوپتر اورژانس بیمارستان به نیت شادروان حاج علی مرتضی بلوردی و احداث فاز جدید بیمارستان مهر به نیت شادروان سمیه عاملی به خوبی آشکار است.

از آنجا که نیازهای حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان به خوبی توسط مجمع خیران سلامت برآورد و به خیران اعلام می‌شود، خیران بزرگی همچون حاجیه خانم اکرم شایگان یک واحد آپارتمان به منظور خرید تجهیزات پزشکی، یک باب ملک مسکونی برای ساخت و ساز مراکز بهداشتی توسط حاج ربیع عبدلی، یک دستگاه ملک در شهرک اندیشه توسط حاج محمود ساریخانی، ۴۰۰ مترمربع زمین برای ساخت و ساز مراکز بهداشتی و درمانی توسط حاج ناصر بلوردی و پنج هزار مترمربع زمین برای احداث پایگاه امدادی محور ملایر به نهاوند توسط حاج رضا نادری‌فر اهدا کرده‌اند.

یاران دیار امروز و یادگاران نیک‌نام ماندگار فردا علاوه بر این در راستای رفع نیازهای حوزه بهداشت و درمان ملایر، گام‌های نورانی برای خرید تجهیزات و امکانات پزشکی برداشته‌اند.

خیران ملایری پیشگام در عرصه سلامت

طبق سنت دیرینه، مجمع خیران سلامت ملایر به پاس قدردانی از اقدام نیک بزرگان و خیران این شهرستان، آئین‌های تجلیل از خیران را برگزار می‌کند که در این راستا امروز دوشنبه نیز با قدردانی از خدمات خیران بزرگ ملایری از تعدادی تجهیزات پزشکی خریداری شده رونمایی شد.

در این آئین که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار شد، امام جمعه ملایر سنت نیک بخشش و نیکوکاری را عملی پسندیده دانست و با اشاره به جایگاه مهم ملایر در عرصه سلامت گفت: خیران ملایری در عرصه سلامت این سنت نیک را از امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) فراگرفته‌اند.

خیران کارهای بر زمین مانده را در دست گیرند

حجت الاسلام “محمدباقر برقراری” افزود: امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) تمام عایدی و زندگی خود را صرف کارهای خیر و عام‌المنفعه می‌کردند و خودشان در عین حال ساده زندگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه آثار موقوفات آنها در مدینه همچنان پابرجاست، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) چون خدا را دوست داشتند، به عشق خدا دست سخاوت خود را برای کمک و ایثار به یتیمان، مسکینان و نیازمندان باز کردند.

حجت الاسلام “محمدباقر برقراری”: امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) تمام عایدی و زندگی خود را صرف کارهای خیر و عام‌المنفعه می‌کردند و خودشان در عین حال ساده زندگی می‌کردند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه خیران ملایری نیز به تاسی از حضرت علی(ع) و فاطمه‌زهرا(س) این راه نورانی را ادامه دادند، گفت: طبق گفته حضرت علی(ع)، خیران باید کاری را که بر زمین مانده، آن را در دست بگیرند و گرهی را از مشکلات مردم به ویژه در حوزه بهداشت و درمان باز کنند.

حجت الاسلام برقراری کار خیر و نیکو را شبیه کارهای خداوند دانست و افزود: نیازهای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان باید توسط مجمع خیران سلامت نیازسنجی و به خیران اعلام شود تا در این راستا اقدامات ماندگار و اثرگذاری انجام شود.

در همین رابطه رییس مجمع خیران سلامت ملایر با اعلام نیازهای بهداشت و درمان، احداث مرکز جامع توانبخشی، ساخت مجتمع آموزش عالی سلامت، احداث بیمارستان خصوصی، احداث مرکز آنژیوگرافی، احداث مرکز شیمی درمانی، مرکز پرتودرمانی، ساخت بخش آنژیوگرافی و ساخت، بازسازی، بهسازی و تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان امام حسین(ع) را از مهمترین نیازهای این حوزه عنوان کرد.

خیران ملایری پیشگام در عرصه سلامت

احداث همراه‌سرا در بیمارستان امام حسین(ع)

رییس مجمع خیران سلامت ملایر نیز در این آئین با اشاره به درخشش خیران سلامت این شهرستان، تاکید کرد: با توجه به رشد فزاینده تجهیزات پزشکی و همچنین نیازهای درمانی و از طرفی کمبود منابع مالی دولتی، این خلاء باید توسط نهادهای مردمی و خیران پر شود.

“عباس آذرهمایون” با بیان اینکه بخش‌های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی باید طبق استانداردهای روز توسعه یابند، افزود: خیران ملایری با اعلام نیاز مجمع خیران سلامت، در این حوزه به خوبی ورود پیدا کردند و دانشگاه علوم پزشکی همدان به خوبی مسیر را برای پیگیری، جذب و خرید این کمک‌ها هموار کرد.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر: با توجه به رشد فزاینده تجهیزات پزشکی و همچنین نیازهای درمانی و از طرفی کمبود منابع مالی دولتی، این خلاء باید توسط نهادهای مردمی و خیران پر شود.

وی همچنین کمک‌های ماندگار خیران در ایام مقابله با کرونا و توسعه بخش‌های بستری بیماران کرونایی را ستودنی خواند و اظهار داشت: در این مدت ۱۲۰ کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی تهیه و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده شد.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر کمک ۸۶۰ میلیون تومانی خیران برای خرید تجهیزات پزشکی، ۵۳۲ میلیون تومانی برای پروژه‌های درمانی، کمک ۵۴ میلیون تومانی برای ذبح گوسفند و کمک به نیازمندان و کمک ۵۸۶ میلیون تومانی برای تهیه و توزیع سبد کالا و خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز را از جمله اقدامات خیران این شهرستان در سال‌جاری برشمرد.

آذرهمایون با بیان اینکه نیازهای حوزه بهداشت و درمان همواره به خیران اعلام می‌شود، از احداث همراه‌سرای بیماران در بیمارستان امام حسین(ع) خبر داد و گفت: در صدد هستیم از محل فروش یک واحد آپارتمان اهدا شده از سوی خیران، این همراه‌سرا را برای رفاه حال همراهان بیمار احداث کنیم.

در حال حاضر بیش از ۱۵۰ خیر نیک‌اندیش به طور مستمر مساعدت‌های مالی خود را به مجمع خیران سلامت ملایر دارند و روز به روز شمار خیران برای کمک‌های مالی رو به افزایش است.

خیران ملایری پیشگام در عرصه سلامت

ملایر رتبه برتر در جذب مشارکت‌های مردمی و خیران سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه سلامت با کمک خیران و مشارکت‌های مردمی رفع شد، افزود: قدم به قدم گام‌های خیران را در عرصه بهداشت و درمان این شهرستان می‌بینیم.

“کریم میرزایی” یادآور شد: خیران ملایری در عرصه مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشتند و با کمک‌های خود به کادر درمان این شهرستان انرژی مضاعف دادند.

به گفته مسئول مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، ملایر جزء رتبه‌های برتر کشور در وجود خیران سلامت و جذب مشارکت‌های مردمی است و همدلی و همراهی خیران این شهرستان همواره به عنوان بارزترین و مصداق عینی مشارکت مردمی ذکر می‌شود.

“مژده شکری” با بیان اینکه خیرانی در خارج از کشور نیز شوق کمک به عرصه سلامت در این شهرستان و زادگاه خود را دارند، افزود: با توجه به بخش دولتی توان تامین تنها ۲۵ درصد از نیازهای بهداشت و درمان را دارد و ۷۵ درصد این نیازها باید با همدلی مردم و خیران تامین شود، نیازمند کمک هر چه بیشتر خیران و مشارکت‌های مردمی هستیم.

خیران ملایری پیشگام در عرصه سلامت

به گزارش ایرنا؛ در این آئین از تجهیزات پزشکی که توسط خیران ملایری خریداری شده بود، در بیمارستان امام حسین(ع) رونمایی شد و از هشت تن از خیران که نسبت به خرید این تجهیزات همچون ۲ دستگاه ساکشن برقی، الکترو کوتر برای اتاق عمل و بخش آندوسکوپی، مانیتور پرتابل بخش قلب و پنج دستگاه کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری تجلیل شد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.