امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 32417
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ | 4 بازدید
بخشدار پیرسلمان

پاکسازی تالاب پیرسلمان به مناسبت روز جهانی داوطلب

به گزارش همدان نوین،‍ بخشدار پیرسلمان از پاکسازی تالاب پیرسلمان به مناسبت روز جهانی داوطلب خبر داد. محمود فیروزبخت  با گفت: طرح جمع آوری و پاکسازی محیط پیرامونی امامزاده و تالاب پیرسلمان با حضور برخی داوطلبین جمعیت هلال احمر و دوستداران محیط زیست به منظور حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط از زباله روز گذشته […]

پاکسازی تالاب پیرسلمان به مناسبت روز جهانی داوطلب

به گزارش همدان نوین،‍ بخشدار پیرسلمان از پاکسازی تالاب پیرسلمان به مناسبت روز جهانی داوطلب خبر داد.

محمود فیروزبخت  با گفت: طرح جمع آوری و پاکسازی محیط پیرامونی امامزاده و تالاب پیرسلمان با حضور برخی داوطلبین جمعیت هلال احمر
و دوستداران محیط زیست به منظور حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط از زباله روز گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تالاب پیرسلمان جزء آثار ملی و طبیعی کشور به ثبت رسیده است، افزود : تالاب پیرسلمان به عنوان یکی از  تالاب‌های زنده و طبیعی استان همدان است که با توجه به وجود امامزاده پیرسلمان در جوار تالاب می‌توان از ظرفیت بکر آن در راستای توسعه صنعت گردشگری منطقه استفاده کرد.

وی در ادامه در رابطه با آب رسانی به تالاب پیرسلمان نیز  تصریح کرد: پرونده حفر چاه  برای تالاب به امور آب استان ارسال شده و با نظر مساعد کارهای آن در دست انجام است.

فیروزبخت با اشاره به اینکه در صورتی که مشکل آب رسانی به این منطقه گردشگری مرتفع شود قطعا در مراحل بعدی نسبت به پیگیری نصب آلاچیق و دیگر امکانات رفاهی آن اقدام خواهیم کرد، یادآور شد: در حال حاضر ساخت سرویس بهداشتی تالاب پیرسلمان دارای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی است ضمن اینکه طی درخواست کتبی از منابع طبیعی بذرپاشی پیرامون تالاب را نیز خواستار شده‌ایم .

مدیر اداره محیط زیست اسدآباد نیز با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها تالاب پیرسلمان به عنوان یکی از تالاب‌های طبیعی و زنده استان همدان از نظر شرایط آب دهی و پوشش گیاهی در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: تالاب پیرسلمان به مساحت سه هکتار از آب‌های زیرزمینی و چشمه‌ها تغذیه می‌کند.

مجید اسکندری اضافه کرد: تالاب پیرسلمان در مجاورت امامزاده پیرسلمان واقع شده و از جمله منابع آبی دائمی بوده که علاوه بر تامین آب کشاورزی منطقه زیستگاه ارزشمندی برای پرندگان مهاجر و ساکن به شمار می‌رود.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.