امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29173
  پرینت تاریخ انتشار : 19 اکتبر 2021 - 17:30 | 13 بازدید
مدیر نظارت بر غذا علوم پزشکی همدان:

مزیت استفاده از آرد و نان تیره برای مردم تبیین شود

به گزارش همدان نوین، مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مزیت استفاده از آرد و نان تیره برای مردم تبیین شود گفت: با وجود بهره گیری از ظرفیت نشریات و رسانه ها و اطلاع رسانی گسترده درباره مزیت آرد تیره اما اقبال مردم بیشتر به سمت […]

مزیت استفاده از آرد و نان تیره برای مردم تبیین شود

به گزارش همدان نوین، مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مزیت استفاده از آرد و نان تیره برای مردم تبیین شود گفت: با وجود بهره گیری از ظرفیت نشریات و رسانه ها و اطلاع رسانی گسترده درباره مزیت آرد تیره اما اقبال مردم بیشتر به سمت خرید آرد و نان های سفید است.

دکتر «محمد کاظم زاده» روز سه شنبه در نشست با مدیران کارخانجات تولید آرد استان همدان اظهار داشت: با توجه به مغذی، مفید و سالم تر بودن آردهای تیره نسبت به آردهای سفید مردم باید به خرید و مصرف آرد و نان تیره سوق یابند.

وی اضافه کرد: با وجود مغذی، مفید و سالم تر بودن آردهای تیره تولیدکنندگان ناچار هستند برای اینکه محصولاتشان به فروش برسد به ذائقه مردم نیز توجه داشته باشند.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت:  آردهای تولیدی در این استان نمونه برداری شده و در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد آزمایش قرار می‌گیرند و رای نهایی از طریق سازمان غذا و دارو صادر می شود.

کاظم زاده حمایت از تولیدکنندگان صنایع غذایی استان همدان را از اولویت های مهم مدیریت غذا و محصولات آرایشی بهداشتی دانست و افزود: اطمینان دارم تولیدکنندگان این استان برای تولید محصول سالم و با کیفیت از تمام اعتبار خود هزینه می‌کنند.

وی گفت: ۲ معاونت درمان و غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی وظیفه نظارتی را عهده دار هستند که در بسیاری از مواقع با وجود میل باطنی ناچار به قرار گرفتن در مقابل تولید کننده می شوند.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکی از برنامه های این معاونت کاهش دغدغه تولید کنندگان صنایع غذایی در زمینه زمانبر بودن صدور پروانه های ساخت است.

کاظم زاده افزود: تولیدکنندگان صنایع غذایی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند بنابراین در تلاش هستیم دغدغه‌ای در راستای کسب مجوز پروانه ساخت نداشته باشند.

وی سلامت و اقتصاد را موضوع جدی بشریت دانست و بیان کرد: فروپاشی اقتصاد سبب تهدید سلامت می شود با این توضیح که بروز مشکل اقتصادی و سوء تغذیه افراد عوارض زیانباری نظیر کم وزنی، کوتاه قدی یا رشد ناکافی به همراه داشته و انسان را با بیماری های مزمن، کبد چرب و بالا بودن فشار خون و بسیاری از امراض مواجه می کند.

مدیر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان معتقد است این مجموعه حامی تولید کنندگانی است که برای حفظ سلامت غذا تلاش می کنند هر چند این معاونت به عنوان ناظر مجری دقیق قوانین و دستورالعمل ها بالا دستی است.

کاظم زاده با بیان اینکه این معاونت در کمیته مشورتی سازمان غذا و دارو همواره از حق مصرف کننده و تولیدکنندگان حمایت می کند اضافه کرد: همانگونه که برای همه افراد سلامت محصولات غذایی خریداری شده از اهمیت زیادی برخوردار است تولیدکنندگان محصولات خوراکی و آشامیدنی نیز دغدغه مند سلامت محصول تولیدی خود هستند.

وی گفت: سازمان غذا و دارو نشانگرهای رنگی تغذیه ای را در راستای آشنایی مردم با فرمولاسیون محصولات غذایی و خوراکی و آشامیدنی طراحی کرده و کار را برای استفاده کننده ها راحت تر کرده است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.