امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27866
  پرینت تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2021 - 18:41 | 8 بازدید
سهم سرانه کتاب و کتابخانه های عمومی اسدآباد کم است

ضرورت مطالعه و پیش‌بینی احداث کتابخانه عمومی برای شهر نوپای پالیز

به گزارش همدان نوین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه شهر پالیز به دلیل نبود مکان در طبقه زیرین حسینیه شهر دارای کتابخانه بوده و یکی از کتابخانه‌های فعال سطح استان به شمار می‌رود و مردمان آن طالب کتابخانه عمومی هستند، خاطرنشان کرد: باید نسبت به پیش‌بینی و مطالعه احداث یک باب کتابخانه […]

ضرورت مطالعه و پیش‌بینی احداث کتابخانه عمومی برای شهر نوپای پالیز

به گزارش همدان نوین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه شهر پالیز به دلیل نبود مکان در طبقه زیرین حسینیه شهر دارای کتابخانه بوده و یکی از کتابخانه‌های فعال سطح استان به شمار می‌رود و مردمان آن طالب کتابخانه عمومی هستند، خاطرنشان کرد: باید نسبت به پیش‌بینی و مطالعه احداث یک باب کتابخانه استاندارد ۲۸۰ متری با ارائه خدمات همزمان و با دو سالن خواهران و برادران را برای این شهر نوپا حتما در برنامه داشته باشیم .

عاطفه زارعی چهارشنبه ۳۱ شهریور در جلسه  انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با اشاره به  پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد، گفت: بعد از۱۰سال پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد از راه و شهرسازی استان به اداره کتابخانه های عمومی استان واگذار شده که  برای ساخت  این طرح همه بخش ها و قسمت های مورد نیاز برای یک کتابخانه استاندارد دیده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در سطح کتابخانه های استان بهترین  پایگاه های اطلاعاتی فارسی و لاتین در اختیار دانشجویان و محققان قرار داده ایم تصریح کرد:در ایام کرونا در بحث زیرساخت های عمومی کتابخانه های عمومی گام ها و اقدامات موثر و بسیاری برداشته شده است.

زارعی بیان کرد: همه کتابخانه های عمومی سطح استان به وای فای مجهز شده اند و از این پس کاربران وارد شده به کتابخانه های عمومی اینترنت  رایگان دریافت می کنند.

وی کتابخانه های عمومی را محل اجتماع دانش محور برشمرد و یاد آور شد:باید پایگاه های دانش محور ایجاد کنیم که توسعه سواد را بالاتر برده  و موجب عمل شوند.

سهم سرانه کتاب و کتابخانه های عمومی اسدآباد کم است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه  سهم سرانه کتاب و تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد به نسبت جمعیت آن کم است گفت:در  دو شهر آجین و پالیز دارای کتابخانه مناسبی نیستیم وشهر اسدآباد هم از سالهای دور تنها دارای یک باب کتابخانه بوده که مرتفع شدن بخشی از  این مشکل به ما مسئولین بر می گردد که باید رسالت خود را در این زمینه انجام دهیم.

کیومرث سرمدی با اشاره به طرح کتابخانه استاندارد شهر اسدآباد  خاطر نشان کرد:در سفر نوبخت معاون دولت قبل به استان همدان  برای آغاز مجدد طرح کتابخانه استاندارد  شهرستان پیش بینی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای چهار راه باهنر به عنوان یکی از مناطق توسعه نیافته شهر اسدآباد با امکانات ضعیف کرده بودیم که از این میزان اعتبار دو میلیارد تومان  تخصیص یافته و دو میلیارد اعتبار نیز از استان همدان برای طرح فوق اختصاص پیدا کرده که هم اکنون این طر دارای ۴ میلیارد اعتبار است .

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی و شهرستانی قطره چکانی بوده و مشکلات  را حل نمی کند تصریح کرد:پروژه های مختلف  نیمه تمام از بیش از ۱۲ سال پیش تاکنون به عنوان زخم های کهنه شهرستان باقی  مانده اند و هنوز  تکمیل و عملیاتی نشده اند که تلاش داریم این طرح های نیمه تمام باقی مانده از سالهای گذشته را به سرانجام برسانیم.

تکمیل کتابخانه استاندارد اسدآباد به ۹ میلیارد اعتبار نیاز دارد

فرماندار اسدآباد هم  با اشاره به اینکه تکمیل  کتابخانه استاندارد اسدآباد به اعتباری افزون بر ۹ میلیارد تومان نیاز دارد گفت:در حال حاضر طرح فوق دارای ۴ میلیارد تومان اعتبار بوده و ادامه روند طرح در دست اجراست که امیدواریم با پیگیری های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بتوان با اخذ اعتبارات دیگر نسبت به اتمام طرح اقدام کرده و از وقفه در روند تکمیل طرح جلوگیری کنیم.

سعید کتابی با بیان اینکه بحث توسعه کتابخانه شهر آجین در دستور کار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قرار دارد اظهار کرد:در تلاشیم برای اجرای طرح علاوه بر اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار دیگری نیز در آینده نزدیک از محلی دیگر برای این طرح تخصیص دهیم .
وی در ادامه با اشاره به شهر نوپای  پالیز و لزوم پیش بینی و احداث کتابخانه عمومی در این شهر بیان کرد:بخشداری مرکزی موظف است برای پیش بینی احداث کتابخانه عمومی پالیز  جانمایی  طرح را در محلی مناسب  پیگیری کند.

کتابی همچنین گفت:شهرستان اسدآباد یکی از جمله شهرستان های پیشتاز در استان همدان  در بحث چاپ کتاب های عرصه دفاع مقدس بوده که در همین رابطه توسط نویسندگان اسدآبادی چندین کتاب در بحث دفاع مقدس به چاپ رسیده و چندین کتاب نیز در دست تالیف است.

امام جمعه اسدآباد هم خاطر نشان کرد:آثار گرانقدری از خاطرات و الگوی به تمام معنای جوانان دوران دفاع مقدس داریم که باید برای جلوگیری از تحریف این آثار و ارزش ها مراقبت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی حسینی مجد افزود: متاسفانه بسیاری از نویسندگان در آثار خود دچار تکرار شده اند که این امر یک گرفتاری و مشکل برای نویسندگان در گرانی های کاغذ بوده و باید در قام فرسایی خود از تکرار پرهیز کنند و آثار ارزشمندی از خود به یادگار بگذارند.

وی از مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان همدان در رابطه با طرح کتابخانه استاندارد اسدآباد درخواست کرد که  با پیگیری ها برای این طرح دیگر وقفه ای در طرح ایجاد نشود .

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد هم از اجرای  ۲۸ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان توسط اداره کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت:کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد  در شش ماه گذشته  ۱۰ هزار و ۶۵۳ نسخه کتاب به شهروندان اسدآبادی امانت داده است.

مهدی مرادیان تمجید با اشاره به اهدا بیش از ۲ هزار کتاب به کتابخانه های عمومی اسدآباد توسط مردم و دوستداران کتاب خاطر نشان کرد:کتابخانه های عمومی شهرستان جمعا دارای ۵۶ هزار ۹۰۶ نسخه کتاب بوده که در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان ثبت شده است.

به گزارش ایسنا؛ درپایان از دو کتاب “از تیر تاشهریور” و ” نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس” تالیف منصورعلی استواری نویسنده بومی شهرستان اسدآباد رونمائی  و از دو بانوی نویسنده اسدآبادی به نام‌های “فاطمه بگ زاده” و “خانم شفیعی” در عرصه دفاع مقدس  تجلیل شد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.