امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 27854
  پرینت تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2021 - 17:23 | 10 بازدید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

توسعه عدالت فرهنگی نیازمند تامین مالی و امکانات سخت افزاری است

به گزارش همدان نوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر تلاش برای ایجاد عدالت فرهنگی در سطح استان، گفت: همدان در تمرکز زدایی و پراکندگی خدمات فرهنگی پیشتاز کشور است البته تقویت روند توسعه عدالت فرهنگی به عنوان یک رویکرد جدید، نیازمند تامین امکانات مالی و سخت افزاری است. «احمدرضا احسانی» […]

توسعه عدالت فرهنگی نیازمند تامین مالی و امکانات سخت افزاری است

به گزارش همدان نوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر تلاش برای ایجاد عدالت فرهنگی در سطح استان، گفت: همدان در تمرکز زدایی و پراکندگی خدمات فرهنگی پیشتاز کشور است البته تقویت روند توسعه عدالت فرهنگی به عنوان یک رویکرد جدید، نیازمند تامین امکانات مالی و سخت افزاری است.

«احمدرضا احسانی» روز چهارشنبه اظهار داشت: رویکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر عدالت فرهنگی و توزیع متناسب امکانات بسیار درست و بجا و از نیازهای اساسی این حوزه است و ما وظیفه داریم تمام مناطق را از خدمات و سرویسهای فرهنگی به شکل یکسان و عادلانه بهره مند کنیم.

وی اضافه کرد: در گذشته بیشتر این خدمات و امکانات در تهران و مراکز استانها متمرکز بود و ما از سال ۹۸ تمرکز زدایی از مرکز استان را در دستور کار قرار دادیم زیرا معتقدیم همدان فقط شهر همدان نیست و شهرستانها نیز باید در برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری سهیم باشند.

احسانی گفت: برگزاری جشنواره ادبی در شهرستان بهار، همایش گویشهای محلی در ملایر، بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در اسدآباد و نیز رویداد شعر عاشورایی به میزبانی شهرستان درگزین گواه تمرکز زدایی از شهر همدان و توزیع عادلانه فرهنگ و هنر در مناطق مختلف استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: در این راستا جشنواره نمایشنامه خوانی در فامنین، جشنواره عاشیق‌لر در کبودرآهنگ و تجلیل از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را به میزبانی شهرستان نهاوند به زودی برگزار می‌کنیم.

وی همچنین به راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری در منطقه شیرین سو اشاره کرد و گفت: این مرکز با کمک نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه به زودی آغاز بکار می کند تا اهالی به ویژه قشر کودک و نوجوان از برنامه های متنوع فرهنگی استفاده کنند.

احسانی استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان تازه تاسیس درگزین را از اقدامات موثر در توسعه عدالت فرهنگی برشمرد و افزود: به دنبال دایر کردن نمایندگی در شهر لالجین هستیم که میدواریم با کمک مسئولان محقق شود.

به گفته او همدان در توزیع عادلانه امکانات و خدمات فرهنگی تا حدودی موفق بوده و جزو نخستین استانها در این زمینه است اما تقویت و گسترش این روند نیازمند برخی زیرساخت و ملزومات است که باید تامین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای تحقق کامل رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد نیازمند ابلاغ برخی دستورالعمل و بخشنامه ها و همچنین فراهم سازی امکانات و تجهیزات و تخصیص منابع مالی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

احسانی با بیان اینکه ما در مضیقه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری هستیم تاکید کرد: برای تحقق رویکرد عدالت فرهنگی نیازمندیم در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه و معاونت پارلمانی و استانها تمهیداتی درخصوص تامین منابع مالی و اعتباری و تعیین تکلیف ادارت کل استانها اندیشیده و ابلاغ شود.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.