امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 27816
  پرینت تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2021 - 10:02 | 28 بازدید
آیین تجلیل از ۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان همدان

۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان همدان تجلیل شدند

به گزارش همدان نوین، آیین تجلیل از ۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان همدان روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور در آیینی با حضور امام جمعه و استاندار همدان و ارتباط زنده تصویری با رییس جمهوری برگزار شد.  استاندار همدان در این آیین اظهار داشت: روحیه ایثار و ازخودگذشتگی یکی از دستاوردهای […]

۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان همدان تجلیل شدند

به گزارش همدان نوین، آیین تجلیل از ۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان همدان روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور در آیینی با حضور امام جمعه و استاندار همدان و ارتباط زنده تصویری با رییس جمهوری برگزار شد.

 استاندار همدان در این آیین اظهار داشت: روحیه ایثار و ازخودگذشتگی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که اوج این ویژگی را در جریان دفاع مقدس مشاهده کردیم.

«سید سعید شاهرخی» افزود: رزمندگان دفاع مقدس در خط مقدم با ایثار جان خود و بانوانی که امکان حضور در جبهه نداشتند دارایی های خود و فرزندانشان را نثار انقلاب کردند.

وی با اشاره به اینکه جریان روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در بطن جامعه به‌ویژه در میان جوانان با غیرت این مرز و بوم وجود دارد ادامه داد: در عصر حاضر نیز این روحیه و فرهنگ با شهدای مدافع سلامت ظهور و بروز خود را نشان داد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس در همه صحنه ها یک گنج ارزشمند و معنوی برای ایران اسلامی است ادامه داد: این فرهنگ از هشت سال جنگ تحمیلی تا سوریه و دفاع از حرم حماسه ساز بوده است و همه ما قدردان خانواده شهدا و ایثارگران هستیم.

 

۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان همدان تجلیل شدند

شاهرخی با بیان اینکه امروز جامعه بیش از گذشته به فرهنگ ایثار وشهادت نیاز دارد یادآور شد: همه ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم.

عزت امروز جامعه مدیون خون شهدا است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این آیین تقدیر از جانفشانی شهدا و ایثارگران و آزادگان و رزمندگان را وظیفه همگانی دانست و عنوان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تکریم و تجلیل از رشادت و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران در عرصه دفاع از آرمان‌های نظام است.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» خاطرنشان کرد: پایمردی و مجاهدت ملت ایران و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس دشمنان را در تحقق اهدافشان ناکام گذاشت.

وی یادآور شد: فراموش نکنیم استقلال، عزت و آرامش امروز جامعه را مدیون خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان نیز استمرار انقلاب اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و عنوان کرد: مراسم تجلیل از ایثارگران در حقیقت مراسم شکرگزاری از خدا برای پوشیدن لباس رزمندگی است و مدیران نیز باید شکرگزار باشند که جماعتی به نام پیشکسوت را پشتوانه خود دارند.

سردار «مهدی ظفری»، بی‌اعتنایی رزمندگان به امیال دنیوی را از دیگر ویژگی‌های شاخص برشمرد و افزود: روحیه شهادت طلبی در همه رزمندگان وجود داشت.

وی با بیان اینکه ما با وجود اختلاف سلیقه ها به دنبال تشکیل حکومت و تمدن اسلامی هستیم ابراز امیدواری کرد که بتوانیم قدرشناس این فداکاران بی ادعا و زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما مقتدریم» است که این شعار در تمام برنامه‌ها به عنوان شعار اصلی و اساسی خواهد بود.

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب کرده است.

آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران روز سه شنبه با حضور ریاست جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان در سراسر کشور برگزار شد که در استان همدان از ۲۵ هزار رزمنده و به صورت نمادین از ۶۴ نفر از آنها تجلیل شد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.