امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 24280
  پرینت تاریخ انتشار : 03 جولای 2021 - 10:24 | 6 بازدید
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان

۲۰ واحد صنفی همدان به علت رعایت نکردن بهداشت پلمب شد

به گزارش همدان نوین، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۲۰ واحد متخلف طی یک هفته گذشته در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد. لیدا رفعتی روز شنبه بیان کرد: واحدهای متخلف شامل پنج سوپر مارکت و خواروبار فروشی، پنج نانوایی، ۲ رستوران و هشت مورد […]

۲۰ واحد صنفی همدان به علت رعایت نکردن بهداشت پلمب شد

به گزارش همدان نوین، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۲۰ واحد متخلف طی یک هفته گذشته در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

لیدا رفعتی روز شنبه بیان کرد: واحدهای متخلف شامل پنج سوپر مارکت و خواروبار فروشی، پنج نانوایی، ۲ رستوران و هشت مورد سایر اماکن و مراکز می شود که به علت بی اعتنایی به پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده تعطیل شدند

وی اضافه کرد: همچنین در یک هفته گذشته ۵۰۱ واحد اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی استان معرفی شدند که بیشترین آنها شامل ۱۴۸ واحد سوپر مارکت و خواروبار فروشی، ۶۹ نانوایی، ۲۰ رستوران و مابقی سایر اماکن بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۵۰۹ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

رفعتی افزود: میانگین رعایت پروتکل بهداشت فردی ۸۶ درصد بوده و کمترین میزان رعایت بهداشت فردی متعلق به پایانه های مسافربری شهری با ۷۱ درصد و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو و جایگاه های سوخت استان با ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک توسط شهروندان، مراجعان به اماکن عمومی و خدمات دهندگان ۸۰ درصد بوده است با این وجود در مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو  این آمار ۵۰ درصد، مراکز ورزشی ۶۴ درصد، کارگاه و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیرو و  پایانه های مسافربری شهری ۷۱ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان درباره وضعیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بیان کرد: میزان رعایت این مولفه ۸۱ درصد است و کمترین میزان توجه به این موضوع در مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۲۵ درصد، مراکز ورزشی و پایانه های مسافربری شهری با ۵۷ درصد و آرامستان ۶۶ درصد است.

رفعتی تاکید کرد: مجهر بودن اماکن عمومی به سیستم تهویه بسیار ضروری است و بررسی ها موید این است که از چهار هزار و ۵۰۹ واحد بازرسی شده در یک هفته گذشته سه هزار و ۶۸۵ واحد معادل ۸۲ درصد به تهویه هوا مجهز بودند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان ۲ شهرستان «فامنین و  اسدآباد» در وضعیت زرد کرونایی و مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.