امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24277
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ | 11 بازدید
حریفان تیم ملی کشورمان در مرحله نهایی جام جهانی فوتبال

قرعه صعود در قلمرو یوزهای ایرانی

به گزارش همدان نوین، حریفان تیم ملی کشورمان در مرحله نهایی جام جهانی فوتبال در حالی مشخص شدند که بر روی کاغذ می‌توان قرعه‌ای به مراتب بهتر نسبت به گروه B را برای ملی پوشان ایرانی به تصویر کشید. به گزارش ایرنا کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان همواره حریفان سنتی تیم ملی کشورمان […]

قرعه صعود در قلمرو یوزهای ایرانی

به گزارش همدان نوین، حریفان تیم ملی کشورمان در مرحله نهایی جام جهانی فوتبال در حالی مشخص شدند که بر روی کاغذ می‌توان قرعه‌ای به مراتب بهتر نسبت به گروه B را برای ملی پوشان ایرانی به تصویر کشید.

به گزارش ایرنا کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان همواره حریفان سنتی تیم ملی کشورمان در میادین مختلف فوتبال آسیا به شمار می‌روند هر چند رویارویی با این رقبا در مرحله نهایی جام جهانی متفاوت از سایر جام‌ها خواهد بود.

شاید در این بین کره جنوبی بیش از سایر حریفان گروه B به زحمت بیفتد چرا که جدا از بحث‌های فنی، باید مسافت طولانی شرق آسیا را در پنج نوبت به سمت غرب آسیا طی کند.

دیدارهایی که تکلیف صعود کره ای‌ها برای رسیدن به جام جهانی قطر در سرزمین اعراب رقم می‌خورد هر چند در بین حریفان، سخت‌ترین دیدارهای گروه B هم برای چشم بادامی‌های شرق نشین و هم شیخ نشین‌های عرب در قلمرو یوزهای ایرانی خواهد بود.

کلیدی‌ترین نکته در قرعه کشی صورت گرفته، عدم همگروهی با عربستان است که همواره به خصوص در سال‌های اخیر مدام به دنبال تنش و حواشی ناتمام در برگزاری بازی در زمین بی‌طرف و سریال‌های جنجالی خود است.

روبه رو نشدن با ژاپن و استرالیا نیز خبر خوشایند برای فوتبالدوستان ایرانی بود و در مقابل، هم گروهی با کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان بیش از هر چیزی دوستداران تیم ملی را برای صعود خوشبین کرد.

البته دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی حتی شده به ظاهر خوشحالی خود را از قرعه اعلام شده بروز نداد و واکنش او به بیان این جمله که برای ما تفاوت نداشت در انتخابی جام جهانی با چه تیمی هم‌گروه شویم؛ خلاصه می‌شود.

یوزهای ایرانی به خوبی می‌دانند که نبرد اصلی آن‌ها در سرزمین عرب ها است که تقریبا فوتبال مشابه هم را ارایه می‌دهند و شاید متحدتر از همیشه به دنبال رساندن یک تیم عربی به جام جهانی قطر باشند اما با شناخت از حریفان تیم ملی فوتبال، دیگر جایی برای اما و اگرها وجود ندارد و توقع از اسکوچیچ چیزی جز صعود نیست.

هر چند او در مسیر رساندن ایران به جام جهانی قطر راه درازی در پیش روی دارد و مسیر پرچالشی را باید طی کند.

او به خوبی می‌داند که در کنار کره جنوبی از نگاه کارشناسان و فوتبالدوستان بخت نخست صعود معرفی شده و بلیت رسیدن به جام جهانی قطر را باید از سرزمین‌های اعراب نشین رزرو کند.

اسکوچیچ و آرزوی جام جهانی

بدون تردید ترکیب تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ یکی از آماده‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال کشورمان به شمار می‌رود که دستان این مرد کروات را برای هرگونه تغییر تاکتیکی و فنی باز گذاشته است.

او هم در زمین و حتی نیمکت ذخیره‌ها ۲ تیم آماده را در اختیار دارد که توانستند دور برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی را با اقتدار کامل طی کرده و انتقامی سخت از بحرین و عراق بگیرند.

همان تیمی که در زمان ویلموتس بدترین نتایج را در دور رفت رقم زد و نشان داد هنر استفاده از بازیکنان مهمترین ویژگی یک مربی است و نام‌ها هرگز نمی‌توانند تضمینی برای عملکرد درخشان تیم ملی باشند.

اعتماد فدراسیون به اسکوچیچ نیز به برکت همین نتایج درخشان دور برگشت بود تا او بالاتر از گزینه‌های مطرح شده و شایعه‌های همیشگی از استخدام مربیان بزرگ، در مرحله نهایی دور مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا همچنان سکان دار تیم ملی باشد.

اعتماد فدراسیون به اسکوچیچ به برکت همین نتایج درخشان دور برگشت بود تا او بالاتر از گزینه‌های مطرح شده و شایعه‌های همیشگی از استخدام مربیان بزرگ، در مرحله نهایی دور مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا همچنان سکان دار تیم ملی باشد.

فوتبال ایران اگرچه یک مقطع بسیار حساس را سپری کرد اما حالا وارد دوره‌ای سه ماهه می‌شود که پس از قرعه کشی، مسوولان فدراسیون فوتبال باید تدارک آماده‌سازی تیم را انجام دهند تا از شهریور ماه و در دوره‌ای بسیار فشرده، بازی‌های مرحله نهایی دور مقدماتی انجام شود.

در این بین شاید بهتر باشد که اهالی فوتبال نیز توجه و انرژی خود را معطوف به این بخش از کار و فشار برای آماده‌سازی مطلوب تیم ملی کنند.

فوتبال ایران باید به اسکوچیچ و دستیارانش فرصت این را بدهد تا اولین تجربه موفق ملی خود را رقم بزنند به ویژه اینکه آن‌ها موفقیتی را در مرحله قبلی رقم زدند که شاید کسی نمی‌توانست تضمین کند با نفرات دیگر و با این هزینه هم نتیجه می‌داد.

او توانست در منامه، بحرین پرادعا را زمین گیر کند و پس از ۱۰ سال ایران را مقابل عراق پیروز میدان سازد؛ بنابراین بهترین تصمیم در این بود که قرعه هدایت تیم ملی بازهم به نام این مرد کروات باشد.

انگیزه او برای موفقیت تیم ملی کشورمان در مرحله نهایی دور مقدماتی، مهمترین ویژگی برای تحقق آرزوهای اسکوچیچ برای رسیدن به جام جهانی قطر است.

حریفان سنتی با چاشنی انتقام

هر پنج تیم کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان حریفان سنتی برای فوتبال کشورمان بوده‌اند که بارها برابر آن‌ها به برد رسیده‌ایم و شاید این بار کره و عراق بیش از سایرین به دنبال برتری و انتقام گرفتن از ایران باشند.

عراقی‌ها در مرحله قبل مغلوب قدرت فوتبال کشورمان شدند و پس از ۱۰ سال برابر شاگردان اسکوچیچ سر خم کردند و کره ای‌ها نیز به دنبال پایان دادن ۱۰ سال ناکامی مقابل یوزهای ایرانی هستند.

رویارویی با چهار تیم عربی هراندازه که برای ما بهتر از قرار گرفتن با حریفانی نظیر ژاپن و استرالیا باشد، اما یادمان نمی‌رود که همین تیم‌های همزبان در مقاطعی پشت هم در آمده و نسخه تیم ملی کشورمان را پیچیدند.

رویارویی با چهار تیم عربی هراندازه که برای ما بهتر از قرار گرفتن با حریفانی نظیر ژاپن و استرالیا باشد، اما یادمان نمی‌رود که همین تیم‌های همزبان در مقاطعی پشت هم در آمده و نسخه تیم ملی کشورمان را پیچیدند.

افزون بر این، باخت‌های غیرمنتظره‌ای را هم در گذشته برابر تیم‌های عربی داشته‌ایم و هرگز باخت برابر لبنان در مقدماتی ۲۰۱۴، دو تساوی غیرمنتظره با سوریه در مقدماتی ۲۰۱۸، تساوی شوک برانگیز مقابل امارات در ۲۰۱۰ را فراموش نمی‌کنیم تا از هم اکنون خود را پیش پیروز دیدارهای این مرحله ندانیم.

نبرد با امارات برای فوتبالدوستان بهتر از تقابل با عربستان است هر چند نباید این تیم را که هدایتش برعهده فن مارویک هلندی است را هم دست کم گرفت.

۲ تیم آخرین بار در مقدماتی سال ۲۰۱۰ مقابل هم قرار گرفتند که ثمره آن برد بی‌حاصل ملی پوشان با گل زیبای علی کریمی بود.

رویارویی دوباره با عراق هم می‌تواند تماشایی باشد به خصوص اینکه در دور قبلی توانستیم با اقتدار حریف همسایه غرب نشین خود را شکست دهیم، ۲ تیم در دوره‌های اخیر هرگز برای صعود به جام جهانی رقابت مستقیم در مرحله نهایی نداشته‌اند اما در جام ملت‌ها دو دیدار جذاب را رقم زدند که ایران در آن به پیروزی نرسید.

سوریه و لبنان را چه بسا حریفان راحت‌تر نسبت به کره و عراق باید تصور کرد که می‌توانند بیشترین امتیاز را به شاگردان اسکوچیچ تقدیم کنند.

در واقع مرد کروات تیم ملی باید روی ۱۲ امتیاز بازی رفت و برگشت مقابل این ۲ حریف حساب کند و امیدوار باشند که آن‌ها در برابر دیگر حریفان تیم ملی یعنی کره و عراق دردسرساز ظاهر شوند.

البته لبنان در مقدماتی ۲۰۱۴ توانست ایران را شکست دهد و سوریه هم در ۲۰۱۸ دو تساوی از تیم ملی گرفت و نباید آن‌ها را دست کم گرفت.

قرعه کشی امسال در مجموع به مانند جام جهانی ۲۰۱۸ خوشایند هواداران فوتبال در ایران و شاید خود ملی‌پوشان باشد اما تردیدی نیست که صعود به این سادگی‌ها انجام نخواهد شد.

از این مرحله دو تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و باتوجه به مسیر پر پیچ و خم پلی آف، تیم ملی باید برای همین دو سهمیه تلاش کند و به فکر رتبه سوم نباشد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.