امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 23780
  پرینت تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2021 - 12:59 | 8 بازدید
مسئولان، گردشکری را باور ندارند

تصمیمات اشتباه مسئولان به گردشگری آسیب زده است

به گزارش همدان نوین، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان گفت: متأسفانه تصمیمات اشتباه مسئولان به گردشگری آسیب زده است. علی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه با همه‌گیری کرونا، گردشگری دنیا و به تبع آن ایران آسیب دید، اظهار کرد: در این مدت گردشگری همدان بیشتر از […]

تصمیمات اشتباه مسئولان به گردشگری آسیب زده است

به گزارش همدان نوین، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان گفت: متأسفانه تصمیمات اشتباه مسئولان به گردشگری آسیب زده است.

علی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه با همه‌گیری کرونا، گردشگری دنیا و به تبع آن ایران آسیب دید، اظهار کرد: در این مدت گردشگری همدان بیشتر از هر جای دیگر دچار آسیب شد و علاوه بر آسیبی که از کرونا دیدیم به تعطیلی این حوزه نیز دامن زدیم.

مسئولان، گردشکری را باور ندارند

وی تصریح کرد: عمده مشکل در این زمینه باور مسئولان است که هنوز گردشکری را قبول ندارند و نمی‌پذیرند که این صنعت می‌تواند پیشران حل مشکلات استان باشد، بنابراین این باور باعث می‌شود مسئولان استانی تصمیمات اشتباهی بگیرند.

مرادی‌پور خاطرنشان کرد: پروازها در بعضی از استان‌ها مانند کرمانشاه، گلستان و مشهد نه تنها کنسل نشد بلکه پروازهای بین‌المللی هم اضافه شد به همین دلیل این استان‌ها توانستند گردشگر جذب کنند و گویا تنها همدان در پذیرش گردشگر مشکل دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان استان ساده‌ترین کار که تعطیلی گردشگری است را انتخاب کرده‌اند، افزود: عدم فعالیت فرودگاه همدان به گردشگری آسیب زده است، از طرفی تصمیماتی که در این مدت گرفته شد باعث نشده که جلوی شیوع کرونا گرفته شود.

گردشگری نابود شد

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه تمام تأسیسات گردشگری ورشکسته شده‌اند، یادآور شد: متأسفانه گردشگری نابود شد، فعالان این حوزه آواره و متخصصان از این صنعت خارج شدند و تنها امید شاغلان این حوزه به واکسن کرونا و واکسینه شدن مردم است.

مرادی‌پور راهکار برون رفت از اوضاع فعلی گردشگری را تصمیمات درست ستاد کرونا و مسئولان دانست و تأکید کرد: تصمیمات اشتباه مسئولان به گردشگری آسیب بیشتری می‌زند بنابراین بهتر است تصمیمات مسئولان درست و با هماهنگی هم باشد.

سفر در چارچوب قانونی انجام شود

وی مطرح کرد: اگر مسئولان سفر را در چارچوب قانونی انجام دهند هیچ ‌مشکلی پیش نمی‌آید اما تصمیماتی مثل محدودیت سفر نه تنها راه حل مشکل نیست بلکه ضرر بیشتری به این صنعت می‌زند.

مرادی‌پور در ادامه اظهار کرد: دولت موضع خود در رابطه با گردشگری را به صورت رسمی اعلام نمی‌کند، از یک طرف جاده‌ها را می‌بندند و محدودیت سفر ایجاد می‌کنند از طرف دیگر به صورت رسمی گردشگری را تعطیل نمی‌کند و به عبارت دیگر نمی‌خواهد مسئولیت هیچ یک را قبول کند.

اعضای شورای ششم گردشگری را باور داشته باشند

وی درباره انتظارات فعالان حوزه گردشگری همدان از شورای شهر دوره ششم، گفت: نخستین خواسته فعالان گردشگری از اعضاء شورای شهر این است که گردشگری را باور داشته باشند چراکه این صنعت می‌تواند جای خالی صنایع بزرگ در استان و کشاورزی که با مشکل خشکسالی دست به گریبان را پر کند و به توسعه استان کمک کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان ادامه داد: خواسته بعدی این است که به توسعه زیرساخت‌های شهری و گردشگری کمک کنند نمونه این مسئله، جاده راه‌آهن همدان است که جاده ایمنی نیست و یکی از مطالبات جدی این بخش است.

مرادی‌پور تصریح کرد: اعضای شورای شهر در نامگذاری معابر و کوچه‌ها بخش گردشگری را در نظر داشته باشند، همدان نام تاریخ و تمدن را یدک می‌کشد اما دریغ از یک خیابان که به گردشگری مرتبط باشد بنابراین شعار با عمل یکی نیست و شعار دادن مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه المان‌های شهری می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر باشد، اضافه کرد: خواسته بعدی فعالان گردشگری تسهیل استفاده تأسیسات و امکانات شهرداری است مثلا تابلوهای محیطی می‌تواند در تبلیغات و معرفی جاذبه‌های شهر و استان به تأسیسات کمک کند.

مرادی‌پور با بیان اینکه اقدام خوبی که شورای پنجم در این رابطه انجام داد این بود که تسهیلاتی به گردشگری و به ویژه مراکز اقامتی اختصاص داد که تخفیف در عوارض از آن جمله است، یادآور شد:  شورای شهر دوره پنجم، گردشگری را باور داشتند و ارتباط خوبی با بخش خصوصی گرفتند که دلگرمی برای این حوزه محسوب می‌شد، همچنین از تشکل‌ها استفاده کردند که نقطه مثبتی در پرونده‌شان بود و امیدورایم شورای ششم نیز این اقدامات را ادامه دهد.

نقش مهم گردشگری در دوران تحریم مغفول ماند

مرادی‌پور با اشاره به اینکه گردشگری در دوران تحریم می‌توانست نقش مهمی داشته باشد اما مغفول ماند، گفت: متولی گردشگری که وزارت میراث فرهنگی است ضعیف عمل می‌کند، این دستگاه باید دیگر دستگاه‌ها را  به این باور برساند که گردشگری اهمیت دارد.

این فعال حوزه گردشگری اظهارکرد: مسئولان می‌توانند با آمار و اسناد و گردش مالی این حوزه به گردشگری کمک کنند، وقتی گردشگری فعال باشد ده‌ها شغل در این چرخه فعال می‌شود بنابراین به یک متولی قوی نیاز داریم که یک اطلس در این زمینه ارائه دهد.

مسئولان آمار تأثیر گردشگری بر آسیب‌های کرونا را اعلام کنند

وی ادامه داد: به عنوان نمونه درباره تأثیر گردشگری بر آسیب‌های کرونا هیچ گونه آماری اعلام نشد، هیچ‌گاه اعلام نکردند گردشگری قانونمند که در چرخه تأسیسات است چقدر در شیوع کرونا تأثیر داشت بنابراین تا گردشگری بیش از این نابود نشود باید فکر اساسی شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان با بیان اینکه فعالان حوزه گردشگری که وام دریافت کرده‌اند در باز پرداخت آن مشکل دارند چراکه به هرحال مهلت امهال سر می‌رسد، تصریح کرد: احداث جاده‌ای که از پلیس راه همدان_تهران به سمت جاده کرمانشاه در حال احداث است کوریدور غرب کشور را از همدان حذف می‌کند و می‌تواند به جذب و ماندگاری گردشگر در همدان صدمه بزند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.