امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 23761
  پرینت تاریخ انتشار : 22 ژوئن 2021 - 22:02 | 22 بازدید
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان

کار برداشت گندم از مزارع استان همدان آغاز شد

به گزارش همدان نوین، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به آغاز کار برداشت محصول از گندمزارهای استان، گفت: ۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان در سال زارعی جاری به صورت آبی و ۳۳۳ هزار هکتار نیز به صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص داده شده است. «منصور رضوانی […]

کار برداشت گندم از مزارع استان همدان آغاز شد

به گزارش همدان نوین، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به آغاز کار برداشت محصول از گندمزارهای استان، گفت: ۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان در سال زارعی جاری به صورت آبی و ۳۳۳ هزار هکتار نیز به صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص داده شده است.

«منصور رضوانی جلال» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح اراضی زیر کشت در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن محصول گندم‌ برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان همدان خریداری شده است، اظهار داشت: بیش از  ۲۲ درصد از ارزش افزوده و ۲۶ درصد اشتغال استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است.

رضوانی جلال گفت: سالانه ۹۱۸ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیرکشت محصولات کشاورزی می‌رود که از این مقدار ۲۶ درصد کشت آبی و ۷۴ درصد نیز کشت دیم است.

رئیس تعاون روستایی شهرستان همدان نیز دراین باره گفت: فعالیت سه مرکز برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی در سطح این شهرستان پیش‌بینی شده است‌.

«علی مسعود سعیدی» افزود: برداشت گندم از اول تیرماه آغاز می‌شود که تا آبان ادامه دارد هرچند امسال ممکن است کار برداشت محصول زودتر به پایان برسد.

وی با بیان اینکه آماده خرید گندم از کشاورزان هستیم گفت: سه مرکز کوزره، امزاجرد و قهاوند برای خرید گندم کشاورزان پیش‌بینی شده است.

رئیس تعاون روستایی شهرستان همدان با بیان اینکه امسال به علت کاهش بارندگی و گرمای هوا گندم زیادی نداریم ابراز امیدواری کرد کشاورزان در مهلت مقرر بتوانند محصول خود را تحویل دهند و مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.