امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 23167
  پرینت تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2021 - 13:30 | 11 بازدید
رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان

۳۵ نامزد انتخابات مجلس در حوزه بهار و کبودرآهنگ با هم رقابت می‌کنند

به گزارش همدان نوین، رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان گفت که ۳۵ نامزد انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برای کسب کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ با یکدیگر رقابت می‌کنند. حجت الاسلام «جلال مرادی» روز پنج‌شنبه  اظهار داشت: جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی […]

۳۵ نامزد انتخابات مجلس در حوزه بهار و کبودرآهنگ با هم رقابت می‌کنند

به گزارش همدان نوین، رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان گفت که ۳۵ نامزد انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برای کسب کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حجت الاسلام «جلال مرادی» روز پنج‌شنبه  اظهار داشت: جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه بهار و کبودرآهنگ برای تشریح موضوعات مرتبط با هدف برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند، برگزار و بایدها و نبایدهای انتخاباتی در مسیر برگزاری برای این افراد تبیین شد.

وی افزود: در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی بر خلاف انتخابات اصلی، نیازی به کسب ۲۰ درصد آرای ماخوذه نیست، بلکه هر نامزد در صورت کسب بیشترین آرای صحیح ماخوذه به عنوان نماینده حوزه به خانه ملت می رود.

رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان گفت: کسانی می توانند در انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ رای بدهند که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه رای داده یا در انتخابات آن دوره شرکت نکرده باشند.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: بنابراین تنها افراد یاد شده مجاز به شرکت در انتخابات میاندوره ای مجلس حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ هستند و تخطی از این موضوع با مصداق تطمیع و خرید رای، تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

به گفته وی، هر چند افراد حاضر در شُعب اخذ رای شناسنامه رای دهندگان را بررسی می کنند با این وجود دستگاه احراز هویت نیز به گونه ای طراحی شده که با وارد کردن کد ملی فرد، به صورت خودکار شرایط فرد برای شرکت در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی بررسی و مشخص می شود.

رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان اظهار داشت: بخش عمده فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات میاندوره ای مجلس در حوزه بهار و کبودرآهنگ به صورت مجازی و در بستر شبکه های اجتماعی انجام می شود که البته مواردی از تخلف دراین زمینه نیز گزارش شده که تاکنون منجر به تشکیل پرونده و ارجاع به مقام قضایی نشده است.

حجت الاسلام مرادی گفت: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا، افزایش تعداد شعب اخذ رای به منظور حفظ سلامت مردم در دستور کار قرار گرفته و با نظر هیات های اجرایی ایجاد شعب جدید در مکان های شلوغ و دارای رای بالا نیز پیش بینی شده است.

رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان گفت: نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ملزم به اجرا و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در روند فعالیت های تبلیغاتی خود هستند و نسبت به هر هرگونه تخلف از جمله برگزاری تجمع در فضاهای سرپوشیده باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام مرادی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی در فضای باز ورزشگاه و  محوطه مدارس و مراکز آموزش عالی بلامانع است.

به گفته وی، همچنین براساس مصوبات ستاد ملی مقابله کرونا، در صورت برگزاری جلسات داخلی ستاد در فضای بسته، رعایت محدودیت حضور حداکثر ۱۵ نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای با وضعیت زرد نیز ضروری است.

به گزارش ایرنا، استان همدان با ۱۰ شهرستان دارای هفت حوزه انتخابیه و ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ دارای یک نماینده در خانه ملت است.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی که سابقه نمایندگی مجلس از این حوزه انتخابیه در دوره های گذشته را نیز در کارنامه خود دارد ، تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ ۲۸ خردادماه و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می شود.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.