امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 17530
  پرینت تاریخ انتشار : 04 فوریه 2021 - 23:15 | 5 بازدید
نایب رئیس مجلس:

۴ آزمایشی که ما را به تمدن سلیمانی نائل می کند

به گزارش همدان نوین، نایب رئیس مجلس گفت: انسان باید در برابر مشکلات صبر داشته باشد و معنای “اصبر و صابرو” نیز به آن معنا بوده که علاوه بر صبر شخصی باید دیگران را نیز که به زحمت و یا سختی دچار شده اند، به صبر دعوت کرده و آنها را در این صبر دستگیری […]

۴ آزمایشی که ما را به تمدن سلیمانی نائل می کند

به گزارش همدان نوین، نایب رئیس مجلس گفت: انسان باید در برابر مشکلات صبر داشته باشد و معنای “اصبر و صابرو” نیز به آن معنا بوده که علاوه بر صبر شخصی باید دیگران را نیز که به زحمت و یا سختی دچار شده اند، به صبر دعوت کرده و آنها را در این صبر دستگیری و کمک کند تا دچار گناه نشوند در غیر این صورت از مسلمانان نخواهیم بود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در مسجد جامع همدان، افزود:در مسیر صبر فردی و جمعی همه باید در چهارچوب تقوای الهی باشند و در این راستا اگر بخواهیم رفیق تشکیلاتی، حزبی، سیاسی و همشهری انتخاب کنیم باید در چهارچوب تقوا و انجام تکالیف الهی و تحقق واجبات الهی و ترک گناه و برای خدا بوده و این امر پایه تشکیل یک جامعه توحیدی است.

وی تصریح کرد: آنچه باعث تحقق تمدن می شود گذر از چهار آزمایش قدرت، ثروت،سختی و آزمایش با جان بوده و اگر در این آزمایشها برنده شوید به فرمایش خداوند باریتعالی پیروزی شما با خدا خواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه آنچه باعث پیروزی ملت ایران خواهد شد و ما را به تمدن سلیمانی که نمونه ای از تمدن مهدوی است، نائل خواهد کرد گذر از این چهار آزمایش است، تصریح کرد:اگر توانستیم در بندگی، خود را به خدا ثابت کنیم خداوند زندگی ما را تضمین کرده و حضرت سلیمان نیز با گذر از امتحانات و تبعیت از خدا مشمول  نعمات الهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه همه ملت های جهان و حتی ما و ملت هایی که ادعا می کنند حکومت توحیدی برقرار کرده اند دچار امتحان در قدرت، ثروت، جان و سختی می شوند، خاطرنشان کرد: بزرگان و خواص آزمایش قدرت در تبعیت امام(ره) و گذشتن از خود، مردم آزمایش با سختی ها،طبقه مرفه و برخوردار با مال و ثروت و همه ما از ترس جان و جنگ توسط خداوند مورد آزمایش قرار می گیریم و اگر ایستادگی داشته باشیم و “واصبرو و صابرو “و “رابطوا تقوا الله” حاکم بر جامعه عناصر تشکیل دهنده جامعه ما باشد، جامعه منتظر ما یک جامعه سلیمانی خواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی و آنها که با او بودند، یک تنه و یک نفره نشان دهنده تمدن سلیمانی بودند.

وی با بیان اینکه کشور ایران اسلامی یکی از کهن ترین تاریخ های بشری را داراست و این سرزمین  تمدن ساز بوده و بارها تحت اشتغال قرار گرفته است، تصریح کرد:خداوند به ما لطف کرده و امامی به ما هدیه داده که چشم هایمان را باز کنیم و به ما آنچه را که باید ببینیم نشان داده تا تنها خود و زندگی خود را ننگریم و نسبت به عالم و اطرافمان بی تفاوت نباشیم.

نایب رئیس مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه رشد کردن تکلیف آور است، بیان کرد:در بحث واجبات الهی نسبت انسان با خدا دارای حق و تکلیفی بوده و انسان حقوق و تکالیفی دارد و در صورت داشتن ثروت پرداخت خمس و زکات، در نعمت سلامتی “روزه گرفتن”، سلامت جسمی و جان”جهاد “بر او واجب خواهد شد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.