امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17450
  پرینت تاریخ انتشار : 03 فوریه 2021 - 10:45 | 12 بازدید
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی

شروع عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در ملایر

به گزارش همدان نوین، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از شروع عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی شهید سلیمانی با حضور مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور خبر داد. حجت الاسلام  احد آزادی‌خواه  در ملایر با اشاره به پیگیری‌ نمایندگان ملایر در مجلس و مسوولان برای احداث نیروگاه در […]

شروع عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در ملایر

به گزارش همدان نوین، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از شروع عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی شهید سلیمانی با حضور مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور خبر داد.

حجت الاسلام  احد آزادی‌خواه  در ملایر با اشاره به پیگیری‌ نمایندگان ملایر در مجلس و مسوولان برای احداث نیروگاه در این شهرستان اظهار کرد: این اتفاق بزرگ در ایام دهه فجر به عنوان هدیه‌ای ارزشمند برای مردم این منطقه مصوب شد.

وی افزود: با توجه به افت ولتاژ برق در ملایر و روستاهای این شهرستان و نیاز مبرم صنایع و معادن این شهر به برق، شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های کشور این طرح را مصوب کرد تا  یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این منطقه احداث شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پنج نقطه برای احداث این نیروگاه در شهرهای ملایر، بروجرد و درود در نظر گرفته شد، افزود: در نهایت قرعه به نام ملایر افتاد تا این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون یورو احداث شود.

وی با اشاره به اینکه احداث این نیروگان اشتغال بالایی را برای جوانان این شهرستان فراهم می‌کند تصریح کرد: به یاری خدا مشکلات افت ولتاژ و  معضلات واحدهای صنعتی  که سال‌ها با آن مواجه بودیم با احداث این پروژه رفع خواهد شد.

آزادی‌خواه با بیان اینکه ۱۵ هکتار زمین برای احداث این نیروگاه نیاز است که ۱۰ هکتار برای نیروگاه و پنج هکتار برای احداث پست برق مورد مصرف شهرستان پیش‌بینی شده  است، احداث این نیروگاه را با توجه به افت ولتاژ برق و افزایش روزافزون واحدهای صنعتی و معدنی همچون فروسیلیس در بخش جوکار یک ضرورت دانست.

وی گفت:  طبق برنامه‌ کنونی وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های کشور احداث نیروگاه‌های گازی با مدل سیکل ترکیبی در حال اجراست زیرا این نیروگاه‌ها آب زیادی نیاز ندارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدل نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر نیز از نوع سیستم خشک و نوع سوخت آن گازی است و سیستم خنک‌کننده آن به روز و طبق استانداردهای روز دنیا است و هیچ مشکل و نگرانی در تامین آب، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی این شهرستان و آلودگی زیست محیطی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ملایر میزبان محسن طرزطلب مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور خواهد بود افزود: عملیات اجرایی پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی کلاس F سردار سلیمانی همزمان با حضور این مقام مسئول در شهرستان ملایر آغاز خواهد شد.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.