امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17447
  پرینت تاریخ انتشار : 03 فوریه 2021 - 10:39 | 22 بازدید
رهبر نهضت ما هستند، ما دنباله‌رو آنها هستیم. من شما را به رهبری قبول دارم و خدمتگزار شمایم، خداوند شما را برای اسلام حفظ کند.

من شما بانوان را به رهبری قبول دارم….

به گزارش همدان نوین، امام خمینی(ره) پنجم اردیبهشت سال ۵۸ فرمودند: رهبر نهضت ما هستند، ما دنباله‌رو آنها هستیم. من شما را به رهبری قبول دارم و خدمتگزار شمایم، خداوند شما را برای اسلام حفظ کند. زن در هر جامعه‌ای نقش مهم و موثری در پیشبرد اهداف و آرمان‌های آن جامعه داشته و این موضوع […]

من شما بانوان را به رهبری قبول دارم….

به گزارش همدان نوین، امام خمینی(ره) پنجم اردیبهشت سال ۵۸ فرمودند: رهبر نهضت ما هستند، ما دنباله‌رو آنها هستیم. من شما را به رهبری قبول دارم و خدمتگزار شمایم، خداوند شما را برای اسلام حفظ کند.

زن در هر جامعه‌ای نقش مهم و موثری در پیشبرد اهداف و آرمان‌های آن جامعه داشته و این موضوع از دید هیچ‌کس پنهان نیست ولی اینکه چقدر به نقش زنان بها داده می‌شود و مورد توجه سیاست‌مداران آن جوامع و تعریف و تمجید آنان قرار می‌گیرند موضوع دیگری است که بسیار کم به چشم می‌آید.

امام خمینی(ره) این بزرگ‌مرد تاریخ انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بارها به نقش کلیدی زن و کرامت و بزرگی او اشاره کرده‌اند و سخنرانی‌های بسیار زیبایی در خصوص مقام زن و مادر دارند که برخی از سخنان در کتاب «ناشنیده‌هایی درباره قدرت و شکوه زن» آمده است که استاد پناهیان مقدمه کوتاهی در ابتدای این کتاب نوشته‌اند و به اهمیت این سخنان اشاره و به کارگیری آنان در جامعه تأکید کرده‌اند.

در مقدمه این کتاب آمده است:

زنان نه تنها نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند بلکه بخش موثرتری برای سعادت جامعه نیز هستند. امام راحل و مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف به گونه‌ای جایگاه زن را تبیین و تجلیل کرده‌اند که مدعیان طرفداری از حقوق زن در مقابل چنین تجلیلی درمانده می‌شوند. هر دو بزرگوار نقش باشکوه و قدرتمندانه رهبری در جامعه را برای زنان قائل هستند و ما را به اندیشیدن در توانایی‌ها و نعمت‌های ویژه الهی که در زنان به ودیعه گذاشته شده است وامی‌دارند، این فرمایشات علاوه بر تأثیر تربیتی و فرهنگی بر جامعه ما به ویژه بانوان می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای در معرفی نگاه اسلام به زن به جای بگذارد.

اگر چنین نگاه‌های باشکوه راهبردی و عمیق در مورد زن را در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها در قالب چند واحد درسی برای نوجوانان و جوانان‌مان تبیین کرده بودیم اکنون جامعه ما با شتاب مضاعفی به سوی قله‌های پیشرفت مادی و معنوی در حرکت بود. هرچند هیچ زمانی برای چنین اقدام موثری دیر نیست چراکه نقش موثر بازیابی هویت اصیل زن در سعادت جامعه منحصر به فرد است.

در نگاه جهانی نیز اگر ما این فرمایشات را به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و معرفی کرده بودیم زنان عالم را شیفته نگاه بلند امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نسبت به جایگاه زن کرده و طبق فرمایش امام بزرگترین گام‌ها را برای صدور انقلاب و زمینه‌سازی ظهور برداشته بودیم.

مادر پایه بهشتی شدن انسان‌ها/ امام خمینی/ ۲۶ تیرماه ۵۸

مادرها باید توجه به این معنا بکنند که این بچه‌ها را خوب تربیت کنند، مزکی باشند، یک مدرسه علمی- ایمانی باشد دامن‌هایشان و این یک مطلب بسیار بزرگی است که از مادرها برمی‌آید و از کس دیگر نمی‌آید. آنقدری که بچه از مادر چیز می‌شنود از پدر نمی‌شنود .آنقدری که اخلاق مادر تأثیر دارد در بچه کوچولوی نورس و به او منتقل می‌شود از دیگران نمی‌شود. مادرها مبدا خیراتند و اگر خدای نخواسته مادری باشد که بچه را بد تربیت کند، مبدا شرورند.

همه تحت تأثیر مادران هستند/ مقام معظم رهبری ۵ مرداد ۸۴

مادر است که فرهنگ و معرفت و تمدن و ویژگی‌های اخلاقی یک قوم و جامعه را با جسم خود با روح خود با خلق خود و با رفتار خود دانسته و ندانسته به فرزند منتقل می‌کند. همه تحت تأثیر مادران هستند.آنکه بهشتی می‌َشود پایه بهشتی شدنش از مادر است که « الجنه تحت اقدام الامهات».

مبدا همه خیرات/امام خمینی ۲۶ اردیبهشت ۵۸

مربی انسان‌ها زن است. سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می‌کند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می‌کند. مبدا همه سعادت‌ها از دامن زن بلند می‌شود. زن مبدا همه سعادت‌ها باید باشد و مع‌الاسف زن را به صورت یک لعبه درآوردند این پدر و پسر و خصوصا این پسر. آنقدر جنایات که به زن کردند به مردان نکردند. زن مبدا همه خیرات است. شما دیدید،‌ ما دیدیم که زن در این نهضت چه کرد… ما نهضت خودمان را مرهون زن‌ها می‌دانیم. مردها به تبع زن‌ها در خیابان‌ها می‌ریختند، تشویق می‌کردند مردان را. خودشان در صف‌های جلو بودند. زن یک همچو موجودی است که می‌تواند یک قدرت شیطانی را بشکند.

زن تنها خود به راهی نمی‌رود، مردها را در آن راه می‌برد/ مقام معظم رهبری ۲۹ بهمن ۷۶

اگر زنان در یک جامعه به فکری مومن بشوند و در راهی قدم بگذارند و علیرغم موانع آن راه را ادامه بدهند، تاثیر آنها بر روی فرزندان،‌ همسران حتی برادران و پدرانشان یک تأثیر تعیین‌کننده و سازنده است. آنکه جوانان را تربیت می‌کند و در راه‌های گوناگون قرار می‌دهد در درجه اول مادر است. البته عوامل دیگر نقش دارند… اما نقش مادر از آن نقش‌ها کمتر نیست و در مواردی بیش‌تر است. زن تنها خود به راهی نمی‌رود،‌ مردهارا در آن راه می‌برد،‌ اهمیت تفکر زنان در یک جامعه در این است.

من شما بانوان را به رهبری قبول دارم/ امام خمینی ۵ اردیبهشت ۵۸

بانوان رهبر نهضت ما هستند، ما دنباله‌رو آنها هستیم. من شما را به رهبری قبول دارم و خدمتگزار شمایم. خداوند شما را برای اسلام حفظ کند.

کلید تداوم انقلاب دست شما زنهاست/ مقام معظم رهبری ۳۰ بهمن ۶۱

کلید حل مشکل زن است؛ لذا گفتند بهشت زیر پای زنان است، مادران است. از اینجا شروع می‌شود، از زنها شروع می‌شود. اگر شما که کلید بهشت زیر قدمتان هست اگر شما خوب شدید- آنجور خوب‌‌ها  هم مردها خوب خواهند شد هم بچه‌ها خوب خواهند شد. بچه‌ها یعنی دخترها و پسرها. وقتی دخترها و پسرها خوب شدند یعنی نسل آینده یکسره خوب است. می‌دانید این به چه معناست؟ به معنای تداوم انقلاب، یعنی کلید تداوم انقلاب دست شماهاست.

از دامن مادرها مالک اشتر پیدا می‌شود/ امام خمینی ۲ خرداد ۵۸

شما هستید که می‌توانید مملکت را نجات بدهید با تربیت اولاد. تربیت اولاد بالاترین چیزی است که در همه جوامع از همه شغل ها بالاتر است. هیچ شغلی به شرافت مادری نیست و اینها منحط کردند این را. این خیانت بزرگی است که به ما کردند و به ملت ما کردند. مادرها را منصرف کردند از بچه‌داری…در صورتی که از دامن همین مادرها مالک اشتر پیدا می‌شود. از دامن همین مادرها حسین بن علی پیدا می‌شود. از دامن همین مادرها اشخاص بزرگ پیدا می‌شوند که یک ملت را نجات می‌دهند…

عنصر اصلی تشکیل خانواده زن است نه مرد/ مقام معظم رهبری ۲۰ اسفند ۷۵

در واقع خانواده را هم زن به وجود می‌آورد و اداره می‌کند؛ این را بدانید. آن عنصر اصلی تشکیل خانواده زن است نه مرد. ممکن است خانواده‌ای باشد که مرد نداشته باشد یا از دنیا رفته باشد زن خانواده اگر عاقل و با تدبیر باشد خانواده را حفظ می‌کند اما اگر زن از خانواده‌ای گرفته شد مرد نمی‌تواند خانواده را حفظ کند. بنابراین خانواده را زن حفظ می‌کند.

ارزش فعالیت زن‌ها بیشتر از مردها بود/امام خمینی ۸ مهر ۵۸

در نهضتی که ملت ما کردند همه‌تان ملاحظه کردید که زن‌ها پیش‌قدم بودند. بلکه فعالیت زنها در این باب ارزشش بیشتر از فعالیت مردها بود برای اینکه همین خواهرها که ریختند در خیابان‌ها و در مقابل توپ و تانک تظاهر کردند  این مردها را قدرتشان را دو چندان کرد. وقتی مردها ببینند که خانم‌ها آمدند در مقابل توپ و تانک آنها بیشتر اقدام می‌کنند و ما دیدیم که این خواهرها در این نهضت یک سهم بسیار بزرگ داشتند.

من در محاسبات نهایی زن را قوی‌تر از مرد می‌دانم/ مقام معظم رهبری ۱۵ اردیبهشت ۷۱

من در محاسبات نهایی زن را قوی‌تر از مرد می‌دانم، اعتقادم این است که مرد هارت‌وپورتش زیاد است اما آنکه بالاخره در یک مقابله اگر این مقابله طول بکشد پیروز خواهد شد زن است؛ یعنی زن بالاخره با روش‌ها و وسایلی که خدای متعال در اختیار و طبیعت او گذاشته بر مرد غالب می‌شود؛ این یکی از زیبایی‌های طبیعت و از اسرار خلقت است. به مرد استخوان درست‌تر قد بلندتر و صدای کلفت‌تر داده‌اند اما به زن در مقابل این امکانات لطافت‌های روحی و وسایل نفوذ روی مرد را داده‌اند تا تعادل برقرار شود.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.